Gå til innhold

Småprat


Gjest Christian Anker, lege

Anbefalte innlegg

Gjest Christian Anker, lege

Redaksjonen har den siste tiden observert at Småprat om psykologi blir benyttet i strid med regeleverket. Vi må derfor avslutte prøveperioden vi igangsatte for denne utgaven av Småprat.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, lege

Så i stede for å stenge ute de som ødelegger - legger dere ned hele småprat?

Vi legger kun ned Småprat om psykologi. De øvrige gruppene fortsetter.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria_Therese

Hvilke brudd på regelverket?

Å fy faen så lei jeg er av alt dette tøvet deres!!! Dere er så jævla pirkete!! La småprat være åpen, og la dem som trenger det, være der!! Det kan faktisk redde liv. Mitt for eksempel. Hadde det ikke vært for småprat hadde jeg vært fem meter under jorda nå. Dere overreagerer slik. Få tilbake småprat og PM!!! Slik at dem som har behov for å snakke kan sende PM til hverandre!!!!

Jeg kommer til å kutte ut DOL helt snart om dette tøvet skal fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy faen så lei jeg er av alt dette tøvet deres!!! Dere er så jævla pirkete!! La småprat være åpen, og la dem som trenger det, være der!! Det kan faktisk redde liv. Mitt for eksempel. Hadde det ikke vært for småprat hadde jeg vært fem meter under jorda nå. Dere overreagerer slik. Få tilbake småprat og PM!!! Slik at dem som har behov for å snakke kan sende PM til hverandre!!!!

Jeg kommer til å kutte ut DOL helt snart om dette tøvet skal fortsette!

Stor fortvilelse og skuffelse. Idag etter langt fravær skulle jeg hilse på "vennene" mine igjen. Jeg trenger det så inderlig. Åpent forum er trist for oss. Folk er snille og greie der også, men de vil så gjerne "prate om noe hyggelig" hele tiden og vi føler at vi ødelegger og irriterer dem likevel. Dessuten orker vi ikke all den chattingen om ikke noe som helst! kan dere ikke få kastet ut dem som ødelegger da? Skjønner at dere kan få loven på nakken om "noe slikt" skjer igjen, men ærlig talt - få ut de andre da, ikke oss som forsøker så godt vi kan.

Acariadne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke noe problem!!

Stor fortvilelse og skuffelse. Idag etter langt fravær skulle jeg hilse på "vennene" mine igjen. Jeg trenger det så inderlig. Åpent forum er trist for oss. Folk er snille og greie der også, men de vil så gjerne "prate om noe hyggelig" hele tiden og vi føler at vi ødelegger og irriterer dem likevel. Dessuten orker vi ikke all den chattingen om ikke noe som helst! kan dere ikke få kastet ut dem som ødelegger da? Skjønner at dere kan få loven på nakken om "noe slikt" skjer igjen, men ærlig talt - få ut de andre da, ikke oss som forsøker så godt vi kan.

Acariadne

Er egentlig ikke noe stort problem vel? Går fint an å finne andre steder å 'chatte' på. Kan f.eks lage egen kanal på IRC, eller til og med opprette et eget (for ikke å snakke om bedre) chattesystem på en annen side? Er ikke verdens undergang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du faen i meg se til å skjerpe deg.

Du øser ut unskydlinger om brudd på regelverk, uten å forklare hvilke brudd.

Etter det jeg veit har du heller ikke "advart" før du foretar en impuls-stenging.

Kanskje du har litt trøbbel med å styre din impulshandlinger?

Ta deg en valium. Tenk deg om.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hadde dere tatt til vettet og åpnet psyksmåprat igjen. Men jeg ser at vettet bare fikk kortvarig innpass. Så blir det tilbake til nødløsningen igjen, hvor de fra psyk følte seg uvelkomne på åpent, og hvor de faste fra åpent måtte vokte hvert ord for ikke å støte noen.

Men nå regner jeg med at vi får pm tilbake? Dere sa jo for en tid siden at vi måtte velge mellom psyksmåprat og pm, og så foretok dere valget på vegne av alle. Gleder meg til å få pm tilbake snarlig etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hadde dere tatt til vettet og åpnet psyksmåprat igjen. Men jeg ser at vettet bare fikk kortvarig innpass. Så blir det tilbake til nødløsningen igjen, hvor de fra psyk følte seg uvelkomne på åpent, og hvor de faste fra åpent måtte vokte hvert ord for ikke å støte noen.

