Gå til innhold

Hvordan skal det tolkes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen sier til deg at du må telle til 1000 (og ikke 10) før du agerer, da er det vel skikkelig ille, eller tolker jeg feil? 

Anonymkode: e349e...9a7

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen sier til deg at du må telle til 1000 (og ikke 10) før du agerer, da er det vel skikkelig ille, eller tolker jeg feil? 

Jeg hadde tolket det som at vedkommende mente at jeg var altfor rask til å handle og trenger å tenke meg mye bedre om før jeg gjør enkelte ting. Dersom man er veldig impulsiv, så holder det ikke med å telle til 10 fordi det går altfor fort å bare telle til ti. 

Anonymkode: 6a544...ab9

Skrevet

Vedkommende tror kanske du egentlig ikke er person som bare liker seg ute i stormen. Vedkommende vil deg kanskje egentlig vell.😊

Anonymkode: edb58...c4b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du overtolker.

Anonymkode: eacaa...0c8

Skrevet (endret)
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør tolke det som at denne personen syns du reagerer for voldsomt og/eller for ofte, og råder deg til å kontrollere spontanreaksjonene dine, tenke deg om og vurdere hva det er rett å si/gjøre i en situasjon, om du i det hele tatt skal reagere. 

Husk forøvrig at det er denne personen som har sagt dette, ikke «alle personer». Personen kan ha rett, men også feil. Tror du selv at det er et godt og treffende råd?

Dette med 10 eller 1000 kan bety noe, men det kan også like gjerne være en talemåte. Hva med å spørre vedkommende hva h*n mente?

Endret av Kayia
Skrevet

Jeg ville ikke hengt meg opp i det med 1000 i stedet for 10.  Det er mange som roter med slike uttrykk, mer eller mindre bevisst. 

Budskapet er jo der, og det har Kayia gitt en god tolkning av ovenfor her.  Jeg synes ikke du skal tro at vedkommende mente at du var hundre ganger verre enn andre h*n ville sagt noe tilsvarende til.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tolket det som at vedkommende mente at jeg var altfor rask til å handle og trenger å tenke meg mye bedre om før jeg gjør enkelte ting. Dersom man er veldig impulsiv, så holder det ikke med å telle til 10 fordi det går altfor fort å bare telle til ti. 

Anonymkode: 6a544...ab9

Personen som sa dette kan bekrefte at dette er en meget god tolkning.

Anonymkode: 0394b...09c

Skrevet

Ja, jeg er nok veldig impulsiv, alt for rask til å handle og tenker meg alt for lite om før jeg gjør enkelte ting.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personen som sa dette kan bekrefte at dette er en meget god tolkning.

Anonymkode: 0394b...09c

Det er ikke noe problem å endre dette. 

Skrevet

Et slikt høyt tall blir symbolikk.  Med andre ord, unngå å agere,  tenk igjennom det når det har gått en tid, når du har roet deg ned,  eller rett og slett  bare overse det. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, FGT skrev:

Et slikt høyt tall blir symbolikk.  Med andre ord, unngå å agere,  tenk igjennom det når det har gått en tid, når du har roet deg ned,  eller rett og slett  bare overse det. 

Tenkte også i den forbindelse på den hendelsen, der en av Jesu disipler spurte hvor mange ganger han skulle tilgi sin bror, så mye som syv ganger ? (Det syns han tydeligvis var menge gager ) Nei sa Jesus, ikke syv ganger, men "sytti ganger syv". Men andre ord et symbolsk tall, som viste at han skulle ikke holde regnskap med dette, men fortsette  tilgi når den andre hadde behov for å bli tilgitt. 

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...