Gå til innhold

Er du helt fornøyd med din kropp?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

2 timer siden, FML skrev:

Du er vel ikke regnet som overvektig før BMI en er over 25?

Nei, jeg har en BMI på 20,5 så er ikke overvektig. Bare tenker at siden jeg har ødelagt fettputene under hælene og derfor ikke har noe demping, tror jeg det er greit om ikke hælene får for mye vekt å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Mina1 skrev:

Størrelse D blir for stort. Men da jeg var gravid måtte jeg ha større enn C. Men mine er slappe og C passer da best for de tilpasser seg best i den cuppen. ;). Men jeg skal prøve D cup en dag å se. For jeg har et problem iblant når jeg går i bikini. Da popper puppene ut av bhen iblant. 

Jeg tror du skulle fått profesjonell hjelp til å finne størrelsen din i en undertøysforretning. Du som er opptatt av utseende vil bli overrasket over hvor stor forskjell en god bh gjør for utseende :) Men altså, kun et tips, du gjør som du vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På ‎18‎.‎01‎.‎2018 den 11.23, Mina1 skrev:

, og da jeg ble gravid vokste de helt ekstremt mye mer og de ble så store at man kan nesten ikke forestille seg det.. : altså alt for store. Og de var helt faste gigantiske store.  Jeg fikk kjempevondt i ryggen. Etter at jeg hadde født så sank de kjempemye sammen. Men da hadde jeg igjen en haug med overfladisk hud som gjør at de henger. Har strekkmerker etter dette.

OK. Det var masse rare bilder i hodet.

Kanskje brystene faktisk var så gigantiske at de utfordrer menneskets forestillingsevne. Får litt følelse av at du smører litt tykt på, men hva vet vel jeg om dine pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg tror du skulle fått profesjonell hjelp til å finne størrelsen din i en undertøysforretning. Du som er opptatt av utseende vil bli overrasket over hvor stor forskjell en god bh gjør for utseende :) Men altså, kun et tips, du gjør som du vil :) 

Haha opptatt av utseende jeg.. da skule du sett meg? Jeg ønsker jo å se bra ut, men jeg pynter meg aldri :D. Og klærne henger og slenger på meg,.. akkurat som bhen ;) hahaha :D . Er usminket og alt det.. Mens jeg har sett andre damer bruker en time på badet for å sminke og pynte seg, så bruker jeg sekunder på badet. Kan ikke si at jeg er så opptatt av å pleie utseende mitt da. Jeg burde vært mer opptatt av å pleie det. Er helt naturlig....både bilder og alt av meg... aldri pyntet... usminket og naturlig! Har kun parfyme på meg og klærne ... ehhh henger lett og dingler her og der.   

De fleste damer bruker adskillig mer tid på å være opptatt av å pynte seg enn meg. Det er min erfaring. Hadde jeg vært mer opptatt av utseende enn de fleste så hadde jeg vært veldig å pynte meg. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gargamel skrev:

OK. Det var masse rare bilder i hodet.

Kanskje brystene faktisk var så gigantiske at de utfordrer menneskets forestillingsevne. Får litt følelse av at du smører litt tykt på, men hva vet vel jeg om dine pupper.

Husker da barnet var født. Jeg var den gang bare 20 år.  Hodet til ungen ble ganske lite i henhold til puppene mine :D . Har et bilde da jeg ammer rett etter fødselen...De var knallfaste i tillegg...  Men de er ikke så store nå. Med klær så ser de ikke så store ut. Men de er ikke små heller :) 

Husker at jeg ofte fikk høre det da jeg trente mye friidrett som 17-19 åring. Vi var på en del fester med gjengen da, og var på sammenkomster med andre idrettslag osv. Var noen som klarte å prestere å si: Wow .. har sittet å stirret på puppene dine i hele kveld.. Du har de gedigne faste stramme puppene!.

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mina1 skrev:

Haha opptatt av utseende jeg.. da skule du sett meg? Jeg ønsker jo å se bra ut, men jeg pynter meg aldri :D. Og klærne henger og slenger på meg,.. akkurat som bhen ;) hahaha :D . Er usminket og alt det.. Mens jeg har sett andre damer bruker en time på badet for å sminke og pynte seg, så bruker jeg sekunder på badet. Kan ikke si at jeg er så opptatt av å pleie utseende mitt da. Jeg burde vært mer opptatt av å pleie det. Er helt naturlig....både bilder og alt av meg... aldri pyntet... usminket og naturlig! Har kun parfyme på meg og klærne ... ehhh henger lett og dingler her og der.   

