Gå til innhold

er mamma frekk med meg når hun sier dette i krangelen i dag??


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

motorPrøysen

Ja, hun er frekk, og det hun sier er krenkende og sårende. Det er ikke rart du reagerer på det. Jeg syns du skal ta det opp med behandleren din. Jeg tror også det er bra for deg med mindre kontakt med henne, ikke av hensyn til henne, men til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når behandlende lege mener at trådstarter ikke skal bruke antipsykotika, så har jeg vanskelig for å forstå hvordan folk her inne kan vite at hun burde gjøre det?

Anonymkode: 9d607...96e

For den som har fulgt med litt. Når både mor og den gamle psykiateren mener det, så vet nok de bedre enn den nye psykiateren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

For den som har fulgt med litt. Når både mor og den gamle psykiateren mener det, så vet nok de bedre enn den nye psykiateren. 

den nye psykiateren har fått all info om min situaajon av den gamle psykologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg har blokkert henne men hun vet hvorfor. fordi hun er lei av meg fordi jeg er autistisk og maser på feil måte. og fordi det er det beste for både meg og mamma at vi ikke har kontakt på en stund.

Nå var vel egentlig hovedproblemet at du brølte inne i bingolokalet hvor det også var mange andre til stede. 

I kjølvannet av dette sa hun mange dumme ting, men hovedproblemet er brølinga. Ikke at du har autisme, ikke at hun er lei av deg. 

Hun er ikke lei av deg fordi du har autisme eller fordi du mangler sosial inteligens. 

Hun er ei lei av deg når du brøler. 

Det er brølinga hun vil ha slutt på . 

Det blir feil å skylde på diagnosen. Du kan ikke oppføre deg akkurat som du vil når du er ute blant folk selv om du har en diagose. 

Husk at du er en voksen dame på over 30 år. Selv småunger blir oppdratt til å ikke å skrike og brøle. 

Du må ta litt selvkritikk her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Nå var vel egentlig hovedproblemet at du brølte inne i bingolokalet hvor det også var mange andre til stede. 

I kjølvannet av dette sa hun mange dumme ting, men hovedproblemet er brølinga. Ikke at du har autisme, ikke at hun er lei av deg. 

Hun er ikke lei av deg fordi du har autisme eller fordi du mangler sosial inteligens. 

Hun er ei lei av deg når du brøler. 

Det er brølinga hun vil ha slutt på . 

Det blir feil å skylde på diagnosen. Du kan ikke oppføre deg akkurat som du vil når du er ute blant folk selv om du har en diagose. 

Husk at du er en voksen dame på over 30 år. Selv småunger blir oppdratt til å ikke å skrike og brøle. 

Du må ta litt selvkritikk her. 

 

jeg brølte ikke. jeg snakket høyt. alle i bingosalen pjattet høylydt de også. jeg skyller faenmeg ikke på aitismen min. men mamma hater autismen min. jeg oppfører meg blandt folk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
16 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg brølte ikke. jeg snakket høyt. alle i bingosalen pjattet høylydt de også. jeg skyller faenmeg ikke på aitismen min. men mamma hater autismen min. jeg oppfører meg blandt folk.

 

Jeg tror du har veldig lett for å bli sint og lett for å ta i bruk banneord når du blir sint, slik som nå. 

Det jeg tror moren din kan ha sagt til deg er at hun er lei av å bruke fritiden sin på deg hvis du bare skal være sur og sint. 

Det har hun all rett til å mene. 

Jeg tror din mor gjør mye for deg. Hun tok deg vel med på den bingoen fordi hun hadde lyst til å ta deg med og da har du et ansvar for å oppføre deg hyggelig du også for at dere skal ha det fint sammen. 

Hvis ikke du har lyst til å oppføre deg , så får du heller si at ønsker å bli hjemme, så kan du heller rase ut på rommet ditt når du er alene slik at det ikke går ut over andre mennesker. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tror du har veldig lett for å bli sint og lett for å ta i bruk banneord når du blir sint, slik som nå. 

Det jeg tror moren din kan ha sagt til deg er at hun er lei av å bruke fritiden sin på deg hvis du bare skal være sur og sint. 

Det har hun all rett til å mene. 

Jeg tror din mor gjør mye for deg. Hun tok deg vel med på den bingoen fordi hun hadde lyst til å ta deg med og da har du et ansvar for å oppføre deg hyggelig du også for at dere skal ha det fint sammen. 

