Gå til innhold

Mann frikjennes for konemishandling: Klanstenkning og statsfeminisme i Sverige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Velkommen til det nye Sverige, og lykke til.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tingsratten-misshandlad-kvinna-borde-inte-ha-vant-sig-till-polisen/

Tingsrätten: Misshandlad kvinna borde inte ha vänt sig till polisen. 

Mann frikjennes for konemishandling fordi han var av bedre familie enn henne, fordi hun ikke gråt da hun fortalte sin historie, og fordi hun burde ha meldt seg til hans familie, i stedet for politiet, siden paret er gift etter sharialov. En av de som stemte for frifinning, er selv muslim, tidligere riksdagskandidat for Centerpartiet, og har sagt av svenske lover burde tilpasses muslimer som bor i Sverige.

Anonymkode: 2a4a6...bc9

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skandale-dommen i Solna tingrett får følger for begge de muslimske lekdommerne Ebtisam Aldebe og Hasan Fransson, som frikjente den tiltalte mannen. Centerpartiet vurderer å ekskludere begge to, og medgir at de burde gjort det for Aldebes vedkommende da hun tok til orde for Sharia-lover i 2008.

https://www.rights.no/2018/03/sharia-dommen-i-sverige-centerpartiet-tar-selvkritikk/

Den oppsiktsvekkende dommen i en mishandlingssak i Solna tingrett får følger for lekdommerne Ebtisam Aldebe og Hasan Fransson, begge med tilhørighet i Centerpartiet, som frikjente den tiltalte mannen med noen høyst bemerkelsesverdige påstander.

I dommen heter det blant annet at tiltaltes «familie virker å være en bra familie, i motsetning til kvinnens, hvilket også har betydning for bedømmelse av skyldspørsmålet». Dette er utvilsomt et nytt og ukjent konsept i moderne rettstenkning.

De to lekdommerne nøyde seg imidlertid ikke med dette, men spekulerer også fritt over kvinnens motiv for å politianmelde ektefellen for vold. I domsavgjørelsen heter det følgelig: «Hennes motiv til å komme med disse beskyldningene mot tiltalte, kan være at hun har utnyttet hans kjærlighet til henne og hans «dumhet» for å kunne ta over leiligheten hans». Og videre: «Det er ikke uvanlig at kvinner feilaktig hevder at de har blitt mishandlet og truet, for på denne måten å late som om de har behov for en beskyttet bolig eller for å få en leilighet».

Lekdommerne mener altså at kvinnens troverdighet svekkes av at hun har gått gjennom de rette kanaler slik en rettsstat fordrer, i stedet for å rapportere kriminelle forhold til familien slik at de kan løses på klansamfunnets premisser, islamic-style.

Nå er begge to innkalt til sjefslagmannen i Solna tingrett for en samtale.

Anonymkode: 22b30...822

innlagtonline

Virker ikke som kvinnene forstår, når de fikk likestilling og stemmerett, betyr det at de selv er ansvarlige for deres fremtid, når de slik de holder på med nå aktivt bruker stemmeretten på å innføre politikk som vil frata dem rettighetene på sikt, så vil de fratas rettighetene på sikt.... det er ikke mer komplisert enn som så.

Vi ga dere friheten og valget er deres, vi kan ikke "redde" dere, vi ga dere halvparten av makten, hva dere bruker den på er deres valg og noe dere må leve med, fortsetter dere i samme spor er eventyret over snart

Lykke til, kvinner

14 minutter siden, innlagtonline skrev:

Virker ikke som kvinnene forstår, når de fikk likestilling og stemmerett, betyr det at de selv er ansvarlige for deres fremtid, når de slik de holder på med nå aktivt bruker stemmeretten på å innføre politikk som vil frata dem rettighetene på sikt, så vil de fratas rettighetene på sikt.... det er ikke mer komplisert enn som så.

Vi ga dere friheten og valget er deres, vi kan ikke "redde" dere, vi ga dere halvparten av makten, hva dere bruker den på er deres valg og noe dere må leve med, fortsetter dere i samme spor er eventyret over snart

Lykke til, kvinner

En ser jo på responsen her på forumet at de ikke bryr seg i det hele tatt.

