Gå til innhold

Når du våkner om morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du våkner om morgenen ( eller i løpet av natten ): hvilken følelser eller tanker har du da?. 

Anonymkode: dccb9...343

Gjest Kanuttius
Skrevet (endret)

Jeg våkner ofte med enten angst eller sorg. Hvis jeg våkner med sorg går den ofte fort over i en følelse av...ikke sikker men som om jeg skulle gjort noe veldig galt som jeg angrer på. Desperasjon tror jeg.

Hva tenker du på?

Endret av Kanuttius
Skrevet
5 timer siden, Kanuttius skrev:

Jeg våkner ofte med enten angst eller sorg. Hvis jeg våkner med sorg går den ofte fort over i en følelse av...ikke sikker men som om jeg skulle gjort noe veldig galt som jeg angrer på. Desperasjon tror jeg.

Hva tenker du på?

Du beskriver egentlig det samme som jeg føler når jeg våkner. Har dette tunge trykket i brystet. Hvis jeg våkner tidlig må jeg stå opp uansett fordi det er uutholdelig å kjenne på dette. Jeg har hatt det slik i åresvis men nå er det verre enn på lenge. En terapaut sa at det er lett å fikse med kognitiv terapi ?. For min del har det ikke hjulpet med den medisinen jeg bruker i hvertfall . 

yellow ledbetter
Skrevet

Jeg går på autopilot de første to timene etter at jeg våkner, og tenker i grunnen veldig lite. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du beskriver egentlig det samme som jeg føler når jeg våkner. Har dette tunge trykket i brystet. Hvis jeg våkner tidlig må jeg stå opp uansett fordi det er uutholdelig å kjenne på dette. Jeg har hatt det slik i åresvis men nå er det verre enn på lenge. En terapaut sa at det er lett å fikse med kognitiv terapi ?. For min del har det ikke hjulpet med den medisinen jeg bruker i hvertfall . 

Vi får se. Jeg går til kognitiv terapi nå. Medisiner kan hjelpe men...hvor sundt er det da. Så langt er teorien til mi  behandler at man har en tanke i hode som slår inn og gir den følelsen når vi våkner. Altså i ett mikrosekumd før vi åpner øynene kommer en tanke flygende forbi oss og vi blir liggende fulle av angst og sorg osv. Hvem er den tanke? Det er den vi skal ha tak i, det er den som gir oss de dårlige følelsene ved å våkne opp.

Tror du vi finner ut av det ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...