Men nå regner jeg med at vi får pm tilbake? Dere sa jo for en tid siden at vi måtte velge mellom psyksmåprat og pm, og så foretok dere valget på vegne av alle. Gleder meg til å få pm tilbake snarlig etter dette.

Muli det er *selvhenføring* Dr.Anker, men jeg har i en periode hatt veldig stor glede av å diskutere enkelte av fagfolka her inne sine innlegg på DOL.

Noe jeg også har kommt i skade for å meddele de andre avhengige inne på småprat psykiatri..

Siden du ikke gir noe svar på

hvilke regelbrudd som har skjedd på psykiatrismåpraten..

så sitter jeg og lurer på om f.eks det gærne jeg har gjort der inne har resultert i utestengelsen.

Det hører med til historien at jeg er presenil.

Håper du gir svar på hva som har gått galt der inne Dr.Anker.

*lister seg ut for å ikke gjøre noen overtredelser av reglementet*

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir for teit altså....dette er som å gi et barn en slikkepinne og si "bare se men ikke slikk..slikker du tar jeg den fra deg igjen"...

Vi har visst brutt noen regler der inne..ok - første spørsmål:

1. Hvilke regler?

2. Hvem har sladra?

3. Hva er dere så inni h...redde for?

4. Blir det bedre om dere fjerne psyk småprat når det kan snakke som NØYAKTIG!!!!!!!! det samme på de andre småpratene????

Jeg blir kvalm....du snakker meg om å mangle ryggmarg!!!!!

Merker meg og at ingen får svar her - virkelig voksent. VIRKELIG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria_Therese

Vi legger kun ned Småprat om psykologi. De øvrige gruppene fortsetter.

Vennlig hilsen

Vennlig hilsen meg i RÆVVVA!!! jeg er så lei av dere....ja man kan jo gå å snakke om sine psykiske problemene på et barn for lite. passer seg fint det. NOT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ventet så tar ingen skylda for at det ble slik... Hva med å skjerpe dere selv da?

Hvis reglene er brutt, så er det vel noen som har snakka om selvmord da? Kan vel ikke være så veldig mye vanskeligere enn det?

Ta nå litt ansvar for egen oppførsel da, så slipper dere stenging... (Dette er til brukerene ja, hvis noen lurer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som ventet så tar ingen skylda for at det ble slik... Hva med å skjerpe dere selv da?

Hvis reglene er brutt, så er det vel noen som har snakka om selvmord da? Kan vel ikke være så veldig mye vanskeligere enn det?

Ta nå litt ansvar for egen oppførsel da, så slipper dere stenging... (Dette er til brukerene ja, hvis noen lurer)

Har det falt deg inn at det er de få som ødelegger for de mange?

De aller fleste holder seg til regelverket, men det ble nå stengt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor fortvilelse og skuffelse. Idag etter langt fravær skulle jeg hilse på "vennene" mine igjen. Jeg trenger det så inderlig. Åpent forum er trist for oss. Folk er snille og greie der også, men de vil så gjerne "prate om noe hyggelig" hele tiden og vi føler at vi ødelegger og irriterer dem likevel. Dessuten orker vi ikke all den chattingen om ikke noe som helst! kan dere ikke få kastet ut dem som ødelegger da? Skjønner at dere kan få loven på nakken om "noe slikt" skjer igjen, men ærlig talt - få ut de andre da, ikke oss som forsøker så godt vi kan.

Acariadne

Synes det er fryktelig trist at psyk småprat er lagt ned igjen. Har et rimelig dårlig nettverk in real life..og det er derfor befriende å kunne komme sammen med andre i samme situasjon for å snakke litt om løst og fast og ikke bare problemer selv om mange sliter. Åpen småprat er ikke aktuell for mitt vedkommende. Der er det for mange "utenforstående".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det falt deg inn at det er de få som ødelegger for de mange?

De aller fleste holder seg til regelverket, men det ble nå stengt likevel.

Joda, det har jeg selvsagt forstått... Likefullt; regelverket gjelder for alle, så da er det kanskje noen sitt ansvar (de som måtte være til stede) å passe litt på, slik at sånt blir luket bort!

