Gå til innhold

Han sier: Jeg er ikke forelsket i deg lenger - uten forklaring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt å slite med vanskelige følelser etter de opplevelsene du har hatt. På samme måte som det er helt normalt å slite etter overgrep, vold , psykisk misshandling og andre traumer. Psykologer er trent til å behandle akkurat slike problemer. Psykologer har sine merkelapper som de bruker i sin arbeidshverdag. Ikke vær så bekymret for diagnoser. Jeg vet ikke om kjærlighetssorg er ditt hovedproblem. Jeg mener heller ikke at du er « gal» eller unormal . Men jeg tror at du har blitt utsatt for dårlig behandling. Etter min mening kanskje vold og overgrep. (Uansett om man kan gjemme seg bak en ekstrem form for sex og tenke at det er greit). Gi deg selv denne gaven og oppsøk hjelp. Kanskje du da kan finne fred i denne situasjonen og møte en ny mann på en god og sunn måte. 

Anonymkode: 57e26...388

Takk for fint og forståelsesfullt svar. Jeg har legetime hvor jeg skal ta det opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg sier at det som satte meg fast også var det at han anmeldte meg tidligere, og var som nå. Kom tilbake til meg etterpå, og sa at han ville skvære opp, og ville i tillegg ha camsex. Og så begynner han å skrive til meg at han er sur på meg, og truer med at han skal lage problemer for andre som jeg kjenner om jeg ikke gjør som han sier, og så blir vi venner igjen, og han spør om vi kan treffes for sex. Vi treffes og hadde sex noen ganger, og så ignorert han meg. Jeg tenkte også litt på at han gjerne ville skvære opp igjen og kvernet litt mye på det og..men jeg ville ikke hatt sex denne gangen. 

Men okey .. tenk at det er meg det er noe i veien med dere om dere vil. Jeg bør slutte å tenke på det, og det vet jeg, men jeg sliter litt med tankene i det jeg tenker på å date igjen. Sorry ! sånn er det. Jeg har hørt om mange andre jeg kjenner som sier at de ikke vil gå på date fordi de har bare dårligere erfaringer med det, så jeg er ikke alene om å ha dårlige erfaringer iallefall. 

Bare si hva dere vil :) .  

Selvfølgelig er du ikke alene om å ha dårlige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Jeg sier at det som satte meg fast også var det at han anmeldte meg tidligere, og var som nå. Kom tilbake til meg etterpå, og sa at han ville skvære opp, og ville i tillegg ha camsex. Og så begynner han å skrive til meg at han er sur på meg, og truer med at han skal lage problemer for andre som jeg kjenner om jeg ikke gjør som han sier, og så blir vi venner igjen, og han spør om vi kan treffes for sex. Vi treffes og hadde sex noen ganger, og så ignorert han meg. Jeg tenkte også litt på at han gjerne ville skvære opp igjen og kvernet litt mye på det og..men jeg ville ikke hatt sex denne gangen. 

Men okey .. tenk at det er meg det er noe i veien med dere om dere vil. Jeg bør slutte å tenke på det, og det vet jeg, men jeg sliter litt med tankene i det jeg tenker på å date igjen. Sorry ! sånn er det. Jeg har hørt om mange andre jeg kjenner som sier at de ikke vil gå på date fordi de har bare dårligere erfaringer med det, så jeg er ikke alene om å ha dårlige erfaringer iallefall. 

Bare si hva dere vil :) .  

Du trenger ikke si dette flere ganger. Skjønner du ikke selv at du repeterer deg selv? Dropp alt som har med tinder og dating å gjøre. Du har viktigere ting å ts tak i. Fatter ikke hvorfor du surrer med den datingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Okey så dere mener at jeg er sykelig opphengt i dette og at det er helt unormalt som følge av situasjonene mine. 

Og at normalt sett ville en dame som hadde opplevd det samme som meg løpt gledelig ut og datet og ikke tenkt på dette i det hele tatt. 