De fleste damer bruker adskillig mer tid på å være opptatt av å pynte seg enn meg. Det er min erfaring. Hadde jeg vært mer opptatt av utseende enn de fleste så hadde jeg vært veldig å pynte meg. 

At man er «opptatt av utseende» trenger ikke bety at man automatisk blir dillete, søt, vakker eller pen, men at man gir det (unormalt?) stor plass, at man snakker mye om det, tenker mye på det, og bruker det for å vurdere både seg seg og andre. 

Ps. En god bh skal gi støtte, og ikke slenge (selv om jeg har vanskelig forså tro at en c-cup slenger på deg dersom det stemmer at du har store pupper). Du burde nok få hjelp til å finne riktig størrelse.

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Kayia skrev:

At man er «opptatt av utseende» trenger ikke bety at man automatisk blir dillete, søt, vakker eller pen, men at man gir det (unormalt?) stor plass, at man snakker mye om det, tenker mye på det, og bruker det for å vurdere både seg seg og andre. 

Ps. En god bh skal gi støtte, og ikke slenge (selv om jeg har vanskelig forså tro at en c-cup slenger på deg dersom det stemmer at du har store pupper). Du burde nok få hjelp til å finne riktig størrelse.

 

Jeg er ikke opptatt av hvordan andre ser ut. Og da jeg var i forhold så brydde jeg meg ikke om hva andre tenkte om mitt utseende. Jeg var bare fornøyd med at han likte meg. Men så kom det hele tiden ting opp som var vanskelig .. Han virket til å studere meg opp og ned... Jeg ble usikker på meg selv, og da trodde jeg at utseende mitt lå til grunn for at jeg ikke ble verdsatt slik jeg mener jeg fortjente. Når jeg begynte å date igjen så følte jeg meg studert opp og ned, og dermed så tenkte jeg på utseende mitt: altså hvordan det var i henhold til andre sitt .. om det ikke var bra nok osv. Noe jeg normalt sett aldri hadde tenkt på om jeg hadde vært i et stabilt forhold. 

Jeg har to gode bher. Det er sportsbher : de sitter helt perfekt!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mina1 skrev:

. Når jeg begynte å date igjen så følte jeg meg studert opp og ned, og dermed så tenkte jeg på utseende mitt: altså hvordan det var i henhold til andre sitt .. om det ikke var bra nok osv.

En digresjon, ettersom du har brukt betegnelsen "i henhold til" flere ganger i det siste, når du egentlig mener "i forhold til".

 

"I henhold til" betyr "i samsvar med" og passer ikke der du mener "i forhold til".

 

Ta det ikke ille opp, kunne bare ikke dy meg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Xtra skrev:

En digresjon, ettersom du har brukt betegnelsen "i henhold til" flere ganger i det siste, når du egentlig mener "i forhold til".

 

"I henhold til" betyr "i samsvar med" og passer ikke der du mener "i forhold til".

 

Ta det ikke ille opp, kunne bare ikke dy meg :rolleyes:

Den forsto jeg ikke? 

Altså det er en årsak til at jeg tenker som jeg gjør. Jeg har følt meg rett og slett ikke bra nok mange ganger. Og det har gått på hva jeg føler andre tenker om mitt utseende. Hadde jeg sett ut som foreks "Tone Damli" så er jeg sikker på at jeg hadde blitt ganske mye bedre behandlet enn jeg har blitt. Det er hva jeg tror :) . Du kan kritisere meg så mye du vil over min tankegang, men den har sine årsaker. Jeg har følt at jeg har blitt behandlet for dårlig mange ganger i henhold til hva jeg fortjener. Gjerne ikke lett for andre å forstå...  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Den forsto jeg ikke? 

Jeg bare kommenterte forskjellen på begrepene "i henhold til" og "i forhold til":

 

Når du skriver  "Når jeg begynte å date igjen så følte jeg meg studert opp og ned, og dermed så tenkte jeg på utseende mitt: altså hvordan det var i henhold til andre sitt .. om det ikke var bra nok osv." mener du antakelig "Når jeg begynte å date igjen så følte jeg meg studert opp og ned, og dermed så tenkte jeg på utseende mitt: altså hvordan det var i forhold til andre sitt .. om det ikke var bra nok osv."