Lykke til. Det trenger dere.

Annonse

AnonymBruker

Jeg vet ikke helt hva som er viktigst for dere her. Å tale kvinners sak eller å bruke denne saken mot kvinner ? Men som kvinne må jeg si at denne saken er veldig trist. Har faktisk ikke hørt om det?. Egentlig er det vel ikke bare kvinner sitt ansvar å tale kvinners sak ?. Politikere , både kvinner og menn skal tale alle sin sak. 

Anonymkode: b8bbf...b38

innlagtonline
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å tale kvinners sak eller å bruke denne saken mot kvinner ? Men som kvinne må jeg si at denne saken er veldig trist

Ja du synes det er "trist", men er du villig til å gjøre det som må gjøres for å hindre slikt???????

Nei, det er nok du og de fleste kvinner ikke, fordi det krever at du må være slem mot folk som hevder å være i nød og frykter for sitt liv om du ikke slipper dem inn og gir dem stemmerett og religionsfrihet

Så, du synes det er trist, og du vil la det skje fordi du vil være snill, og du lurer på hvorfor jeg blir oppgitt og frustrert og "angriper" kvinner for måten de lar dette skje. Du gjør meg til fienden og føler at jeg bruker denne saken mot kvinner. Jeg er ikke fienden, men det er nok lettere å angripe meg sikkert, jeg sier jo ting du virkelig ikke vil høre

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig er det vel ikke bare kvinner sitt ansvar å tale kvinners sak ?

Jeg snakker definitivt kvinners sak, i mye større grad en feminister etc, problemet er ikke at menn ikke taler kvinners sak, det er at kvinner ikke taler kvinners sak, fordi det går på tvers av andre verdier som er mer viktige for dere, som empati og snillhet.

Islam er en ekstremt farlig ideologi, spesielt for kvinner, enhver økning av dens utbredelse her i landet vil gå på bekostning av norske kvinners frihet. Så enkelt er det.

Det er jo ikke galt å forsøke være snill, men når du ser konsekvensene så må du vurdere er å være snill på kort sikt, snilt på lang sikt, er du snill eller dumsnill?

AnonymBruker
8 timer siden, innlagtonline skrev:

Ja du synes det er "trist", men er du villig til å gjøre det som må gjøres for å hindre slikt???????

Nei, det er nok du og de fleste kvinner ikke, fordi det krever at du må være slem mot folk som hevder å være i nød og frykter for sitt liv om du ikke slipper dem inn og gir dem stemmerett og religionsfrihet

Så, du synes det er trist, og du vil la det skje fordi du vil være snill, og du lurer på hvorfor jeg blir oppgitt og frustrert og "angriper" kvinner for måten de lar dette skje. Du gjør meg til fienden og føler at jeg bruker denne saken mot kvinner. Jeg er ikke fienden, men det er nok lettere å angripe meg sikkert, jeg sier jo ting du virkelig ikke vil høre

Jeg snakker definitivt kvinners sak, i mye større grad en feminister etc, problemet er ikke at menn ikke taler kvinners sak, det er at kvinner ikke taler kvinners sak, fordi det går på tvers av andre verdier som er mer viktige for dere, som empati og snillhet.

Islam er en ekstremt farlig ideologi, spesielt for kvinner, enhver økning av dens utbredelse her i landet vil gå på bekostning av norske kvinners frihet. Så enkelt er det.

Det er jo ikke galt å forsøke være snill, men når du ser konsekvensene så må du vurdere er å være snill på kort sikt, snilt på lang sikt, er du snill eller dumsnill?

Nå er det jo flott at du er så opptatt av å forsvare oss kvinner. Jeg er helt enig i at islam er en ødeleggende religion hvis den får for stor makt i en kultur. Og jeg har også bekymret meg for dette. Men hvorfor mener du at jeg som kvinne står mer ansvarlig for dette enn deg som mann?. Jeg kan si ut min mening men har ikke så stor makt. Hvis du har noen gode, saklige og konkrete forslag til hvordan vi kan møte dette problemet så vil jeg gjerne høre. 

innlagtonline
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor mener du at jeg som kvinne står mer ansvarlig for dette enn deg som mann?.

