Gå til innhold

Menssmerter utenom mens etter laparoskopi

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg hadde en laparoskopi for å fjerne endometriose for en måned siden, og hadde første mens etter operasjonen for halvannen uke siden. Jeg tok smertestillende de første to dagene, og de siste dagene av menstruasjonen var smertefrie. Det er nå 5 dager siden jeg var ferdig med mensen, men de tre siste dagene har jeg hatt tiltagende smerter som kjennes akkurat ut som menssmerter, som kommer og går. Er dette normalt etter en laparoskopi? Startet med p-piller første dag av siste menstruasjon, vet ikke om det kan ha noen betydning for smertene.

Har også følt meg konstant sliten etter laparoskopien, er det vanlig etter et så lite inngrep som laparoskopi? 

Anonymkode: 4ee85...4dd

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke normalt å ha følger etter laparoskopien når det har gått så lang tid og når du i mellomtiden har hatt menstruasjon og startet på p-pille. Dermed har du ikke eggløsning som kunne ha forklart smertene. Hvilken p-pille har du startet med? Hvis du ikke er vant med å bruke p-pille, kan det jo påvirke deg.

Men se det an og utelukk andre årsaker til at du er sliten.

Vennlig hilsen Mette

Jeg har startet på Microgynon. Ja, det er kanskje mulig at det er p-pillene som påvirker meg, har ikke gått på p-piller på mange år. Har ikke feber eller annet som tyder på infeksjon, men urinen har luktet annerledes/vondt og jeg har hatt noe smerter i blæren (ikke urinrør) ved vannlating helt siden laparoskopien, UVI er utelukket. Forhåpentligvis går det seg til.

Takk for svar!

Anonymkode: 4ee85...4dd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...