Gå til innhold

Pling i hodet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Melatonin er så svakt at han like gjerne kan prøve reseptfrie: 

Valeriana Forte og Sedix f.eks.

Hvorfor bytter han ikke bare fastlege hvis legen er dust?

Anonymkode: 8c83b...e2b

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Melatonin er så svakt at han like gjerne kan prøve reseptfrie: 

Valeriana Forte og Sedix f.eks.

Hvorfor bytter han ikke bare fastlege hvis legen er dust?

Anonymkode: 8c83b...e2b

Ja han har prøvd sedix men det hjalp ikke. Ja han kommer til å bytte nå, jeg også. Det er det at han bare er vikar for fastlegen, fastlegen er grei. 

Endret av stjernestøv
yellow ledbetter
Skrevet

Pussig lege. Melatonin funker på døgnrytmeforstyrrelser, men ikke på andre typer søvnproblem. Men det er jo harmløst, så det er greit å ha prøvd det, i alle fall. Og du må være innstilt på å være helt A4 med sovetidene, ellers er det ingen vits. Jeg brukte det et halvt år, men det var Circadin, fordi halve problemet var at jeg våkna igjen etter å ha sovet en time eller to. Sover fint uten nå, kun med kadaverdisiplin. Den må en som sagt ha, selv med melatonin, om det skal være noe poeng.

Får håpe fastlegen kommer igjen snart, da, så han får prøvd. Jeg kjøpte også på nett fra utlandet før jeg tok kontakt med lege. Det er jo en risiko for å bli busta i tollen, men jeg vet ikke hvor alvorlig det er hvis du bare har kjøpt en boks med melatonin. Mannen til en venninne av meg har brukt det når han jobber skift, og han kjøper det alltid på nett. Tror ikke du får det fra legen til sånt bruk.

Skrevet
50 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Pussig lege. Melatonin funker på døgnrytmeforstyrrelser, men ikke på andre typer søvnproblem. Men det er jo harmløst, så det er greit å ha prøvd det, i alle fall. Og du må være innstilt på å være helt A4 med sovetidene, ellers er det ingen vits. Jeg brukte det et halvt år, men det var Circadin, fordi halve problemet var at jeg våkna igjen etter å ha sovet en time eller to. Sover fint uten nå, kun med kadaverdisiplin. Den må en som sagt ha, selv med melatonin, om det skal være noe poeng.

Får håpe fastlegen kommer igjen snart, da, så han får prøvd. Jeg kjøpte også på nett fra utlandet før jeg tok kontakt med lege. Det er jo en risiko for å bli busta i tollen, men jeg vet ikke hvor alvorlig det er hvis du bare har kjøpt en boks med melatonin. Mannen til en venninne av meg har brukt det når han jobber skift, og han kjøper det alltid på nett. Tror ikke du får det fra legen til sånt bruk.

Ok. Ja var det dps skrev at det hjalp på døgnrytmeforstyrrelse, så rart han legen ikke skrev det ut. "Du ble glad nå når de skrev det" sa han,men han ville ikke skrive det ut. Har også spurt om han bruker narkotika, da min sønn sa nei sa han "Er du sikker"? Nei for en lege. Vet ikke om fastlegen kommer igjen, har hatt slag. Kanskje like greit å butte lege, vet ikke helt. 

Skrevet

For å si det sånn, med den legen henger vel vivalene mine i en tynn tråd? Kan han plutselig stoppe å gi det til meg?

Skrevet
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

For å si det sånn, med den legen henger vel vivalene mine i en tynn tråd? Kan han plutselig stoppe å gi det til meg?

Det *kan* han sikkert.

Anonymkode: a6577...aa2

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Ja var det dps skrev at det hjalp på døgnrytmeforstyrrelse, så rart han legen ikke skrev det ut. "Du ble glad nå når de skrev det" sa han,men han ville ikke skrive det ut. Har også spurt om han bruker narkotika, da min sønn sa nei sa han "Er du sikker"? Nei for en lege. Vet ikke om fastlegen kommer igjen, har hatt slag. Kanskje like greit å butte lege, vet ikke helt. 

Min forrige fastlege fikk også slag og han som var vikar var helt blåst. Han skulle seponere medisinene mine fordi han mente at jeg aldri hadde vært psykotisk.... Og jeg som hadde så mange tvangsinnleggelser bak meg....hehe. Da byttet jeg fastlege og fikk en helt fantastisk lege som følger skikkelig opp. Så dere kan være heldig.

Skrevet

Min forrige fastlege,som jeg imidlertid baare hadde et par -tre måneder før jeg byttet, ville behandle meg med kognitiv terapi på kontoret, så det kan være greit å se an hvilken lege man benytter ja.