Det er aldri ALLES feil..men ALLE har vel et ansvar, så lenge det er fare for kollektiv "avstraffelse", Soria?

Jeg synes det er forferdelig synd at det ikke varte lenger med psyk.småprat, selv om jeg ikke er blant de som bruker det... Samtidig skjønner jeg at det ikke er ønskelig med mer problemer i den anledning nå.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ventet så tar ingen skylda for at det ble slik... Hva med å skjerpe dere selv da?

Hvis reglene er brutt, så er det vel noen som har snakka om selvmord da? Kan vel ikke være så veldig mye vanskeligere enn det?

Ta nå litt ansvar for egen oppførsel da, så slipper dere stenging... (Dette er til brukerene ja, hvis noen lurer)

"Ta nå litt ansvar for egen oppførsel da, så slipper dere stenging... (Dette er til brukerene ja, hvis noen lurer)"

Dette er tatt fra ditt svar, og det var det jeg reagerte på.

Og når det gjelder kollektiv avstraffelse har jeg ikke sansen for det. Såvidt jeg har forstått av det du ellers skriver har ikke du det heller.

Er det fordi det er et område som ikke angår deg at du er så villig til å godta det nå?

Og det er nettopp det med å straffe alle for det få gjør jeg reagerer på. Jeg brukte psyk. småpraten sjelden og aldri så meg berører det lite.

Skulle dette prinsippet gjelde må de stenge hele DOL for regelbrudd skjer det på diverse forum og på andre småprater.

Det er vel knapt noe som kunne eksistert for noen bryter regler overalt. Er prinsippet om å straffe alle som berøres riktig da også?

De har muligheten til å straffe kun de som bryter reglene så det er ingen grunn til å stenge. Det er bare letteste utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ta nå litt ansvar for egen oppførsel da, så slipper dere stenging... (Dette er til brukerene ja, hvis noen lurer)"

Dette er tatt fra ditt svar, og det var det jeg reagerte på.

Og når det gjelder kollektiv avstraffelse har jeg ikke sansen for det. Såvidt jeg har forstått av det du ellers skriver har ikke du det heller.

Er det fordi det er et område som ikke angår deg at du er så villig til å godta det nå?

Og det er nettopp det med å straffe alle for det få gjør jeg reagerer på. Jeg brukte psyk. småpraten sjelden og aldri så meg berører det lite.

Skulle dette prinsippet gjelde må de stenge hele DOL for regelbrudd skjer det på diverse forum og på andre småprater.

Det er vel knapt noe som kunne eksistert for noen bryter regler overalt. Er prinsippet om å straffe alle som berøres riktig da også?

De har muligheten til å straffe kun de som bryter reglene så det er ingen grunn til å stenge. Det er bare letteste utvei.

Dessverre er det ikke mine prinsipper som styrer DOLs avgjørelser, vet du...

Det står jo klart i regelverket hva det er som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det ikke mine prinsipper som styrer DOLs avgjørelser, vet du...

Det står jo klart i regelverket hva det er som gjelder.

Og da skal man bare godta det?

Og det står faktisk ikke så klart i regelverket at det nytter lite om en følger det så lenge noen andre bryter det.

Men jeg skal ikke diskutere dette med deg mer. Jeg skjønner at du finner denne stengingen lett å godta, også på våre vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da skal man bare godta det?

Og det står faktisk ikke så klart i regelverket at det nytter lite om en følger det så lenge noen andre bryter det.

Men jeg skal ikke diskutere dette med deg mer. Jeg skjønner at du finner denne stengingen lett å godta, også på våre vegne.

Vel du kan kanskje tolke det slik, det er et valg du selv får gjøre...

Det jeg har vanskeligst for å godta er uansett dette med at småprat misbrukes, og at ingen sier noe til det, før det er for sent.

Synes du kanskje er vel negativt innstilt til det jeg sier her, og noterer meg at vi i denne saken nok har forskjellig utgangspunkt for diskusjonen.

Hva med å angripe dem som har driti på draget i stedet? De som er ÅRSAKEN til at DOL går til så drastisk skritt? Jeg tipper de som har brukt Psyk. Småprat vet godt hvem det er.

DET er i hvertfall ikke meg, og helt sikkert ikke deg heller!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...