Gå til innhold

Hva tror dere om framtida og behandling ved alvorlig sykdom???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En jeg kjente litt stod det om på nett hadde sjekket inn på et sykehus for å dø. 

Tror dere det blir slik i framtida at folk sjekker inn kanskje avhengig av lommebok eller sosial anseelse på egnede steder for å få hjelp i en dødsprosesser. Er vi der at vi kan forutsi sånt så nøye.??

Er det ikke livet vi skal etterstrebe? Ofte har man så nok med å fungere i hverdagen ar sånne spørsmål er det naturlig å fortrenge ,men i  folk kan jo bli manipulert inn i sånne situasjoner med mobbing og samfunnets lite verdsetting av alle som ikke bidrar i den målestokk samfunnet setter??

Kan vi akseptere en sånn utvikling? Hvis det er en utvikling? 

Anonymkode: 6bb15...39e

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg forstår at dette har med vitenskap og forskning å gjøre som jeg lite greie har på ,men med hvor stor sannsynlighetsovervekt  er det noe som kan sis så sikkert om noe??

Jeg prøver i hverdagen å se fremover på våren og har kjøpt en stor mengde frøposer allerede. Det er veldig lenge siden jeg prøvde å plante noe da jeg har iopphpldt meg på egnet sted på mange år , men før i tida leste man bak på frøposer at bare ca tror det var 16 - 17% av frøene hadde nok spire-evne til å bli planter. Husker mange voksne dengang syntes det var altfor lite da frøpakkene var dyre etter datidas lønninger. Frøpakkene er fremdeles dyre men nå antydes ingenting om hva man tror om ventelig spire-evne. Er forskningen blitt mere forsiktig eller vet man mindre. Eller er emballasjen rundt frøene blitt bedre?? Frøpakkene jeg nå kjøpte var fra utlandet men teksten var norsk påklistret på baksiden.

Dette er jo bare et trivielt eksempel fra hverdagen og har jo ingen overføringsverdi på de store spørsmål jeg tar opp men er det slik at de som bestemmer i behandlingen av pasienten foretar vurderinger som kanskje  ikke engang pasienten får greie på selv om det hadde vært mulig.?? Kanskje om at akkurat denne pasienten skal ikke få hva kanskje pasienten ved siden av får for samme tilstand.?

(jeg tar medisiner om dagen)😊

AnonymBruker

Jeg mener ikke å beskylde noen for å drive å gjøre noe feil og er fullt klar over at man har bare seg sjøl å skylde på. Men det er eksempel på hvilke tanker en pasient og pårørende kan gjøre seg i forbindelse med egen og andres kontakt med helsesystemet. Helsesystemet og de enkelte representantene er snart blitt en egen " utøvende og dømmende og iverksettende makt" som " tar over" problemene der andre instanser ikke har tid eller problemene er blitt for store og kompliserte. Sikkert ingen lette yrker der.

AnonymBruker

Unnskyld slurv og slendrian. Mange av frøpakkene har Spirer mellom 70 og 90 % på frøpakkene. Unntatt blåklokker og noen typisk norske frøposer er det fortsatt anslått en eksakt spire-evne. Men dette er jo selvsagt tilfeldig innkjøp.Håper uansett jeg får dette til.😊

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld slurv og slendrian. Mange av frøpakkene har Spirer mellom 70 og 90 % på frøpakkene. Unntatt blåklokker og noen typisk norske frøposer er det fortsatt anslått en eksakt spire-evne. Men dette er jo selvsagt tilfeldig innkjøp.Håper uansett jeg får dette til.😊

Hva har dette med temaet du tar opp å gjøre? Du skriver så mye rart.. forstår ingenting av det du skriver.. sorry. 

Anonymkode: cc1c3...1b3

Annonse

AnonymBruker

Jeg referer i hvertfall til eget opplevd i motsetning til mange som bare sakser fra aviser for å sette seg selv i fortreffelig lys føler nå jeg. Man blir mer og mer slått av at man i så høy grad  tror og tenker nok mye om Norge av i dag som nok ikke er tilfelle. (egenopplevelse.)

AnonymBruker

Det burde vært noen eksperter her tror jeg annet enn på tilfeldig kanskje frivillig basis. I vår tid tror jeg et slike fora fyller et tommerom for mange. Jeg tror vi er mange som reagerer på så mye som ikke holder mål i dag. Alle har ikke bare levet et glansbildeliv. Det er så altfor mange " stakkars mennesker" i dag. Så inn med ekspertene og godt lønnet med trygge arbeidsavtaler og gode pensjonsutsikter.😊

AnonymBruker

Enkelte mennesker er bare så mye mere utsatte tror jeg. Enkelte mennesker tåler ingenting før de blir syke. Slik føler jeg meg nå. Kanskje hva de kaller helseangst populært?? Eller bekymring for fremtiden. Enkelte ting kan bare ikke deles av angst føler jeg. Men man må tenke positivt.😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...