Gå til innhold

Nhd eller andre som har greie på det Bipolar depresjon og innleggelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler behov for en time-out på dps igjen. Men orker ikke 'samtaler' med lege, psykolog, psykepleiere, øvrig ansatte, eller medpasienter. Vil bare være i fred.

Hvor stor er sannsynligheten for at jeg får bli der i alle fall en uke om jeg ikke snakker mer enn enstavelsesord? Og ikke orker å justere medisinene? Blir jeg nektet opphold?

For meg akkurat nå føles det som om en innleggelse vil være livreddende i ordets riktige forstand. Evt. en utsettelse av... ja, dere forstår sikkert... Kanskje kan jeg komme på bedre tanker under oppholdet. 

Anonymkode: c1839...09e

Skrevet

Du må jo snakke med lege for å bli lagt inn i det hele tatt. Hva med å ringe fastlegen når de åpner i morgen, be om akuttime der og diskutere med fastlegen hva dere kan gjøre for å få til det du trenger nå?

Jeg mener: hvis du legges inn under premiss om at du trenger mest mulig fred og ikke en haug med mas om sosialisering og teppebombing med rutiner, kan behandler på f.eks en DPS, legge inn restriksjoner på rutinene de har så det blir mindre mas fra personellet. Men hvis dette ikke er klarlagt i forkant skriver de typisk folk ut med: "pasienten samarbeider ikke"/"er ikke mottakelig for hjelp" blablabla bullshit.

Anonymkode: 85c1a...4ed

Skrevet

Jeg er blitt lagt inn mest for timeot noen ganger, men da på en avdeling hvor jeg er godt kjent. Da er det nok ikke slik at jeg ikke unngår en og annen samtale. Personalet stiller seg på tilbudssiden, og ikke sjelden ønsker de å samarbeide med DPS så jeg får et best mulig tilbud. Innkomstsamtale er heller ikke til å unngå; det tror jeg de er pliktige til for å vurdere selvmordsrisiko og slikt. Men jeg har gjerne fått være i fred de første dagene, og ikke hatt mange samtaler med lege/psykolog enn strengt nødvendig. Personalet har mer vært på tilbudssiden. Ønsker jeg en prat, kan jeg be om det. Eller jeg slipper. Av og til spør de om det er noe jeg ønsker de skriver i rapporten. Men i innkomstsamtalen kan man avtale mye av hvordan oppholdet skal være. For meg funker det å ha samtaler etter å ha fått slappe av noen dager - selv om det er slitsomt og jeg sliter med å si noe særlig. Jeg opplever det som godt for meg på sikt rett og slett. Etter hvert vil det bli lettere å snakke, men vi er selvsagt svært individuelle og hvordan man blir behandlet avhenger veldig av hvor man blir lagt inn.

Skrevet

Hvis du kan være litt mindre kategorisk, øker sjansen for innleggelse. Hvis du insiterer på å ikke si et eneste ord, tror jeg ikke de vil la deg få en seng for kun å hvile. Hvis du derimot sier at du ikke ønsker så hyppige og inngående samtaler, men heller litt mer vanlig konversasjon med ansatte i tillegg til innkomstsamtalen som er obligatorisk, tror jeg sjansene for innleggelse er langt større.

Anonymkode: b7714...f9b

Skrevet

Vis du ikke ønsker å snakke om dine problemer og du ikke ønsker å justere på medisiner vis det er nødvendig, hva gjør da at du tror du har det bedre etter en ukes innleggelse? 

Vis du bare ønsker å hvile fra dine problemer vil det da ikke gå ganske kort tid etter at du har kommet hjem igjen før problemene blir de samme som før?

Er det noe i hjemme situasjonen som du bør ta tak i ,forandre, siden du ønsker å hvile på DPS?

Uansett må du ha innkomst og utreise samtale, det er standard ved innleggelse, vil også tippe at behandler ønsker å snakke mer med deg under oppholdet, husk de har ansvaret for deg når du er i avdelingen ,og de ønsker derfor å vite hvordan du har det.

Anonymkode: 23372...edf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...