Jeg gjorde noen forenklinger for å få frem et poeng. Ser du på innvandringskritiske partier, som FRP i norge, eller sverigedemokratene i Sverige, så får de 2/3 av stemmene fra menn, partier som ønsker mer innvandring som SV får minst 2/3 kvinnelige stemmer.

Hvis kun 1/3 av folk som stemmer for strengere innvandring er kvinner, legger dere jo hele byrden på mannfolkene, da må minst 70% av dem velge å redde dere, fra dere selv. Er det rettferdig synes du ? Er det ansvarlig av kvinnfolkene? Det er derfor jeg fokuserte på kvinner, er det alle kvinner, nei, men det er så stor andel at det gjennom demokaratet vil føre til det vi ser i Sverige, og det er ikke bra, spesielt for kvinner. Skal en gjøre en forskjell er det kvinnene en må overbevise, derfor fokuserte jeg på dere.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har noen gode, saklige og konkrete forslag til hvordan vi kan møte dette problemet så vil jeg gjerne høre. 

Ja vi trenger noen år med innvandringspause nå, bruke pausen til å ordne opp i problemene som vokser og vokser år for år i Oslo øst, og som blir krtitisk og svenske tilstander om få år. Om ting har bedret seg iløpet av de årene så kan vi starte opp igjenn forsiktig med "redde klodens befolkning" prosjektet vårt, som enkelte er så glad i, da får folk motivasjon for å finne løsninger også for går ting dårlig stanser innvandringen, da har de som ønsker masseinnvandring ekstra god motivasjon til å få ting til å fungere, og ikke bare lukke øynene for realitetene.

Personlig mener jeg at innvandringspuasen bør gjelde arbeidsinnvandring også, ihvertfall for ufaglærte jobber, der blir norsk ungdom utnyttet på det groveste av bedriftseiere som sender dem på nav mens de henter billigere arbeidskraft fra utlandet, men det er en annen debatt egentlig

AnonymBruker
23 minutter siden, innlagtonline skrev:

Jeg gjorde noen forenklinger for å få frem et poeng. Ser du på innvandringskritiske partier, som FRP i norge, eller sverigedemokratene i Sverige, så får de 2/3 av stemmene fra menn, partier som ønsker mer innvandring som SV får minst 2/3 kvinnelige stemmer.

Hvis kun 1/3 av folk som stemmer for strengere innvandring er kvinner, legger dere jo hele byrden på mannfolkene, da må minst 70% av dem velge å redde dere, fra dere selv. Er det rettferdig synes du ? Er det ansvarlig av kvinnfolkene? Det er derfor jeg fokuserte på kvinner, er det alle kvinner, nei, men det er så stor andel at det gjennom demokaratet vil føre til det vi ser i Sverige, og det er ikke bra, spesielt for kvinner. Skal en gjøre en forskjell er det kvinnene en må overbevise, derfor fokuserte jeg på dere.

Ja vi trenger noen år med innvandringspause nå, bruke pausen til å ordne opp i problemene som vokser og vokser år for år i Oslo øst, og som blir krtitisk og svenske tilstander om få år. Om ting har bedret seg iløpet av de årene så kan vi starte opp igjenn forsiktig med "redde klodens befolkning" prosjektet vårt, som enkelte er så glad i, da får folk motivasjon for å finne løsninger også for går ting dårlig stanser innvandringen, da har de som ønsker masseinnvandring ekstra god motivasjon til å få ting til å fungere, og ikke bare lukke øynene for realitetene.