Vil du komme deg videre, eller vil du bare få en godkjennelse på at det er naturlig å sitte fast? Det er ingen som kan svare på om vi selv eller en gjennomsnittsperson eller naboen vår ville reagert slik eller sånn. Det blir bare gjetninger.

Hvis jeg går til legen fordi jeg er smittet av en infeksjon, er ikke poenget mitt å finne ut om den er vanlig eller sjelden, jeg vil bare bli kvitt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mina1 skrev:

1. Okey så dere mener at jeg er sykelig opphengt i dette og at det er helt unormalt som følge av situasjonene mine. 

2. Og at normalt sett ville en dame som hadde opplevd det samme som meg løpt gledelig ut å datet og ikke tenkt på dette i det hele tatt? 

 

Ja, jeg mener du er patologisk opphengt i dette siste bruddet. Jeg syns dessuten du er veldig opptatt av menn, dating og utseende. Jeg syns også du er veldig opptatt av fortiden, når du burde kikke framover. Alt dette kan du hjelp av en psykolog til å jobbe med, for jeg tror alt dette handler om et svakt selvbilde.

Jeg vet ikke hva "en dame" på generelt nivå ville gjort etter et brudd, men jeg for min del ville ikke vært opptatt av å jakte neste date før jeg var ferdig med den siste. For meg høres det dessuten svært usunt ut å date 100 menn på 5-6 år, og jeg syns det virker som du har møtt mange raringer uten å greie å gjenkjenne dem som nettopp det. Slik du har beskrevet dem her på dol hadde jeg ikke giddet å møte en eneste en av dem, og når du gjør det tenker jeg at dette handler om at din radar ikke funker. Dette kan du også få hjelp av en psykolog til å justere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg tror ikke legen vil si at jeg er helt unormal med at jeg satte meg fast i dette. Jeg tror at han vil ha forståelse for at slikt kan skje med tanke på alt som jeg har opplevd og gjennomgått, og at pga det så blir alt tynge for meg når jeg tenker å bevege meg ut på områder som minner om det som jeg har opplevd.  Det er min personlige tro. 

Det høres ut som du mer enn noe annet er redd for å være unormal, og at det vil hjelpe hvis legen sier at reaksjonene dine er helt normale.

Men du sliter vel med akkurat det samme uansett hvordan andre vurderer det?

Når jeg leser innleggene dine, får jeg inntrykk av at tankekjøret reduserer livskvaliteten din vesentlig.

Men selvsagt vil legen vise forståelse. Som andre har påpekt: Det er ingen rettssak du skal gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg sier at det som satte meg fast også var det at han anmeldte meg tidligere, og var som nå. Kom tilbake til meg etterpå, og sa at han ville skvære opp, og ville i tillegg ha camsex. Og så begynner han å skrive til meg at han er sur på meg, og truer med at han skal lage problemer for andre som jeg kjenner om jeg ikke gjør som han sier, og så blir vi venner igjen, og han spør om vi kan treffes for sex. Vi treffes og hadde sex noen ganger, og så ignorert han meg. Jeg tenkte også litt på at han gjerne ville skvære opp igjen og kvernet litt mye på det og..men jeg ville ikke hatt sex denne gangen. 

Men okey .. tenk at det er meg det er noe i veien med dere om dere vil. Jeg bør slutte å tenke på det, og det vet jeg, men jeg sliter litt med tankene i det jeg tenker på å date igjen. Sorry ! sånn er det. Jeg har hørt om mange andre jeg kjenner som sier at de ikke vil gå på date fordi de har bare dårligere erfaringer med det, så jeg er ikke alene om å ha dårlige erfaringer iallefall. 

Bare si hva dere vil :) .  

Nå prøver jeg å følge tankegangen din: Du mener dette først og fremst handler om at eksen din er psykopat, manipulerende og unormal, og at det du gjør, er å reagere helt normalt på unormal oppførsel fra en mann. Det er han det er noe i veien med, ikke deg.

Og du føler vi "angriper" deg, når det du trenger er trøst og forståelse.

