AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Hei. Jeg er 28 år, og jeg kjenner kroppen min godt. Inne i skjeden min pleier slimhinnen å være helt glatt, jevn og fuktig. Nå er det noe som kjennes annerledes ut. Hvis jeg stikker inn en finger, og "drar" den rundt cervix i skjeden, kjenner jeg et lite område som før var glatt, nå er mer ru. Det er ikke på cervix, men i overgangen mellom cervix-slimhinnen, og skjedeslimhinnen helt øverst i skjeden. Jeg har en følelse av at det er et lite sår, eller at et lite stykke slimhinne er sårt, og derfor kjennes med fingeren. Det er ikke et stort område, kanskje på størrelse med et lite havregrynsflak. Ellers er syklusen min normal. Jeg har ikke smerter. Utfloden er sparsom, hvit og på sitt sureste (vet ikke om det er vanlig for alle, men for meg er det vanlig at utfloden min er slik noen dager i måneden, før eggløsning). Nå lurer jeg på om jeg skal ta turen til gynekologen fordi jeg har oppdaget dette, eller om det er litt overdrevet å bestille time på grunn av nyoppdaget ruglete slimhinne? Jeg er jo selvfølgelig redd for at dette skal være ondartede celleforandringer, og vil gjerne høre din mening før jeg gjør noe. Skal jeg vente å se det an, og i såfall hvor lenge? Jeg venter helst, med mindre du tror det er noe farlig. Jeg har for øvrig hatt samme sex-partner i ni år, aldri hatt en kjønnssykdom, ikke tidligere fått påvist HPV, har kun hatt sex en gang de to siste mnd pga depresjon. Har ikke hatt noe i skjeden som kan ha laget såret, så det er derfor jeg lurer litt. Fast medisin: lithionit (i tilfelle det kan ha noe å si). Tusen hjertelig takk for hjelpen Anonymkode: 58171...2d2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/438995-s%C3%A5r-inne-i-skjeden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Hos kvinner i fruktbar alder er det normalt at skjedeveggen er ruglete. Ut fra beskrivelsen med ‘havgregrynsflak’ tenkte jeg at det kunne være en liten utvekst på grunn av HPV, men det har du testet negativt for (dog er det mange undertyper av dette viruset, og det er ikke sannsynlig at du har testet for ‘kjønnsvorte’-virus). Kreft i skjeden er meget uvanlig. I 2015 var det totalt 27 tilfeller og gjennomsnittsalder var 60 år. Så jeg tror absolutt ikke at det er kreft, men normale forhold, evt en liten utvekst i slimhinnen. Jeg synes ikke du behøver en sjekk, med mindre området vokser. Din utflod lyder etter beskrivelsen som helt normal Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/438995-s%C3%A5r-inne-i-skjeden/#findComment-3829972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.