Gå til innhold

Har banken tilgang til kontoen ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare spurte. Skal spørre om lån. 

Anonymkode: 339b1...de0

Tviler på att de sitter å leser gjennom kontoutskrifter, men de har sikkert ett slags bilde av din økonomi via innsamlede data som blir analysert. Du kan ikke få lån med minus på konto tror jeg.

Anonymkode: d65b1...815

AnonymBruker

Muligheter for lån svinger mye med hva bankene vurderer som oppgangstider og nedgangstider tror jeg. Det er jo flere banker. Jeg tror forbrukerrådets sider.no kan gi svar på mye.

Jeg tror vi er mange som prøver å " ha is i magen" og håper på bedre tider i fremtiden.😊

Anonymkode: 573e4...3c5

Annonse

På 6.3.2018 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Har banken tilgang til kundens bankkonto og ser alle transaksjoner? 

Anonymkode: 339b1...de0

Ja.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på att de sitter å leser gjennom kontoutskrifter, men de har sikkert ett slags bilde av din økonomi via innsamlede data som blir analysert. Du kan ikke få lån med minus på konto tror jeg.

Selvfølgelig kikker de på  betalingshistorikk før de innvilger lån og lander øvre grense.

AnonymBruker

Hvis man føler ens bankforespørsel blir urettferdig vurdert. Banktjenester er jo noe vi som kunder kjøper av bankene men de har jo et regelverk å forholde seg til tror jeg uten at jeg kjenner til hvordan det er. Før i tida gikk jo alt på sosial anseelse kanskje i ei lia bygd med masse bygdesladder osv . I våre dager drives sånne ting på regulerte måter og bankene har jo en sosial profil som kanskje spander belysning på juletreet i handlegatene til jul eller legger til rette for gründervirksomhet. Min mor fikk et lite tre i banken hun var kunde og det ble ca 25 m høyt før vi endelig hadde penger til å få hjelp til å felle det som faktisk ødela mye for naboen. Bare tragisk.

Fremdeles er det vel sosial anseelse som teller sammen med forventet tilbakebetalingsevne men dette regelverket er tenkt tror jeg for å utjevne og gi muligheter for dem som altså ikke er født med en sølvskje i munnen. Folk kan jo ikke bare oppbevare pengene sine i madrassen og dermed er jo bankene for en form for samfunnsaktører de også. Konkurransen er også stor og det er stort sett ikke filialer igjen ser man jo da kostnadskuttene er stor på alt. 

Men man kan klage hvis man føler man får ugrei behandling av banken på noe måte tror jeg. 

Bankenes forretninger styres av rentene i sentralbanken tror jeg. I hvilkengrad det hele er politisk styrt det vet jeg ikke men de styrers etter en rekke økonomiske parametere man hører om på radio og TV for oss som ikke er veldig interessert og kanskje studerer økonomi.

Anonymkode: 573e4...3c5

• 2 uker senere...
AnonymBruker
On 3/7/2018 at 5:07 PM, AnonymBruker said:

Tviler på att de sitter å leser gjennom kontoutskrifter, men de har sikkert ett slags bilde av din økonomi via innsamlede data som blir analysert. Du kan ikke få online lån med minus på konto tror jeg.

Vi har faktisk lest gjennom kontoutskriftene da jeg jobbet i banken, spesielt når kunden søker om et nytt produkt.

Anonymkode: 32e20...753

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...