Jeg kan til en viss grad forstå at du opplever at det  til tider blir "deg mot alle" her inne, men det er utelukkende fordi folk vil deg vel og forstår at du trenger hjelp til å få et bedre selvbilde, hjelp til å sette grenser og i det hele tatt få det bedre.

Og at du ikke klarer dette på egen hånd. Det ser ut til at du får en opptur etter at du har "tømt" deg, men slik har det vel vært flere ganger? Altså ups and downs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 4.2.2018 den 6.57, AnonymBruker skrev:

Det at noen er på et helt annet sted enn den andre rettferdiggjør ikke å tråkke på andre. Det er trist nok at forhold tar slutt. Men det er del 2: "Vi kan fortsette å ha sex" som er helt uakseptabel. Da er man hensynsløs og bare grusom. For man sier jo: "Du er ikke god nok som kjæreste for meg, men du er grei nok til sex". Det er å gå altfor langt mot en tidligere partner. Man devaluere den som har følelser til en ren bruksgjenstand og sier i praksis at de ikke er noe verdt som menneske. Veldig mange vil også si ja, i en sånn situasjon pga følelser. Men går en inn i det, er det noe av det mest psykisk nedbrytende en kan gjøre for den som har følelser. Og det ender som regel svært stygt: den som har følelser blir ofte desperat tryglende og needy fordi de føler seg brukt, og den som ikke har følelser blir gjerne aggressivt avvisende fordi den med følelser "ikke holder seg til reglene". Så ender det i et inferno der man bare hater hverandre. Det er så enkelt at det er helt uholdbart å spille på en annen persons følelser hvis man bare er ute etter sex. Det gjelder også i andre situasjoner hvis man bare dater og bare én person vil ta det videre. Man bruker ikke den personen til sex videre da. Det handler ikke om å tenke i sort/hvit. Det handler bare om å ha respekt for andre mennesker og ikke tråkke på andre for å få det man selv trenger. 

Anonymkode: 0773a...d39

I dag er det ganske vanlig å ha en å ha sex med frem til de treffer den de vil dele livet med. 

Jeg hadde det. Kjæresten min hadde det. 

Etter at vi traff hverandre, var det bare oss. 

Kynisk ? Ikke hvis man er ærlig om at man ikke ser for seg et kjæresteforhold. 

Som voksen må man passe på seg selv. Ikke forvente at det er andre som skal ta det ansvaret for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

I dag er det ganske vanlig å ha en å ha sex med frem til de treffer den de vil dele livet med. 

Jeg hadde det. Kjæresten min hadde det. 

Etter at vi traff hverandre, var det bare oss. 

Kynisk ? Ikke hvis man er ærlig om at man ikke ser for seg et kjæresteforhold. 

Som voksen må man passe på seg selv. Ikke forvente at det er andre som skal ta det ansvaret for seg. 

Trist å lese. Veldig trist. 

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å lese. Veldig trist. 

Anonymkode: 57e26...388

Jeg synes det er trist at samfunnet er slik. Jeg vet om menn som sier de er forelsket i meg. Men jeg kunne aldri tenke meg å ha tilbudt å ha sex med de fordi jeg vet at jeg kan risikere å tulle til følelsene deres. Det er vanskeligere å ha følelser enn å ikke ha. Og hadde det vært en eks av meg som jeg dumpet og jeg tilbudte han sex når det passet meg. Så hadde jeg fått helt vondt inni meg av min egen adferd. Men dette er min mening. Folk må få mene det de vil. 

Såklart er man ansvarlig for seg selv. Men jeg mener at man kan tenke litt på den som har følelser også. Og hvor lett den kan automatisk klenge seg til et håp i sorgen. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Okey så dere mener at jeg er sykelig opphengt i dette og at det er helt unormalt som følge av situasjonene mine. 

Og at normalt sett ville en dame som hadde opplevd det samme som meg løpt gledelig ut å datet og ikke tenkt på dette i det hele tatt? 

