Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 28 år som akkurat har fått stilt diagnoese multippel sklerose. dette er deprimerende i seg selv, det verste er at jeg er gravid 5 uker på vei.

Jeg er så usikker på om jeg skal ta bort barnet eller beholde det. Mitt største ønske er å få ett til barn(har en jente på 6 år fra før).

Min lege sier at det ikke er noen fare, fordi sykdommen er laber under ett svangerskap, men jeg tenker mye på hvordan det blir etterpå.

Skal jeg ta sjansen på dette, eller er jeg for egoistisk?

Vil gjerne høre hva ei jordmor anbefaler og vil høre om det er noen som er eller har vært i samme situasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43456-graviditet-og-ms/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har stor förståelse för att du nu har hamnat i en svår situation, då det inte är lätt att förutse framtiden. Det är många faktorer som du bör ta med i ditt beslut. Du bör rådgöra med din mann, doktor och "dig själv." Jag kan inte varken råda eller avråda dig till denna gravditet, då jag anser att det är du själv som till slut får ta det avgjörande beslutet. Detta är givetvis inget lätt avgjörande men jag tror att du snart kommer till insikt i vad som är bäst för dig, din mann och din dotter. Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43456-graviditet-og-ms/#findComment-163416
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...