Line757 Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Hei! På fredag fikk jeg vite at jeg hadde en cyste på 10 cm på eggstokken. Har aldri hatt dette før, så er ganske psyka ut. Jeg skal ut og reise i tre uker (langt vekk), og har fått operasjonsdato rett etter dette. De hadde uansett ikke tatt meg inn før, uten at jeg har sterke smerter. De sier at den er godartet, og at det verste som kan skje er eventuelt at den sprekker eller vrenger seg rundt eggstokken. Men nå kjenner jeg på et ubehag og trykkfølelse på denne siden konstant. Veldig ekkelt...Lurte på om noen med erfaring med dette kan fortelle meg om dette vil komme og gå? Eller om jeg må kjenne på dette i en hel måned? Akkurat når er jeg veldig redd og anspent i kroppen. Kanskje det er derfor jeg kjenner trykkfølelsen? Alle sier jeg må roe meg ned, og reise. Kose meg på ferie. Men vanskelig å takle at jeg må reise med denne "dingsen" inni meg...Men jeg skal til store byer, hvor de også har sykehus. Hvis det skulle skje noe. Prøver så godt jeg kan å tenke på det. Og at jeg uansett ikke får gjort noe.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440670-cyste-p%C3%A5-eggstokk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) 12 minutter siden, Line757 skrev: Hei! På fredag fikk jeg vite at jeg hadde en cyste på 10 cm på eggstokken. Har aldri hatt dette før, så er ganske psyka ut. Jeg skal ut og reise i tre uker (langt vekk), og har fått operasjonsdato rett etter dette. De hadde uansett ikke tatt meg inn før, uten at jeg har sterke smerter. De sier at den er godartet, og at det verste som kan skje er eventuelt at den sprekker eller vrenger seg rundt eggstokken. Men nå kjenner jeg på et ubehag og trykkfølelse på denne siden konstant. Veldig ekkelt...Lurte på om noen med erfaring med dette kan fortelle meg om dette vil komme og gå? Eller om jeg må kjenne på dette i en hel måned? Akkurat når er jeg veldig redd og anspent i kroppen. Kanskje det er derfor jeg kjenner trykkfølelsen? Alle sier jeg må roe meg ned, og reise. Kose meg på ferie. Men vanskelig å takle at jeg må reise med denne "dingsen" inni meg...Men jeg skal til store byer, hvor de også har sykehus. Hvis det skulle skje noe. Prøver så godt jeg kan å tenke på det. Og at jeg uansett ikke får gjort noe.... Jeg hadde en venninne som hadde en cyste på eggstokken og det kompliserte litt for henne, utifra hva jeg forstår. Men jeg tror normalt sett at det ikke er noe farlig. Hun ble ganske dårlig og måtte hasteoperes, men jeg vet ikke om det kan være andre årsaker til at hun ble så syk. Hun var gravid med tvillinger da det skjedde, og måtte hasteoperere å fjerne ene eggstokken under svangerskapet.. Men nå kjenner jeg ikke til alt rundt dette. Men er spent på hva gynokologen svarer her inne. Hun vet sikkert mer om det enn meg. Men det er lurt å forhøre seg om dette med eksperter. Gynokologen har sikkert noen gode råd å gi i en slik situasjon. Jeg vet ikke, men jeg glemmer aldri det med venninnen min og cysten og sykehusinnleggelsen under et svangerskap med tvillinger. Endret 27. februar 2018 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440670-cyste-p%C3%A5-eggstokk/#findComment-3837814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Hvor gammel er du? Hvordan blev cysten oppdaget? Jeg vet at det var med ultralyd, men hvorfor ble det gjort ultralyd av deg? Ble det tatt blodprøve? Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/440670-cyste-p%C3%A5-eggstokk/#findComment-3837823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.