 

Det jeg mener er "sykelig" er den svart/hvitt tenkingen din. Det virker som at det ikke finnes noe mellomting med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, emilie321 skrev:

Det jeg mener er "sykelig" er den svart/hvitt tenkingen din. Det virker som at det ikke finnes noe mellomting med deg.

Jeg har min mening om hva som er rett og galt. Årsaken til at jeg tenker svart hvitt, er at jeg forsøkte meg ut på dating igjen og ble skuffet fordi jeg ble redd for å date, og jeg synes det hele var et ork å begynne på nytt og minnene om alt det andre kommer når jeg begir mer inn i slike situasjoner.. Er ikke verre enn det. Det andre er bare å gi blaffen i. Så lenge jeg ikke tenker dating så går det helt fint :) . Jeg koser meg og har det fint ellers. 

Jeg skulle ikke laget denne tråden, og jeg hadde aldri laget den om det ikke var for at jeg ble invitert på date av mange menn inne på en datingkanal på nettet, og så ble jeg stresset fordi minnene om alt det gamle sitter i. Beklager tråden. 

Men min konklusjon om dette er at jeg ser at jeg må stresse ned, og våge å stå for mine egne meninger og meg selv. Og at jeg må tenke fornuft basert på hva jeg føler er rett for mitt liv. :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Trist for hvem ?

De som nyter sex med folk på den måten som du forklarer må få lov til det. Men selv vet jeg om menn som er forelsket i meg som jeg kunne tilbudt sex om ikke annet men velger å la vær, for jeg vet at da blir de bare lei seg når jeg går. Og jeg ønsker ikke å såre noen, så avstår. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Mina1 skrev:

De som nyter sex med folk på den måten som du forklarer må få lov til det. Men selv vet jeg om menn som er forelsket i meg som jeg kunne tilbudt sex om ikke annet men velger å la vær, for jeg vet at da blir de bare lei seg når jeg går. 

I vårt tilfelle var vi begge i en mellomfase etter å ha lagt et langt forhold bak oss. 

Da er det ikke uvanlig å ha et « trøsteforhold» i mellomtiden. Vet om flere som har hatt det. 

Men jeg synes man skal være ærlig om det, så blir det den andres valg. 

Vi er ikke 20-åringer da. Vi var i 40 og 50- åra og da går man ut i fra at folk klarer å tenke selv/ ta ansvar for seg selv. 

Nå viste det seg at så ikke var tilfelle, men da har man lurt seg selv og kan egentlig ikke skylde på andre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Trist for hvem ?

Syns bare det er trist at du velger å skrive dette når så mange prøver å fortelle Mina at det er greit at hun søker hjelp. Så skriver du noe som kan gjøre henne usikker og forvirret igjen. At du frartar den andre parten alt ansvar og prøver å normalisere det hun har opplevd. 

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

I vårt tilfelle var vi begge i en mellomfase etter å ha lagt et langt forhold bak oss. 

Da er det ikke uvanlig å ha et « trøsteforhold» i mellomtiden. Vet om flere som har hatt det. 

Men jeg synes man skal være ærlig om det, så blir det den andres valg. 

Vi er ikke 20-åringer da. Vi var i 40 og 50- åra og da går man ut i fra at folk klarer å tenke selv/ ta ansvar for seg selv. 

Nå viste det seg at så ikke var tilfelle, men da har man lurt seg selv og kan egentlig ikke skylde på andre. 

 

Jeg synes uansett at den som ikke har følelser kan tenke mer på den andre som har følelser anngående dette. Og spesiellt etter å ha såret vedkommende med å dumpe personen. Man vet at den personen er i en sorg, og da tenker man ikke alltid hva som er det beste for seg. Man vil klamre seg til håpet. Og blir lei seg over å ha mistet. Men nå er ikke du meg, og vi kan tenke ulikt. Men jeg tenker sånn, og har opplevd flere menn tenke likt som meg. Jeg har menn som er forelsket i meg, og jeg vet at de vil klamre seg til håpet om jeg inviterer dem for litt sex. Litt ansvar kan jeg ta når jeg ikke har de rette følelsene for noen. Men jeg vet at de har et ansvar for seg selv og sine avgjørelser også, på lik linje med meg, men når en fyr er i en sorg over å ha mistet meg så vil jeg ikke at han skal havne i en situasjon der jeg har sex med han og følelsene blomstrer ennå mer, hvis du forstår. 

