Gå til innhold

Å blande tanker og virkelighet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tendens til å iblant kunne ha problemer å skille mellom tanker og virkelighet. Er dette normalt? 

Anonymkode: 20a17...99f

Skrevet

Dette må du snakke med psykiater om.og forklare. 

Anonymkode: c76ac...379

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så får du nok riktige svar.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er litt plagsomt. Jeg vet at jeg er en tenker. Tenker mye. Og plutselig så begynner jeg å bli redd for at det som jeg tenker på har skjedd eller lignende.. og må sjekke rundt meg og finne ut. Men så forstår jeg egentlig at det bare er en tanke, og angst for å miste kontrollen. Er ganske plagsomt når det skjer. Blir ganske stresset av det etterpå. Har hatt det i en haug med år, men iblant er de verre og iblant ikke så ille. 

Skrevet

Hvis det er på dagtid i våken tilstand, er det ikke normalt.

Anonymkode: 32be4...97f

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er litt plagsomt. Jeg vet at jeg er en tenker. Tenker mye. Og plutselig så begynner jeg å bli redd for at det som jeg tenker på har skjedd eller lignende.. og må sjekke rundt meg og finne ut. Men så forstår jeg egentlig at det bare er en tanke, og angst for å miste kontrollen. Er ganske plagsomt når det skjer. Blir ganske stresset av det etterpå. Har hatt det i en haug med år, men iblant er de verre og iblant ikke så ille. 

Skjer det oftere når du er veldig stresset? Har du noen andre plager som for eksempel stemmehøring ved stress eller lite søvn?

Skrevet

Tanker er virkelighet i en annen dimensjon. 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tendens til å iblant kunne ha problemer å skille mellom tanker og virkelighet. Er dette normalt? 

Nei det er ikke vanlig. Enig med resten i at dette bør du ta opp med fastlegen/en psykiater.

Skrevet
2 timer siden, Havutsikt skrev:

Skjer det oftere når du er veldig stresset? Har du noen andre plager som for eksempel stemmehøring ved stress eller lite søvn?

Ingen stemmehøring. Men jeg går rundt med mye tankekaos og angst. Og så blir det slik at jeg sliter iblant med å skille mellom det jeg tenker på og virkeligheten fordi jeg fordypet meg inn i tanker. 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også en tenker, men jeg har ingen problem med å skille mellom hva som er en tanke, en drøm og virkeligheten. Jeg har heller ikke problem med å vite hva som tidligere har vært en tanke og hva som virkelig har skjedd. Det du beskriver er ikke friske tanker, og du bør som sagt ta det opp med fastlegen/psykiater.

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Kan ikke dy meg, men dette er også en psyk tanke... :P ...men det orker jeg ikke diskutere med deg akkurat nå ;) 

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Tanker er tanker inne i ditt hode.

Anonymkode: 2e91d...ce9

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange tanker kommer inn i mitt hode utenfra. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nhd har skrevet mange ganger at det er nytteløst å diskutere vrangforestillinger med noen, likevel fortsetter dere. 

Anonymkode: ff5b6...a53

Skrevet
11 minutter siden, Kayia skrev:

Kan ikke dy meg, men dette er også en psyk tanke... :P ...men det orker jeg ikke diskutere med deg akkurat nå ;) 

Greit at du mener det ;) 

Skrevet
33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mange tanker kommer inn i mitt hode utenfra. 

Det er en vrangforestilling. Men det er det nyttesløst å prøve forklare deg.

Skrevet

Jeg har av og til problemer med å skille på drømmer/tanker og virkelighet. Men jeg har ME og det påvirker også det kognitive, det er når jeg er i dårlig form det kan forekomme. 

Anonymkode: a3a89...e6a

Skrevet
På 7.2.2018 den 20.03, stjernestøv skrev:

Greit at du mener det ;) 

Det som skjer er at det som jeg er nervøs for .. begynner jeg å tenke på å se bilder av også står jeg der. Foreks. tenker jeg på at det går en mus på gulvet... og hjelp tenk om det skjer... jeg er redd mus foreks.. så blir jeg plutselig redd for: så jeg en mus? eller var det bare tankene... Det er sånn jeg holder på iblant når jeg er stresset og angsten slår seg løs. Men innerst inne vet jeg at det kun har vært tanker, men jeg må se etter å forsikre meg om at det ikke bare var tankene.. Tror det har med angst å gjøre. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det som skjer er at det som jeg er nervøs for .. begynner jeg å tenke på å se bilder av også står jeg der. Foreks. tenker jeg på at det går en mus på gulvet... og hjelp tenk om det skjer... jeg er redd mus foreks.. så blir jeg plutselig redd for: så jeg en mus? eller var det bare tankene... Det er sånn jeg holder på iblant når jeg er stresset og angsten slår seg løs. Men innerst inne vet jeg at det kun har vært tanker, men jeg må se etter å forsikre meg om at det ikke bare var tankene.. Tror det har med angst å gjøre. Det skjer iblant når jeg har ekstra angst, og er redd for noe. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som skjer er at det som jeg er nervøs for .. begynner jeg å tenke på å se bilder av også står jeg der. Foreks. tenker jeg på at det går en mus på gulvet... og hjelp tenk om det skjer... jeg er redd mus foreks.. så blir jeg plutselig redd for: så jeg en mus? eller var det bare tankene... Det er sånn jeg holder på iblant når jeg er stresset og angsten slår seg løs. Men innerst inne vet jeg at det kun har vært tanker, men jeg må se etter å forsikre meg om at det ikke bare var tankene.. Tror det har med angst å gjøre. 

Ja det har nok med angst å gjøre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...