Gå til innhold

Er redd legen ikke vil ta meg på alvor pga min psykiske diagnose

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste to ukene følt meg veldig sliten, trett og uten energi. Jeg har tenkt på å bestille en legetime, men er redd legen ikke vil ta meg på alvor på grunn av min psykiske diagnose som jeg nylig har fått. Noen som har erfaring? Hva kan jeg gjøre eller si?

Anonymkode: 3fc64...605

Skrevet

Kan det være en sammenheng mellom det at du har fått ny diagnose og trettheten? Nye diagnoser skaper nye tanker og det krever energi. Snakk med legen om Det, du skal bli tatt på alvor.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har de siste to ukene følt meg veldig sliten, trett og uten energi. Jeg har tenkt på å bestille en legetime, men er redd legen ikke vil ta meg på alvor på grunn av min psykiske diagnose som jeg nylig har fått. Noen som har erfaring? Hva kan jeg gjøre eller si?

Du får jo bare legge det frem slik det er og så ta det derfra. Nytter lite å bekymre seg over det i forkant :-)  

Anonymkode: 56923...764

Gjest Mina1
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bare er litt stresset og tenker for mye? Nå begynner jeg å tenke at mye av psykiske ting og tang kan skyldes stress... siden legen min sier at alle plagene jeg har hatt skyldes en stressrelatert reaksjon. Jeg forsøker å gjøre alt jeg kan for å ikke tenke på negative ting nå, og bare la hjernen min få fri fra alt som var konfliktfyllt, og parkere det, og så forsøker jeg å se og lete opp etter alt som er gledelig. Ikke lett, men finner man noe gledelig så gir det energi. Så jeg vil anbefale deg å tenke på det, og forsøke å lete opp noe som virkelig gleder deg. :) 

Endret av Mina1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Soletti skrev:

Kan det være en sammenheng mellom det at du har fått ny diagnose og trettheten? Nye diagnoser skaper nye tanker og det krever energi. Snakk med legen om Det, du skal bli tatt på alvor.

Det kan kanskje være en sammenheng, men mest sannsynlig så tror jeg egentlig ikke det.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får jo bare legge det frem slik det er og så ta det derfra. Nytter lite å bekymre seg over det i forkant :-)  

Anonymkode: 56923...764

Det er helt sant.

4 timer siden, MxxM skrev:

Leger må vel klare å skille slikt.. 

Det er jeg enig i. 

3 timer siden, Mina1 skrev:

Kanskje du bare er litt stresset og tenker for mye? Nå begynner jeg å tenke at mye av psykiske ting og tang kan skyldes stress... siden legen min sier at alle plagene jeg har hatt skyldes en stressrelatert reaksjon. Jeg forsøker å gjøre alt jeg kan for å ikke tenke på negative ting nå, og bare la hjernen min få fri fra alt som var konfliktfyllt, og parkere det, og så forsøker jeg å se og lete opp etter alt som er gledelig. Ikke lett, men finner man noe gledelig så gir det energi. Så jeg vil anbefale deg å tenke på det, og forsøke å lete opp noe som virkelig gleder deg. :) 

Det kan hende, men jeg føler meg egentlig unormalt trett og sliten og det er ikke noe spesielt som tilsier at jeg skulle være stresset, så det må såfall være underbevisst. 

stjernestøv
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har erfaring med å ikke bli tatt på alvor, alt er psykisk. Men har fått tatt blodprøver når jeg spør om det. 

Skrevet

Hvis du ikke "blir tatt på alvor", er det ikke fordi du har en psykisk lidelse, men fordi de aller fleste (psykisk) voksne ikke ville vurdere å gå til legen etter kun to uker hvor en føler seg litt sliten og trett.

Skrevet
6 minutter siden, kupton skrev:

Hvis du ikke "blir tatt på alvor", er det ikke fordi du har en psykisk lidelse, men fordi de aller fleste (psykisk) voksne ikke ville vurdere å gå til legen etter kun to uker hvor en føler seg litt sliten og trett.

Ts skriver «veldig sliten, trett og uten energi».. 

Skrevet
9 minutter siden, MxxM skrev:

Ts skriver «veldig sliten, trett og uten energi».. 

Jeg så det. Skulle alle som opplever det i to uker gå til legen, måtte vi hatt dobbelt så mange fastleger.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, kupton skrev:

Jeg så det. Skulle alle som opplever det i to uker gå til legen, måtte vi hatt dobbelt så mange fastleger.

Hvor lenge mener du det burde vare før man går til legen da?

Skrevet

Litt avhengig av alvorligheten, men minst 4 uker.

AnonymBruker
Skrevet

Trøtt og sliten et par uker er jeg støtt og stadig uten at jeg tenker legebesøk av den grunn. Sover du godt? Har du startet opp medikamentell behandling i senere tid? Er du i noe aktivitet? Kan du ha mangel på vit D grunnet årstid. Jeg hadde avventet og sett på dette som en normal variasjon. Men du kjenner deg selv best og med det er du den som kan avgjøre om dette for deg er helt unormalt og må skyldes sykdom.

Anonymkode: 590d8...3a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sånn helt plutselig men hos meg var det 1 alkoholisme 2 ekstrem røyking 3 underernæring og 4 ettervirkninger av ABORT.

og 5 sopp dvs candida albicans.

Legen sa til meg : SPIS GODT OG OFTE MODERAT M TRENING MYE SØVN LOV Å UTSETTE ARBEID OG INGEN ALKOHOL.

Om 7 mnd er jeg halvt friskmeldt men til meg sa legen det tar egentlig 36 mnd som 1 del.

så 5-6-7 år - SÅ kan man «på beina «igjen.

Anonymkode: f28ae...553

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sånn helt plutselig men hos meg var det 1 alkoholisme 2 ekstrem røyking 3 underernæring

Kanskje ikke helt plutselig da, i hvert fall ikke uforklarlig.

Anonymkode: a6d1e...5b0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...