 

Ingen big deal altså, har bare sett du har brukt betegnelsen feil flere ganger, og det gjør det lett å misforstå hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg bare kommenterte forskjellen på begrepene "i henhold til" og "i forhold til":

 

Når du skriver  "Når jeg begynte å date igjen så følte jeg meg studert opp og ned, og dermed så tenkte jeg på utseende mitt: altså hvordan det var i henhold til andre sitt .. om det ikke var bra nok osv." mener du antakelig "Når jeg begynte å date igjen så følte jeg meg studert opp og ned, og dermed så tenkte jeg på utseende mitt: altså hvordan det var i forhold til andre sitt .. om det ikke var bra nok osv."

 

Ingen big deal altså, har bare sett du har brukt betegnelsen feil flere ganger, og det gjør det lett å misforstå hva du mener.

Ja det er jo leit at jeg skal føle det sånn. Jeg tror at dersom jeg hadde fått låne utseende til foreks: Tone Damli.. så hadde jeg blitt behandlet helt anderledes enn jeg har blitt. Og jeg hadde iallefall ikke vært singel ;):D . Altså derfor så blir jeg jo litt opptatt av at jeg tror det har med det å gjøre siden jeg selv føler at jeg har en fin personlighet. Om du sier anntakelig...: ja... det kan være andre årsaker som ikke har med meg å gjøre og. Så jeg heller litt fra den ene kanten til den andre... tror en annen årsak kan være at mannen var useriøs. Vet ikke hva jeg skal tenke :) . 

Nå fikk Tone Damli en fin uttalelse her, men hun er jo en flott pen dame. Var bare et eksempel på hvor mye et utseende kan hjelpe på for et menneske. 

Men men .. vi lager ingen big deal ut av det om vi mener forskjellig osv. :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja det er jo leit at jeg skal føle det sånn. Jeg tror at dersom jeg hadde fått låne utseende til foreks: Tone Damli.. så hadde jeg blitt behandlet helt anderledes enn jeg har blitt. Og jeg hadde iallefall ikke vært singel ;):D . Altså derfor så blir jeg jo litt opptatt av at jeg tror det har med det å gjøre siden jeg selv føler at jeg har en fin personlighet. Om du sier anntakelig...: ja... det kan være andre årsaker som ikke har med meg å gjøre og. Så jeg heller litt fra den ene kanten til den andre... Vet ikke hva jeg skal tenke :) . 

Nå fikk Tone Damli en fin uttalelse her, men hun er jo en flott pen dame. Var bare et eksempel på hvor mye et utseende kan hjelpe på for et menneske. 

Kommentaren min som du siterer dreide seg kun om språket ditt og bruken av betegnelsen "i henhold til", jeg skjønner derfor ikke helt svaret ditt.

 

For øvrig: Jeg synes du legger veldig mye vekt på utseendet (som også andre var inne på her). Du ser sikker helt fin ut, forsøk å vende blikket utover og tenk mindre på hvordan du oppfattes av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

Kommentaren min som du siterer dreide seg kun om språket ditt og bruken av betegnelsen "i henhold til", jeg skjønner derfor ikke helt svaret ditt.

 

For øvrig: Jeg synes du legger veldig mye vekt på utseendet (som også andre var inne på her). Du ser sikker helt fin ut, forsøk å vende blikket utover og tenk mindre på hvordan du oppfattes av andre.

Jeg vet at du mener alt godt :) . Jeg vet at jeg går rundt å sliter med at jeg tror jeg ser stygg ut og at det er derfor jeg har vært gjennom hardt brutalt vondt brudd, og avvisninger via dating av de menn jeg fant tiltrekkende.... Men jeg har ikke bare fått avvisninger. Men tror du forstår at det er selvtilliten min og troen som gjerne er problemet mitt etter mine erfaringer. 

Jeg har bare all slags tanker om hvorfor jeg kan ha blitt avvist..: dveler ikke lenger, men det heller veldig mye på at om jeg hadde hatt et annet utseende så hadde jeg aldri blitt behandlet på den måten jeg har blitt noengang. Men jeg kan ta feil.. hvem vet? .... 