Personlig mener jeg at innvandringspuasen bør gjelde arbeidsinnvandring også, ihvertfall for ufaglærte jobber, der blir norsk ungdom utnyttet på det groveste av bedriftseiere som sender dem på nav mens de henter billigere arbeidskraft fra utlandet, men det er en annen debatt egentlig

Jeg vet egentlig ikke hvordan du kan vite hvem som stemmer hva. Dessuten har vel ikke SV så mye større makt enn FrP?. En annen ting er at man kan jo ikke bare stemme på et parti ut fra innvandringspolitikk. Det er jo andre kvaliteter og saker som er viktig. Så det du sier er at løsningen er at alle må stemme FRP?. 

innlagtonline
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet egentlig ikke hvordan du kan vite hvem som stemmer hva. Dessuten har vel ikke SV så mye større makt enn FrP?. En annen ting er at man kan jo ikke bare stemme på et parti ut fra innvandringspolitikk. Det er jo andre kvaliteter og saker som er viktig. Så det du sier er at løsningen er at alle må stemme FRP?. 

Vel ja det er synd at det kun er 1 parti da blir det jo lite valgfrihet ang andre saker en synes er viktig, SP er vel litt motstander også, men grunnen til at partiene ikke er for, er fordi folket ikke er for i stor nok grad til at det er verdt å gå for slike saker. Så en må ha en holdningsendring i folket, men det skjer ikke før vi får ekte svenske tilstander i Norge (dersom mediene i det hele tatt kommer til å fortelle om dem, i Sverige valgte de å skjule dem isteden for å fortelle om dem, så hvem vet hva norske medier vil gjøre...), så jeg tror vel egentlig det ikke finnes noen løsning, vi må vente, men det er selvsagt for sent når du allerede har problemene, men inntil da er det for lett å overse dem og stemme på koselige ting istedenfor :) 

Tror jeg gir opp ihvertfall

Ønsker dere kvinner lykke til i fremtiden

Annonse

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet egentlig ikke hvordan du kan vite hvem som stemmer hva.

Kvinner stemmer rødt, menn stemmer blått. At Høyre og frp er større blant menn og AP og SV større blant kvinner er gammelt nytt.

Dessuten har vel ikke SV så mye større makt enn FrP?.

Kvinner stemmer på partier som er positive til mer innvandring. 

En annen ting er at man kan jo ikke bare stemme på et parti ut fra innvandringspolitikk.

Det er jo andre kvaliteter og saker som er viktig. Så det du sier er at løsningen er at alle må stemme FRP?. 

Du får prioritere da. Det er mulig du syntes det er andre saker som en viktigere. Men ikke klag når islam får stadig større makt, vi får parallellsamfunn, økt kriminalitet og kutt i offentlige ytelser pga innvandringen. 

Anonymkode: 22b30...822

AnonymBruker

I dag står saken i norske medier. Ser jo ut til at myndighetene reagerer på dette og de som har satt denne dommen må stå til ansvar. Viser  jo at muslimer ikke kan gjøre akkurat som de vil i våre land.

innlagtonline
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag står saken i norske medier. Ser jo ut til at myndighetene reagerer på dette og de som har satt denne dommen må stå til ansvar. Viser  jo at muslimer ikke kan gjøre akkurat som de vil i våre land.

Og hva tror du skjer når folk blir "smarte" nok til å la vær å si de ekte grunnene til at de frikjenner mannen i domsavisgelsen? Blir som diskrimineringen i arbeidslivet, vi gjorde det forbudt å diskriminere i stillingsannonser, hva tror du skjedde? Sluttet diskrimineringen? (Hint: nei , de fleste ble bare smarte nok til å ikke innrømme skriftelig at de diskriminerer)

Selv om jeg ikke svarer i alle tråder om innvandring, betyr ikke det at jeg ikke gjør det jeg kan for å få stoppet innvandringen. Men jeg får jo ikke gjort mer enn å gi min stemme. Og ikke vet jeg hva jeg skal svare i alle trådene heller, så da leser jeg det som står, og tenker at det jeg tenker ikke egner seg på internett. Jeg har ikke noe fornuftig å skrive, så da lar jeg heller være. Men det betyr ikke at jeg ikke syns det er bra at disse trådene blir laget. For selv om jeg ikke tror det vil skje, har jeg jo et lite håp om at folk snart skal få opp øynene. Og sjansen øker med disse trådene, håper jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...