Hvis ikke du har lyst til å oppføre deg , så får du heller si at ønsker å bli hjemme, så kan du heller rase ut på rommet ditt når du er alene slik at det ikke går ut over andre mennesker. 

jeg har ikke prøvd å ta fra henne retten å mene noe som helst.

 

det var en liten episode før bingoen begynte vi krangla. så gikk bingoen knirkefritt. hun spNderte tilogmed 20 kr til  kjoskmat på meg i bingopausen. jeg sa "takk lille venn. ååæ du e så skjønn". men når vi kjørte hjem 1 time etterpå, da rippet hun opp i den krangelen jeg hadde lagt fra meg. men greit det. jeg er et sinna villdyr. jeg er stygg med mamma. jeg må respektere alt av andre fordi jeg er sint avogtil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

nicklusheletida og laban er nokk de klokeste her på dol. jeg skylder nokk på autismen min, fordi keg er en blei. jeg hater alt.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generelt grunnlag vil jeg si at: det er ikke nødvendigvis hva man sier, men hvordan man sier det...

Man kan ha en formening om noe og si noe for å hjelpe en annen og komme med konstruktiv kritikk. Men det er jo best at man sier det på en måte som bevarer respekt for den andre. Det er mange måter å si at noen gjorde noe dumt uten at man trenger å såre vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

@Nicklusheletida: Du synser om et hendelsesforløp du ikke vet noe om. Nær sagt uansett hva Blomsterfluen gjorde var moras verbale angrep nærmest ondsinna. Du setter deg også til doms over nåværende behandlers avgjørelser. Jeg må si jeg undrer meg over motivene for innleggene dine i denne tråden. Å være til hjelp for Blomsterfluen er åpenbart ikke et av dem.

Endret av motorPrøysen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Lurer på om noen av de som har svart innpå her har voksne barn med spesielle behov selv?. 

Anonymkode: cfab8...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Blomsterfluen skrev:

ja. hun har sagt flere ganger ar hun skjemmes over meg om jeg diskuterer eller er litt annerledes med interessene mine sosialt. hun tror at fordi jeg kan snakke ufint til henne i krangler, så behandler jeg alle mennesker på samme måte.

Hva med familieterapi? Det virker som om dere trenger å kommunisere på en bedre måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

For den som har fulgt med litt. Når både mor og den gamle psykiateren mener det, så vet nok de bedre enn den nye psykiateren. 

Jeg har ikke sett at trådstarter har skrevet om nåtidige symptomer på psykose. Når så den behandler som har ansvar for nåværende situasjon ikke anbefaler abilify, så synes jeg det er oppsiktsvekkende med skråsikkerheten som enkelte i denne tråden har i forhold til denne legens vurdering. 

Antipsykotiske legemidler kan være til viktig hjelp ved visse tilstander, men selv professor Malt advarer mot omfanget i bruk når det gjelder andre lidelser. Se https://www.dagensmedisin.no/artikler/2016/08/05/antipsykotika--og-alvorlige-psykiske-lidelser/

Anonymkode: 9d607...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
17 minutter siden, tjohei1 skrev:

Hva med familieterapi? Det virker som om dere trenger å kommunisere på en bedre måte. 

mamma nekter å gå i familieterapi, for hun sier at det er bare tull siden det er jeg og ingen andre, som har feil, og som må skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra tidligere innlegg Blomsterfluen har skrevet så virker det som om moren prøver å stille opp så godt hun kan. F.eks. Blomsterfluen liker ikke barn og er kritisk til at moren liker å være med barn.  

Det er kanskje rett både for Blomsterfluen og moren å ta en liten pause. 

Anonymkode: e3912...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett at trådstarter har skrevet om nåtidige symptomer på psykose. Når så den behandler som har ansvar for nåværende situasjon ikke anbefaler abilify, så synes jeg det er oppsiktsvekkende med skråsikkerheten som enkelte i denne tråden har i forhold til denne legens vurdering. 

