AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Jeg (27 år) har brukt p-piller, p-plaster og p-spiral i mange mange år, og har de siste årene gått uten prevansjon for å la kroppen få en pause og for å la den ordne selv. Nå har jeg gått uten i ca. 2 år og mensen min er veldig uregelmessig. Den kan ha lange opphold og jeg blør sjelden lenge av gangen. Hva kan være grunnen til dette? Jeg har også så lenge jeg kan huske slitt med utflod. Den er lys hvit uten noe særlig lukt og er tilstedet daglig. Noen ganger er det mye og mer slimete. Jeg fikk tips av gynekolog om vagiatorer på apotek for det og kjøpte en pakke, men det løste ikke problemet. Hva kommer dette av og hvorfor blir jeg ikke kvitt det? Anonymkode: f82f9...814 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439229-uregelmessig-mens-og-konstant-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Uregelmessig menstruasjon betyr uregelmessig eller fravær av eggløsning. Den vanligste årsak i din alder er PCOS som er en hormonforstyrrelse hvor det ofte også er tegn på overvekt av mannlige hormoner med unormal behåring og evt. uren hud. Overvekt kan være til stede. Det kan også være andre årsaker til hormonforstyrrelse. Du bør få en utredning, og helst hos gynekolog som også kan utføre ultralyd av eggstokker og livmor. Din fastlege kan evt ta følgende hormonprøver: FSH, LH, østradiol, prolaktin og TSH. Med hensyn til dit utflod, så kan det undersøkes samtidig, men etter beskrivelsen lyder det som normalt, rikelig utflod, og det kan man dessverre ikke gjøre noe med. Sopp er lite sannsynlig i og med at du ikke har andre symptomer. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439229-uregelmessig-mens-og-konstant-utflod/#findComment-3831935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.