Gjest hilda Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg er alenemor med tre barn. Går på kurs via Aetat og har problemer med å få endene til å strekke til. Lurer på hva slags rettigheter jeg har. Har husleie på kr. 7000,- strøm ca. 1000 pr. mnd og barnehage kr.2900,- pr. måned. Månedskort til to tenåringsbarn er kr. 1500. I tillegg bruker jeg kr. 1000,- på reiseutgifter selv. Totalt blir det faste utgifter på kr. 13400,- I "inntekter" har jeg ca. kr. 16000,- pr. mnd. Som du skjønner blir det lite i igjen til mat, klær, konfirmasjonsleir, ukepenger, gaver etc. Har vært i kontakt med sosialkontoret men fått avslag på søknaden. De tar bare i betraktning husleie på kr. 7000,- og livsopphold på kr. 7300,- for 4 persjoner. De mener da at kr. 16000,- skal holde og at jeg er selvhjulpen. Har jeg noe som helst rettigheter eller må jeg belage meg på å låne penger av familie? Hva ligger i "livsopphold". Skal dette dekke både mat, klær, fritid, strøm, telefon, månedeskort, barnehave, ferier, fritidsaktiviteter for ungene etc. ? Et aternativ er å hoppe av kurset og begynne å jobbe. Litt synd og bortkastet.... men jeg ser ingen annen mulighet. Uten dette kurset (datakortet) vil det sannsynligvis være vanskelig å få en jobb som vil gi så veldig mye mer utbetalt. Finnes det noe sted på nettet hvor jeg kan lese om rettigheter? I kr. og øre... Kommuniserer dårlig med konsulenten på sos.kontoret da hun har vitnet mot meg i en barnevernsak som jeg vant. Føler at hun trenerer søknadene og hendvendelsene mine. Sendte en søknad 1. februar om hjelp til husleien for februar. Fikk et avslag først i dag. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Håper du har anledning til å svare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44085-rettigheter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.