Antipsykotiske legemidler kan være til viktig hjelp ved visse tilstander, men selv professor Malt advarer mot omfanget i bruk når det gjelder andre lidelser. Se https://www.dagensmedisin.no/artikler/2016/08/05/antipsykotika--og-alvorlige-psykiske-lidelser/

Anonymkode: 9d607...96e

Jeg har blitt bedt om å ta Abilify igjen av familie fordi jeg tidligere ble så snill da jeg brukte det. Hm... Skal man ta medisiner for andre? Jeg fikk bivirkninger av den og klarte ikke å lese (sløret syn). :mellow:

Anonymkode: 6585c...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

mamma nekter å gå i familieterapi, for hun sier at det er bare tull siden det er jeg og ingen andre, som har feil, og som må skjerpe meg.

Hun burde jo være en støtte for deg siden hun er moren din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, motorPrøysen skrev:

@Nicklusheletida: Du synser om et hendelsesforløp du ikke vet noe om. Nær sagt uansett hva Blomsterfluen gjorde var moras verbale angrep nærmest ondsinna. Du setter deg også til doms over nåværende behandlers avgjørelser. Jeg må si jeg undrer meg over motivene for innleggene dine i denne tråden. Å være til hjelp for Blomsterfluen er åpenbart ikke et av dem.

Jeg forsvarer ikke måten mor snakker på, hvis det er riktig fremstilt her. Jeg synser ikke mer enn andre her. Jeg svarer ut i fra informasjonen som står slik andre har gjort.

Det er alltid blomsterfluens versjon vi får enten hun er sint på sin mor, personalet eller andre. De andres versjon hører vi ikke. Uansett får man ikke gjort annet enn å se på egen oppførsel først og fremst og prøve å forstå hva som utløser det hele.

Jeg kan ikke forstå hvorfor blomsterfluen skulle være tjent med å kun få støtte, når hun åpenbart har et aggresjonsproblem som utløste hele krangelen og tidligere krangler både med mor og personalet. 

Blomsterfluen trenger ikke å bli støttet i dårlig oppførsel. Selv de med autisme må lære seg folkeskikk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg har ikke prøvd å ta fra henne retten å mene noe som helst.

 

det var en liten episode før bingoen begynte vi krangla. så gikk bingoen knirkefritt. hun spNderte tilogmed 20 kr til  kjoskmat på meg i bingopausen. jeg sa "takk lille venn. ååæ du e så skjønn". men når vi kjørte hjem 1 time etterpå, da rippet hun opp i den krangelen jeg hadde lagt fra meg. men greit det. jeg er et sinna villdyr. jeg er stygg med mamma. jeg må respektere alt av andre fordi jeg er sint avogtil...

Kanskje du må telle til ti neste gang du får lyst til å være «stygg» tilbake.

Anonymkode: c6a6f...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg forsvarer ikke måten mor snakker på, hvis det er riktig fremstilt her. Jeg synser ikke mer enn andre her. Jeg svarer ut i fra informasjonen som står slik andre har gjort.

Det er alltid blomsterfluens versjon vi får enten hun er sint på sin mor, personalet eller andre. De andres versjon hører vi ikke. Uansett får man ikke gjort annet enn å se på egen oppførsel først og fremst og prøve å forstå hva som utløser det hele.

Jeg kan ikke forstå hvorfor blomsterfluen skulle være tjent med å kun få støtte, når hun åpenbart har et aggresjonsproblem som utløste hele krangelen og tidligere krangler både med mor og personalet. 

Blomsterfluen trenger ikke å bli støttet i dårlig oppførsel. Selv de med autisme må lære seg folkeskikk.

 

 

jeg har god folkeskikk. jeg oppfører meg. men når mennesker jeg snakker med, blir avvisende og behandler meg som en med ocd som ikke akal få stille spørsmål på ting jeg lurer på hva de sier når jeg ikke forstod soørsmålene, så blir jeg sint. mamma er sån. ikke personalet. personalet er snille og hører og svarer meg uten å si "ferdig med det, du hørte ka eg sa" og "detta e tvang". da sier jeg til mamma at "nå må du svare meg skikkelig, hviss ikke så kan du gå å gjemme deg i skogen" foreksempel. sånt sier jeg fordi jeg blir sint. men jeg brølte ikke på bingoen, fordi jeg vil ikke brøle blant folk. mamma er sån med meg også ofte, om jeg har hatt trøbbel med noe på jobb, og ringer hjem og starter setningen med "eg har havna i trøbbel i dag..." så kan hun finne på å svare "ja når du e så domme, så kan du barra gå å legga deg". men da legger jeg bare på røret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...