Gå til innhold

Redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli litt redd. Er sliten. Er mye redd samtidig som jeg glir mer og mer vekk... 

Kroppen sier stopp. Den vil ikke samarbeide. I tillegg gråter jeg mye. Kjenner ikke igjen meg selv. Jeg pleier alltid å klare å ta meg sammen om det kreves. 

Har ikke dusja siden torsdag. Det er ikke meg. Klarer ikke vekke kroppen. Beina virker dårlig. Svikter meg. I korte stunder virker ikke beina. Armene er slappe. Øynene glir igjen og jeg bare forsvinner. 

Min mann må bevege kroppen for meg, men nå er han bortreist. Må innrømme jeg er litt redd. 

Jeg tapte... jeg tror jeg tapte... 

Skrevet

Har du en nær venn som kan være ilag med deg de neste dagene.plis ring noen så du slipper å sitte alene og ha det sånn.du eller en venn kan ringe legevakta og fortelle hvordan du har det,du trenger psykisk hjelp.ikke bli engstelig om jeg skriver dette.har vært der selv,tok kontakt med lege og la meg inn på psykiatrisk en kort tid det ble en fin og nyttig opplevelse for meg,jeg ble raskt bra igjen. Lov å gjøre noe.vil gjerne tilbakemelding. Dette ordner seg.varm klem.ring mannen din også. Masse goo bedring 💕 💕 💕 

Anonymkode: f8ae4...e2e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du en nær venn som kan være ilag med deg de neste dagene.plis ring noen så du slipper å sitte alene og ha det sånn.du eller en venn kan ringe legevakta og fortelle hvordan du har det,du trenger psykisk hjelp.ikke bli engstelig om jeg skriver dette.har vært der selv,tok kontakt med lege og la meg inn på psykiatrisk en kort tid det ble en fin og nyttig opplevelse for meg,jeg ble raskt bra igjen. Lov å gjøre noe.vil gjerne tilbakemelding. Dette ordner seg.varm klem.ring mannen din også. Masse goo bedring 💕 💕 💕 

Og n e i du har ikke tapt,du trenger bare hjelp.dette rammer flere enn vi tror i løpet av livet💜

Skrevet

Jeg har karret meg i seng for dagen. Trått og sakte men er i seng. I morgen kommer han hjem. Jeg håper det er bedre i morgen. Om ikke jeg får bremset dette så vet jeg ikke. Hva kan innleggelse hjelpe med? Enda mer nedverdigende å ikke klare seg fint rent fysisk. Ikke tunge løft og hjelp. Var ikke det de hadde tenkt når de begynte i psykiatrien😔

Skrevet

Å ynnskyld, jeg trodde det var psykisk grunn💗💗💗nattaklæm 💜 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å ynnskyld, jeg trodde det var psykisk grunn💗💗💗nattaklæm 💜 

Kontakt lege uansett 

Skrevet

Lov at du snakker med noen 💗💜

Skrevet

Synes du skal oppsøke legevakta. God bedring ❣️

Anonymkode: fedd8...0b6

Skrevet
1 time siden, florista skrev:

Begynner å bli litt redd. Er sliten. Er mye redd samtidig som jeg glir mer og mer vekk... 

Kroppen sier stopp. Den vil ikke samarbeide. I tillegg gråter jeg mye. Kjenner ikke igjen meg selv. Jeg pleier alltid å klare å ta meg sammen om det kreves. 

Har ikke dusja siden torsdag. Det er ikke meg. Klarer ikke vekke kroppen. Beina virker dårlig. Svikter meg. I korte stunder virker ikke beina. Armene er slappe. Øynene glir igjen og jeg bare forsvinner. 

Min mann må bevege kroppen for meg, men nå er han bortreist. Må innrømme jeg er litt redd. 

Jeg tapte... jeg tror jeg tapte... 

Hvile sanseøvelser har du gjort de siste dagene? Du trenger ikke løse store ting nå, men du kan aktivt velge sansing for å hjelpe deg selv nærmere toleransevinduet ditt.  Prøv å starte dagen i morgen med noen korte øvelser.

Anonymkode: 59d75...3de

Skrevet

Det er psykisk ja. Ingen grunn til at det skal være fysisk. 

Slik jeg har det nå føles det som om jeg trenger aktiv hjelp med sanseøvelser. Jeg forstår ikke. Har alltid klart noe før. Noen som kan veilede. Hjelpe. 

Skrevet
4 timer siden, florista skrev:

Det er psykisk ja. Ingen grunn til at det skal være fysisk. 

Slik jeg har det nå føles det som om jeg trenger aktiv hjelp med sanseøvelser. Jeg forstår ikke. Har alltid klart noe før. Noen som kan veilede. Hjelpe. 

Hvilke øvelser har du pleid å gjøre før? Du kan starte med å legge merke til detaljer i rommet du oppholder deg nå. Finn for eksempel 5 ulike detaljer, og bruk mobilen din til å ta bilde av detaljene. Et annet alternativ er å lytte etter forskjellige lyder, kjenne på ulike kroppsfornemmelser, og evt. lage en kombinasjon av det å se, lytte og kjenne. 

Siden du klarer å skrive innlegg på mobilen din, så kan du klare å gjøre slike små sanseøvelser. Utfordringen din er kanskje å orke å bruke viljen din til å gjennomføre konstruktive ting. 

Skrevet

Du har nok rett i det. Gir kanskje for fort opp. Eller ikke klarer å tenke at jeg må gjøre det. 

Skal prøve å gjøre det med en gang. 

Skrevet
1 time siden, florista skrev:

Du har nok rett i det. Gir kanskje for fort opp. Eller ikke klarer å tenke at jeg må gjøre det. 

Skal prøve å gjøre det med en gang. 

Kanskje du skal legge inn varsel på mobilen din hver time, slik at du minnes på å gjøre noen sanseøvelser hver time i denne perioden hvor du sliter så fælt. 

Det er mulig å gjøre noe for å lette symptomene litt, men som du sier, så kan det være vanskelig å velge disse strategiene når du trenger dem som mest. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...