Jeg vet at jeg har en rar måte å ordlegge meg på når jeg skriver ivrig .. Jeg kan touchmetoden og er litt rask med tastaturen. Var klassens hurtigste i hurtighetstest på maskin ;)  :D 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vet at du mener alt godt :) . Jeg vet at jeg går rundt å sliter med at jeg tror jeg ser stygg ut og at det er derfor jeg har vært gjennom hardt brutalt vondt brudd, og avvisninger via dating av de menn jeg fant tiltrekkende.... Men jeg har ikke bare fått avvisninger. Men tror du forstår at det er selvtilliten min og troen som gjerne er problemet mitt etter mine erfaringer. 

Jeg har bare all slags tanker om hvorfor jeg kan ha blitt avvist..: dveler ikke lenger, men det heller veldig mye på at om jeg hadde hatt et annet utseende så hadde jeg aldri blitt behandlet på den måten jeg har blitt noengang. Men jeg kan ta feil.. hvem vet? .... 

Jeg vet at jeg har en rar måte å ordlegge meg på når jeg skriver ivrig .. Jeg kan touchmetoden og er litt rask med tastaturen. Var klassens hurtigste i hurtighetstest på maskin ;) 

 

Mina - Xtra bare prøvde å forklare forskjellen mellom i henhold til og i forhold til.

Det var en rent språklig kommentar, ikke kommentar til innholdet i det du skrev. Ikke gruble på det!

Nå må jeg stikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har bare all slags tanker om hvorfor jeg kan ha blitt avvist..: dveler ikke lenger, men det heller veldig mye på at om jeg hadde hatt et annet utseende så hadde jeg aldri blitt behandlet på den måten jeg har blitt noengang. Men jeg kan ta feil.. hvem vet? .... 

 

Å grunne på hvordan ting hadde vært om forutsetningene var helt annerledes har svært lite for seg og er bare bortkastet.

 

Som nevnt over - forsøke å vende fokuset utover i stedet for innover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har vært inne på: Hvem er egentlig helt fornøyd med utseendet sitt?

Men jeg går ikke rundt og tenker på  at helt konkrete ting ved kroppen ikke er bra, at jeg er misfornøyd med X og Y. En slik konkret grubling og gjennomgang av egen kropp tror jeg ikke fører noe godt med seg.

Jeg ønsker jo jeg kunne vært slankere, uten at jeg gjør noe med det eller går rundt og føler meg misfornøyd. Kroppen funker, jeg får gjort det meste jeg ønsker og kroppen min og jeg har det stort sett bra sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Mina - Xtra bare prøvde å forklare forskjellen mellom i henhold til og i forhold til.

Det var en rent språklig kommentar, ikke kommentar til innholdet i det du skrev. Ikke gruble på det!

Nå må jeg stikke!

Sant det :). Ha en flott kveld! Nyt !!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, morsan skrev:

Som flere har vært inne på: Hvem er egentlig helt fornøyd med utseendet sitt?

Men jeg går ikke rundt og tenker på  at helt konkrete ting ved kroppen ikke er bra, at jeg er misfornøyd med X og Y. En slik konkret grubling og gjennomgang av egen kropp tror jeg ikke fører noe godt med seg.

Jeg ønsker jo jeg kunne vært slankere, uten at jeg gjør noe med det eller går rundt og føler meg misfornøyd. Kroppen funker, jeg får gjort det meste jeg ønsker og kroppen min og jeg har det stort sett bra sammen.

Enig med hva du skriver. Slik er det. :). Alle er nok litt usikre. Vi er bare mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Å grunne på hvordan ting hadde vært om forutsetningene var helt annerledes har svært lite for seg og er bare bortkastet.

 

Som nevnt over - forsøke å vende fokuset utover i stedet for innover. 

Enig. :) takk for godt råd !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

En digresjon, ettersom du har brukt betegnelsen "i henhold til" flere ganger i det siste, når du egentlig mener "i forhold til".

 

"I henhold til" betyr "i samsvar med" og passer ikke der du mener "i forhold til".

 

Ta det ikke ille opp, kunne bare ikke dy meg :rolleyes:

TAKK!!! Ser sånne feilbruk overalt, men de gangene jeg har påpekt det får jeg bare beskjed om at jeg er pirkete, og at det ikke har noe med saken  gjøre, så jeg prøver å slutte å påpeke sånt. Og nå slapp jeg det her i hvert fall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...