Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når kan man forvente at ting blir noenlunde som før etter fødsel? Revnet greit både innvendig og utvendig.  Er stramtved kjønnsleppene , men slapt i skjeden. Merker knapt at jeg kniper. 2 mnd siden fødsel, ammer. 

Føler meg veldig vid der nede ved samleie , og er engstelig for om det noensinne blir som før. Revnet visstok en muskel under fødsel, men hvem hva hvor vet jeg ikke. Gjør knipeøvelser hver dag. 

Mvh engstelig  

Anonymkode: 570f0...d00

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/439031-skjeden-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er for tidlig til at ‘reparasjonsprosessen er ferdig. Du har sannsynligvis ikke fått menstruasjonene (og hormonene) tilbake, de har også betydning for forholdene i skjeden. Fortsett med knipeøvelser. Få din lege eller en fysioterapeut til å vurdere om du kniper på rett måte. Du kan ikke forvente å bli helt som før. Hvis du fortsatt -etter å ha fått de barn du ønsker- føler deg åpen og vid i skjeden, så er det mulig å korrigere ved et relativt enkelt inngrep.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...