AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 Jeg har de siste to ukene følt meg veldig sliten, trett og uten energi. Jeg har tenkt på å bestille en legetime, men er redd legen ikke vil ta meg på alvor på grunn av min psykiske diagnose som jeg nylig har fått. Noen som har erfaring? Hva kan jeg gjøre eller si? Anonymkode: 3fc64...605 0 Siter
Soletti Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 Kan det være en sammenheng mellom det at du har fått ny diagnose og trettheten? Nye diagnoser skaper nye tanker og det krever energi. Snakk med legen om Det, du skal bli tatt på alvor. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har de siste to ukene følt meg veldig sliten, trett og uten energi. Jeg har tenkt på å bestille en legetime, men er redd legen ikke vil ta meg på alvor på grunn av min psykiske diagnose som jeg nylig har fått. Noen som har erfaring? Hva kan jeg gjøre eller si? Anonymkode: 3fc64...605 Du får jo bare legge det frem slik det er og så ta det derfra. Nytter lite å bekymre seg over det i forkant :-) Anonymkode: 56923...764 0 Siter
Gjest Mina1 Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har de siste to ukene følt meg veldig sliten, trett og uten energi. Jeg har tenkt på å bestille en legetime, men er redd legen ikke vil ta meg på alvor på grunn av min psykiske diagnose som jeg nylig har fått. Noen som har erfaring? Hva kan jeg gjøre eller si? Anonymkode: 3fc64...605 Kanskje du bare er litt stresset og tenker for mye? Nå begynner jeg å tenke at mye av psykiske ting og tang kan skyldes stress... siden legen min sier at alle plagene jeg har hatt skyldes en stressrelatert reaksjon. Jeg forsøker å gjøre alt jeg kan for å ikke tenke på negative ting nå, og bare la hjernen min få fri fra alt som var konfliktfyllt, og parkere det, og så forsøker jeg å se og lete opp etter alt som er gledelig. Ikke lett, men finner man noe gledelig så gir det energi. Så jeg vil anbefale deg å tenke på det, og forsøke å lete opp noe som virkelig gleder deg. Endret 4. mars 2018 av Mina1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 10 timer siden, Soletti skrev: Kan det være en sammenheng mellom det at du har fått ny diagnose og trettheten? Nye diagnoser skaper nye tanker og det krever energi. Snakk med legen om Det, du skal bli tatt på alvor. Det kan kanskje være en sammenheng, men mest sannsynlig så tror jeg egentlig ikke det. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får jo bare legge det frem slik det er og så ta det derfra. Nytter lite å bekymre seg over det i forkant :-) Anonymkode: 56923...764 Det er helt sant. 4 timer siden, MxxM skrev: Leger må vel klare å skille slikt.. Det er jeg enig i. 3 timer siden, Mina1 skrev: Kanskje du bare er litt stresset og tenker for mye? Nå begynner jeg å tenke at mye av psykiske ting og tang kan skyldes stress... siden legen min sier at alle plagene jeg har hatt skyldes en stressrelatert reaksjon. Jeg forsøker å gjøre alt jeg kan for å ikke tenke på negative ting nå, og bare la hjernen min få fri fra alt som var konfliktfyllt, og parkere det, og så forsøker jeg å se og lete opp etter alt som er gledelig. Ikke lett, men finner man noe gledelig så gir det energi. Så jeg vil anbefale deg å tenke på det, og forsøke å lete opp noe som virkelig gleder deg. Det kan hende, men jeg føler meg egentlig unormalt trett og sliten og det er ikke noe spesielt som tilsier at jeg skulle være stresset, så det må såfall være underbevisst. Anonymkode: 3fc64...605 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har de siste to ukene følt meg veldig sliten, trett og uten energi. Jeg har tenkt på å bestille en legetime, men er redd legen ikke vil ta meg på alvor på grunn av min psykiske diagnose som jeg nylig har fått. Noen som har erfaring? Hva kan jeg gjøre eller si? Anonymkode: 3fc64...605 Har erfaring med å ikke bli tatt på alvor, alt er psykisk. Men har fått tatt blodprøver når jeg spør om det. 0 Siter
kupton Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 Hvis du ikke "blir tatt på alvor", er det ikke fordi du har en psykisk lidelse, men fordi de aller fleste (psykisk) voksne ikke ville vurdere å gå til legen etter kun to uker hvor en føler seg litt sliten og trett. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 6 minutter siden, kupton skrev: Hvis du ikke "blir tatt på alvor", er det ikke fordi du har en psykisk lidelse, men fordi de aller fleste (psykisk) voksne ikke ville vurdere å gå til legen etter kun to uker hvor en føler seg litt sliten og trett. Ts skriver «veldig sliten, trett og uten energi».. 0 Siter
kupton Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 9 minutter siden, MxxM skrev: Ts skriver «veldig sliten, trett og uten energi».. Jeg så det. Skulle alle som opplever det i to uker gå til legen, måtte vi hatt dobbelt så mange fastleger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 3 timer siden, kupton skrev: Jeg så det. Skulle alle som opplever det i to uker gå til legen, måtte vi hatt dobbelt så mange fastleger. Hvor lenge mener du det burde vare før man går til legen da? Anonymkode: 3fc64...605 0 Siter
kupton Skrevet 4. mars 2018 Skrevet 4. mars 2018 Litt avhengig av alvorligheten, men minst 4 uker. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 Skrevet 5. mars 2018 Trøtt og sliten et par uker er jeg støtt og stadig uten at jeg tenker legebesøk av den grunn. Sover du godt? Har du startet opp medikamentell behandling i senere tid? Er du i noe aktivitet? Kan du ha mangel på vit D grunnet årstid. Jeg hadde avventet og sett på dette som en normal variasjon. Men du kjenner deg selv best og med det er du den som kan avgjøre om dette for deg er helt unormalt og må skyldes sykdom. Anonymkode: 590d8...3a1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 Skrevet 6. mars 2018 Jeg ble sånn helt plutselig men hos meg var det 1 alkoholisme 2 ekstrem røyking 3 underernæring og 4 ettervirkninger av ABORT. og 5 sopp dvs candida albicans. Legen sa til meg : SPIS GODT OG OFTE MODERAT M TRENING MYE SØVN LOV Å UTSETTE ARBEID OG INGEN ALKOHOL. Om 7 mnd er jeg halvt friskmeldt men til meg sa legen det tar egentlig 36 mnd som 1 del. så 5-6-7 år - SÅ kan man «på beina «igjen. Anonymkode: f28ae...553 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 Skrevet 6. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble sånn helt plutselig men hos meg var det 1 alkoholisme 2 ekstrem røyking 3 underernæring Kanskje ikke helt plutselig da, i hvert fall ikke uforklarlig. Anonymkode: a6d1e...5b0 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.