Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I høst hadde jeg en periode med skjelvinger og hjertebank, og etter flere prøver/EKG hos legen fikk jeg beskjed om at jeg var frisk, men hadde symptomer på stress. Jeg er 29 år, har to barn på to og seks år, en mann som jobber svært mye, hus og jobb fire dager i uka. Jeg ble ikke sykmeldt, og har fungert ganske greit etterpå, selv om det har vært tungt i perioder. Symptomene forsvant etter ca. en mnd., men jeg sliter med "hodet". Jeg var veldig redd for at symptomene skulle komme igjen, og tenkte på det hele tiden. Dette føler jeg at jeg har fått kontroll over. Nå er jeg imidlertid redd for at jeg har utviklet eller kommer til å utvikle angst/depresjoner. Jeg fungerer stort sett fint både hjemme og på jobb, men har dager innimellom der jeg ikke klarer å slippe tanken om angst/depresjon. Hver gang jeg tror at nå er jeg bra igjen, så kommer tankene igjen. Dette har begynt å slite på meg, og jeg er redd for å miste kontrollen. Jeg har aldri vært syk før, hverken fysisk eller psykisk, og jeg tror kanskje dette er en slags reaksjon på episoden i høst. Jeg har alltid hatt store krav til meg selv og slet med lav selvtillit tidligere. Jeg vegrer meg mot å snakke med noen om dette, vil helst klare det på egen hånd. Jeg er vel redd for at de skal tro jeg er smårar...

Uansett, tror du at Johannesurt kan hjelpe meg å finne igjen roen/bli meg selv igjen? Hvor lenge bør jeg i såfall ta produktet?

Håper noen kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43382-johannesurt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære MEV, Johannesurt er godkjent for behandling av lettere depresjoner og mange synes det hjelper mot bekymring og uro. På den annen side synes jeg det virker som du har blitt skremt av dine symptomer og nå er redd for å få dette igjen. Da kan samtaleterapi, for eksempel hos en psykolog, hjelpe deg videre i din utvikling slik at du ikke stagnerer. Johannesurt er mest for symptomlindring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43382-johannesurt/#findComment-162855
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...