Anonymkode: 49c71...4aa

Skrevet
På ‎08‎.‎02‎.‎2018 den 12.50, stjernestøv skrev:

Hva syns du om en lege som sier "Det er ikke fysisk, du er..." så vifter han med fingeren rundt hodet. Syns det var frekt! Han henviste min sønn til psykolog for insomni, i dag fikk han avslag men de anbefalte melatonin. Det har min sønn spurt etter, men legen nektet å skrive det ut. Jeg lurer på hva er dette for en lege? Han var også irritert for at min sønn kom så ofte "Vi kan ikke fortsette med dette" sa han. Så skal han igjen i morgen,han snakket med de i luka. Haha det er jo tragikomisk :D 

Det er kritikkverdig av legen å ikke formulere seg annerledes. Men kanskje har han helt rett i at sønnen din bør få noe hjelp fra dps. Det er ikke alltid mest respektfullt å gjøre det pasienten ønsker, av og til kan det ligge mer omsorg i å prøve å ta mer ordentlig tak i situasjonen. 

Anonymkode: c8ff6...5aa

Gjest Maggie55
Skrevet

Enkelte leger er så utslitt i dag at de er fullstendig syke selv tror jeg. Både privat og på jobb. Stakkar samboere og evt. Ektefeller. Akkurat som noen av naboene i oppgangen min. Tror aldri de har sagt et sant ord om noe. Ikke om været engang. Jeg vet flere av dem sliter men man blir så nervøs for at noe skal misoppfattes å være " ute på bygda" før man er gått på bussen. Tror flere har det slik. Husker en venninde en gang og hennes mor som flyttet fordi de opplevet at flere av naboene var så underlige. Høres ut lik denne legen dere hadde uflaks å møte på den dagen. Er hva jeg tenker. Enkelte er totalt syke selv. Intet mer intet mindre. Men ingen bil vel gi demsylemelding eller har mulighet til det slik reglene er å tyde pr dato.

Ønsker god bedring som legen også burde ha gjort.😊

Skrevet
2 timer siden, Maggie55 skrev:

Men ingen vil vel gi dem sykemelding eller har mulighet til det slik reglene er å tyde pr dato.

Selvsagt kan en syk eller utbrent lege få sykemelding, det gjelder ikke egne regler for leger.

Skrevet

Hva var årsaken til at legen nektet å skrive ut medisin? 

Hvis det er slik du skriver så høres ikke legen riktig god ut. Var du med han til legen?

Skrevet
12 timer siden, emilie321 skrev:

Min forrige fastlege fikk også slag og han som var vikar var helt blåst. Han skulle seponere medisinene mine fordi han mente at jeg aldri hadde vært psykotisk.... Og jeg som hadde så mange tvangsinnleggelser bak meg....hehe. Da byttet jeg fastlege og fikk en helt fantastisk lege som følger skikkelig opp. Så dere kan være heldig.

Ja noen er bare helt blåst, og her er det manko på leger. Men går jo an å prøve å bytte. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min forrige fastlege,som jeg imidlertid baare hadde et par -tre måneder før jeg byttet, ville behandle meg med kognitiv terapi på kontoret, så det kan være greit å se an hvilken lege man benytter ja.

Anonymkode: 49c71...4aa

Ja og sønnen min sa jo "DPS mente det ikke var nødvendig med psykolog". Da sa han "De har ikke undersøkt deg, det har jeg".

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kritikkverdig av legen å ikke formulere seg annerledes. Men kanskje har han helt rett i at sønnen din bør få noe hjelp fra dps. Det er ikke alltid mest respektfullt å gjøre det pasienten ønsker, av og til kan det ligge mer omsorg i å prøve å ta mer ordentlig tak i situasjonen. 

Han virker ikke særlig sympatisk den legen. 

Skrevet
2 timer siden, Fionys skrev:

Hva var årsaken til at legen nektet å skrive ut medisin? 

Hvis det er slik du skriver så høres ikke legen riktig god ut. Var du med han til legen?

Nei for da kom han til å komme igjen å ville ha mer melatonin, når skal det stoppe sa han. Jeg var ikke med han, han har fortalt meg alt. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Hva vet vi om det egentlig. Kjenner du mange leger eller kanskje Nav ansatte med tilganger eller kan du trekke ut noe  valid statistisk av hatten??

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja og sønnen min sa jo "DPS mente det ikke var nødvendig med psykolog". Da sa han "De har ikke undersøkt deg, det har jeg".

Ja, og akkurat det har jo legen rett i. 

Hvordan fungerer sønnen din i jobb og fritid for tiden? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, og akkurat det har jo legen rett i. 

Hvordan fungerer sønnen din i jobb og fritid for tiden? 

Han har vært så dårlig en stund, D.vit mangel og gått på akutane...så han har ikke fungert så greit nå. Men ellers fungerer han greit. 

Skrevet
13 timer siden, Maggie55 skrev:

Men ingen vil vel gi dem sykemelding eller har mulighet til det slik reglene er å tyde pr dato.

11 timer siden, laban skrev:

Selvsagt kan en syk eller utbrent lege få sykemelding, det gjelder ikke egne regler for leger.

8 timer siden, Maggie55 skrev:

Hva vet vi om det egentlig. Kjenner du mange leger eller kanskje Nav ansatte med tilganger eller kan du trekke ut noe valid statistisk av hatten??

Er det meg du svarer? Jeg kjenner noen leger ja, men jeg skjønner ikke hva du mener med "tilganger". Poenget mitt er at leger selvsagt kan bli syke og sykemeldte, akkurat som andre folk. Men jeg tror ikke legens helsetilstand var utslagsgivende i episoden med stjernestøvs sønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...