Gå til innhold

Ferie fra angsten?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ser det er mange som sliter med angst her og det gjør jeg også. Tenkte jeg skulle skrive litt om en metode jeg bruker som gir meg litt fri fra angsten noen ganger. Blir ikke kurert av dette men det er godt å få litt fri.

Det jeg gjør er å ta med meg kamera å gå på jakt etter motiver jeg kan fotografere. Ikke alltid jeg finner noe interessant men det er ikke så viktig. Det viktige er at jeg fokuserer på å finne motiver og fotografere dem. Når jeg holder på med dette konsentrerer jeg meg helt om fotograferingen og da er det liksom ikke plass til angsten. Ikke så godt å forklare men det er som om angsten liksom tar seg en ferie eller at det er jeg som får en liten ferie fra ansten.

Opplever noe av det samme når jeg senere studerer og etterbehandler bilder jeg har tatt. Det finnes sikkert andre ting man kan drive også som gir samme effekt men poenget mitt er å drive med noe man kan gjøre når som helst, som krever konsentrasjon og som man kan styre helt selv uten involvering av andre eller noen form for organisering. Jeg har også snakket med andre som sliter med angst og som bruker samme metode.

Endret av soer10
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/440285-ferie-fra-angsten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved noen treningsformer får jeg også fri fra angsten, rett og slett fordi jeg fokuserer så mye på det jeg gjør. Får da i etterkant også hjelp fra det positive treningen gjør med kroppen. Enhver bør finne det som kan hjelpe en selv, det er ikke alle som liker verken å trene eller å fotografere.

Må også si at min angst var mye verre før enn det den er nå, så det er håp for andre også. Fra å ha et liv som ikke føltes verdt å leve, så har jeg det i dag bra i forhold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/440285-ferie-fra-angsten/#findComment-3834455
Del på andre sider

1 time siden, soer10 skrev:

Hei

Jeg ser det er mange som sliter med angst her og det gjør jeg også. Tenkte jeg skulle skrive litt om en metode jeg bruker som gir meg litt fri fra angsten noen ganger. Blir ikke kurert av dette men det er godt å få litt fri.

Det jeg gjør er å ta med meg kamera å gå på jakt etter motiver jeg kan fotografere. Ikke alltid jeg finner noe interessant men det er ikke så viktig. Det viktige er at jeg fokuserer på å finne motiver og fotografere dem. Når jeg holder på med dette konsentrerer jeg meg helt om fotograferingen og da er det liksom ikke plass til angsten. Ikke så godt å forklare men det er som om angsten liksom tar seg en ferie eller at det er jeg som får en liten ferie fra ansten.

Opplever noe av det samme når jeg senere studerer og etterbehandler bilder jeg har tatt. Det finnes sikkert andre ting man kan drive også som gir samme effekt men poenget mitt er å drive med noe man kan gjøre når som helst, som krever konsentrasjon og som man kan styre helt selv uten involvering av andre eller noen form for organisering. Jeg har også snakket med andre som sliter med angst og som bruker samme metode.

Dette er en super mestringsstrategi. Aktiv bruk av sanser er sannsynligvis noe flere burde prøve å gjennomføre oftere. 

Anonymkode: 8e3d0...bca

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/440285-ferie-fra-angsten/#findComment-3834461
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...