Husk: følelser kan ikke styres. Greit at man kan holde en viss bakkekontakt, men det er så lett å håpe... dersom man er forelsket og noen tilbyr noe sånnt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns bare det er trist at du velger å skrive dette når så mange prøver å fortelle Mina at det er greit at hun søker hjelp. Så skriver du noe som kan gjøre henne usikker og forvirret igjen. At du frartar den andre parten alt ansvar og prøver å normalisere det hun har opplevd. 

Anonymkode: 57e26...388

Ja, det er greit at hun søker hjelp. Jeg er enig i det. Ikke fordi det hun har opplevd er unormalt, men fordi alvorlighetsgraden blåses langt ut over alle dimensjoner. 

Det blir så voldsomt og har pågått så lenge, at det eneste riktige er å skaffe hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg synes uansett at den som ikke har følelser kan tenke mer på den andre som har følelser anngående dette. Og spesiellt etter å ha såret vedkommende med å dumpe personen. Man vet at den personen er i en sorg, og da tenker man ikke alltid hva som er det beste for seg. Man vil klamre seg til håpet. Og blir lei seg over å ha mistet. Men nå er ikke du meg, og vi kan tenke ulikt. Men jeg tenker sånn, og har opplevd flere menn tenke likt som meg. Jeg har menn som er forelsket i meg, og jeg vet at de vil klamre seg til håpet om jeg inviterer dem for litt sex. Litt ansvar kan jeg ta når jeg ikke har de rette følelsene for noen. Men jeg vet at de har et ansvar for seg selv og sine avgjørelser også, på lik linje med meg, men når en fyr er i en sorg over å ha mistet meg så vil jeg ikke at han skal havne i en situasjon der jeg har sex med han og følelsene blomstrer ennå mer, hvis du forstår. 

Husk: følelser kan ikke styres. Greit at man kan holde en viss bakkekontakt, men det er så lett å håpe... dersom man er forelsket og noen tilbyr noe sånnt. 

Ja, vi tenker ulikt. Hodet mitt fungerer ikke slik. 

Hvis noen sier til meg at de ikke ønsker et forhold og ikke er forelsket i meg, da stopper det der. 

Jeg går ikke og håper på noen som sier tydelig i fra. Vil de ikke ha meg, vil ikke jeg ha dem heller.

Jeg vil ikke gå inn i et forhold hvor følelsesene ikke er gjensidige ? 

Vil du prøve å tvinge frem følelser hos noen ? Skjønner meg ikke på dette :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det er greit at hun søker hjelp. Jeg er enig i det. Ikke fordi det hun har opplevd er unormalt, men fordi alvorlighetsgraden blåses langt ut over alle dimensjoner. 

Det blir så voldsomt og har pågått så lenge, at det eneste riktige er å skaffe hjelp. 

Kanskje dette er å strør du « salt i såret» . Når du sier at hun overdriver noe som er normalt . At problemet ikke er hva hun har opplevd men problemet er henne. Det er slike uttalelser som gjør henne usikker på om hun vil bli tatt på alvor om hun søker hjelp. Hva vet du om alvorlighetsgraden?. Jeg tror faktisk at dette ikke bare handler om en kjæreste som har slått opp men et vondt mønster hun har kommet inn i. Der hun har blitt dårlig behandlet av flere menn og tror innerst inne at hun fortjener det. Dessuten har hun kanskje mye skyldfølelse. Derfor prøver hun hele tiden å overbevise seg selv om det motsatte. Du vil helt sikkert bare hjelpe men kanskje du kan underbygge hennes skyldfølelse og følese av uverdighet med å skrive det du skriver ?. 

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...