Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg var på GU for 2 år siden fant legen noe jeg mener han beskrev som et lettblødende område på livmorhalsen, som kunne utvikle seg til å bli/ er forstadiet til kreft. Dette anbefalte han at jeg fikk kontrollert årlig.

I november 2001, da jeg sist var på GU, blødde området så mye ved provokasjon at han ikke var sikker på om prøvene ble brukbare. Jeg har imidlertid ikke hørt noe fra legen siden.

Ved samme konsultasjon fikk jeg en Condyline-kur mot kjønnsvorter rundt skjedeåpningen. Jeg har ikke hatt noen plager av dette i ettertid, men jeg har hørt at viruset kan være kreftfremkallende.

De siste ukene har jeg merket en lett blødning etter samleie. Jeg har ikke hatt vondt. I tillegg virker det innimellom som at det er små blodspor i utfloden.

I dag er det dessuten 8 uker siden jeg sist hadde menstuasjon. Gangen før gikk det 6 uker før jeg fikk mensen. Jeg pleier å menstruere regelmessig hver 4-5 uke. For 9 dager siden tok jeg en graviditetstest, og den var negativ.

Kan disse tingene ha en sammenheng med hverandre? Jeg bekymrer meg for om dette kan være symptomer på livmorhalskreft. Hvor lenge bør jeg vente før jeg evt oppsøker lege?

Jeg er 26 år gammel, har ingen barn og bruker minipillen Conludag.

Takknemlig for hurtig svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43461-underlivskreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Hei. Jeg hadde lette celleforandringer (ingen blødninger) og fikk beskjed av legen min å ta celleprøver hvert år for å se om det utviklet seg til moderate forandringer, eller ble borte.

Sist jeg sjekka var det borte. Men legen min sa til meg at jeg burde vært obs på småblødninger, det KAN (må ikke), være tegn på store celleforandringer. Og jeg var redd fordi jeg hadde mye smerter, men hun sa at man ikke merket celleforandringer/begynnelse på kreft ved smerter.

Ikke for å være negativ på din bekostnig, men kom deg til spesialist og få tatt prøver med en gang! Gå til en spesialist på kvinnesykdommer. Jeg har en god og rimelig å anbefalle i Oslo hvis du ikke går til spesialist fra før. Det er lang ventetid, men hvis du forklarer situasjonen din får du hastetime.

Hvis du vil ha navnet og adr. så kan du legge inn mailadr. din her så sender jeg deg den.

Dette er ikke noe å spøke med, og veit hvordan du har det nå. men det behøver ikke å være så ille som man tror, men det er greit å vite at alt er greit også - så ikke vent med dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43461-underlivskreft/#findComment-163295
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...