Gå til innhold

Hva er et Ja- menneske?

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig et ja- menneske, og er det en positiv ting? 

Har ganske nylig fått vite av legen min at jeg må bli flinkere til å si nei til ting for å kunne ta vare på helsen min, og da kom jeg til å tenke på akkurat dette ja- menneske og hva det egentlig er.

Noen som har noen meninger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/440724-hva-er-et-ja-menneske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
2 timer siden, Blomster12 skrev:

Har ganske nylig fått vite av legen min at jeg må bli flinkere til å si nei til ting for å kunne ta vare på helsen min, og da kom jeg til å tenke på akkurat dette ja- menneske og hva det egentlig er.

Det ligger i navnet. Et mennske som sier ja til alt. 

Jeg er slik på jobb. Det oppleves både posotivt og negativt for meg.  Jeg øver meg også på å si nei til ting, men jeg synes det er veldig vanskelig. 

Akkurat nå, Blomster12 skrev:

Jeg har også fått beskjed om at jeg må begynne å si mer nei. Nei til andre og ja til meg selv.  Har til og med fått en kopp som det står JA . Fikk den så jeg skulle huske på å si JA til meg selv.

Samtidig så opplever jeg at det er vanskelig å si nei til andre. 

AnonymBruker

Kanskje et menneske som har bitt seg fast i noe annet i livet enn veldig mange andre. Vi er så forskjellige. Vi kan for eksempel delta på det samme foredraget men komme ut og synes vidt forskjellige ting er det viktige av hva vi har sett og lært. Et kurs jeg var på i samfunnskunnskap sa læreren at det var en svært liten prosent av en forelesning de aller fleste studentene  husket og kunne gjengi etterpå selv med støtte i notater. Mellom 10 og 20 %. Da kunne man være mere enn godt fornøyd sa han. (Selvsagt ingen regel uten unntak.)😊

Anonymkode: b8fd5...1fa

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...