Gå til innhold

Tror dere at alt vi skriver her forsvinner inn i arkivene? Og tror dere at metadataene blir tatt vare på slik at det om produksjonsutstyret fremdeles er blant oss kan " gjenopplives og gjenspilles" og vil framtida for eksempel om 10 år forstå noe av det??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fortsetter under...

innlagtonline
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjør spørreundersøkelse ja eller nei og kjør debatt..

Anonymkode: e85b2...4ae

Jeg er ganske smart, men forstod ikke helt eksakt hva du sikter til her, så enten er jeg ikke smart nok, eller for smart, men det er jo umulig for meg å si, siden på en selv kjenner en bare seg selv, som en vis mann engang sa ;) 

Men ja alt du skriver her blir nok lagret til evig tid tror jeg, i hvertfall teksten det tar ikke mye plass å lagre så da er nok dataen verdt mer enn kostnaden å bevare den, kanskje om 10 år går egmont konkurs og selger alt av data til facebook slik at de kan bedre annonsetingene sine, det ville vært umoralskt men business er business, tror ikke en kan være naiv her, som en vis mann engang sa:

Er ting gratis, er du produktet

Regner med at produksjonsutstyret (datamaskiner?) forsatt er i bruk om 10 år, jeg må innrømme at jeg var veldig skeptisk ang Nordkorea som fikk lage atomvåpen uhindret av verdenssamfunnet, men virker som DONALD TRUMP potensiellt kan ordne opp i det problemet som andre presidenter og fredsprisvinnere bare lot gå sin gang selv om det var en stor trussel mot verden at ustabile regimer får atomvåpen ville fort endt hele sivilisasjonen (og produksjonsutstyr), men er forsiktig positiv nå tror Donald Trump redder oss fra det og ut over det er det ingen store sivilisasjons-utslettelses trussler tror jeg

AnonymBruker

Det er akkurat det. Ingenting er gratis men da har jo fremtiden "noe å knives om "selvsagt.

Jeg tror du tar feil om du tror " datalagring" ikke koster stort. Det er mange ganger så kostbart som papirarkivering og ikke så rent lite plasskrevende. Logisk sett velger man da papirutsdkrifter og tar vare på hva man tror selger i fremtiden. Med andre ord vårt ansvar må være helt ubetydelig om ikke fremtiden styres av en eller annen tyrann  som lar alle lover og forskrifter hvor enn nyutklekkede de er ha tilbakevirkende kraft og unndrar seg all demokratisk kontroll. Et senarium jeg inderlig håper aldri skjer noen. Mye data vil også mangle da vi jo ennå ikke heldigvis blir overvåket ivåre hjem av myndighetene. Sier  ikke hvor dritings vi var eller hvor stappfulle av anbefalte doser medisiner som dem har lov å selge på apoteket som kanskje i fremtiden erstatter alle polutsalg når vi satt å skrev. Hvem tok blodprøven?

Jeg har forresten prøvd flere ganger å lage spørreundersøkelser, men det virker som det kun er utvalgte som har lov til dette. Et moment hvis det kan bevises hva gjelder ansvar for bidrag hvis man skal bruke litt "omvendt jus"

Veldig synd at jeg aldri finner " de rette ordene" .Men tror ikke på hverken julenissen og føler litt at vi alle bare er løgnere og bedragere i dag. Synd jeg var såå vanskelig å forstå for mine datakunnskaper er ikke veldig avanserte.

AnonymBruker
AnonymBruker

Sannsynligvis må de på grunn av manglende økonomi eller tekniske muligheter bare sette sammen sitt eget sammensurium kanskje på slik måte at hva vi skrev er umulig å kjenne igjen og vi sitter å tenker" Hvor tar de det fra"??

innlagtonline

Tekst tar veldig lite plass å lagre, grunnen til at alt tar så stor plass idag er at bilder, og bevegelige bilder tar veldig mye plass, spessielt nå som vi er så bortskjemte med bildeoppløsning. Tekst i seg selv tar så godt som ingen plass, tar du all tekst som er skrevet på DOL gjennom historien er det neppe mer enn 20 GB i et komprimert format. Men, det er uten bilder og slikt med bilder er det nok en god del TerraBytes, men tror ikke lagringen er noe problem men å holde server oppe med så mye data og trafikk koster nok en del

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forresten prøvd flere ganger å lage spørreundersøkelser, men det virker som det kun er utvalgte som har lov til dette. Et moment hvis det kan bevises hva gjelder ansvar for bidrag hvis man skal bruke litt "omvendt jus"

Angående spørreundersøkelser, det er litt misvisende hvordan du starter dem, når du starter et innlegg så skriver du innlegget og tittel som vanlig, men så trykker du på "Meningsmåling" tingen, så skriver du Navn på meningsmålingen, så må du trykke på "Legg til spørsmål", så må du skrive spørsmålet og Valg 1 Valg 2 (evt flere om du vil). Etter dette at du har fylt ut alle feltene i BÅDE meningsmålingen, OG "Innhold" delen av tråden, så kan du trykke "start nytt emne"

Annonse

AnonymBruker

Vi "vanlig dødelige" holder pusten og krysser fingrene for det varslede toppmøtet. Uten for store forventninger og forhåpninger selvsagt. Dette kan ikke være lett. Håper de begge viser sin beste side og det blir så godt et møte det kan.

AnonymBruker
AnonymBruker

Jeg tror det er mye mer fusk og bedrag og kriminelle forhold i samfunnet på alle nivå enn iallefall jeg hadde grunn til å ane. Jeg vil bevise dette i min roman om den engang blir ferdig.

Må bare til lege først.

innlagtonline

eVt8X1i.png

Slik lager en spørreundersøkelse

Dette til orientering (om bildet blir lite høyreklikk og lagre som og åpne det da kan du zoome inn og slikt uavhengig av platform, ellers funker det i mange nettlesere også tilsvarende). (Venstreklikk venstreklikk venstreklikk funker bra på chrome da får en stor versjon)

Lykke til

Endret av innlagtonline
AnonymBruker

Tusen takk for info om hvordan man lager spørreundersøkelse. Skal ikke misbruke denne kunnskap.😊

Men jeg mener det med at helsa må være det viktigste selv om det ennå ikke er gratis å konsultere spesialist når man trenger. Jeg må nok ta en ny tur til legen tror jeg før helsesuystemet tar påskeferie. Var visst spesielt sårbart i landsdelen jeg bor hørte jeg noen si på radio for noen dager siden. Og det går med stormskritt mot påske. Påske er helt spesielt.😊

AnonymBruker

Annonse

Gjest Maggie55

Uten at jeg ønsker å være negativ så er det kanskje ganske mye her også som vil trenge lenger lagring kanskje også enn evigheten tenker jeg.😊

Enkelte ting trenger bare mye lenger lagringstid enn annet tror jeg bare.😊

Gjest Maggie55

Du har sikkert rett i at hva vi skriver her ikke har det stor omfanget og her er jo ingen bilder annet hva noen måtte skape i tekst da selvsagt. Men det må være lett at alt blir blandet sammen i et sammensurium eller bidrag vanskelig kan holdes fra hverandre fordi dataene blir så " lagvis" ville jeg tro. Vanskelig å " dra tråden ut igjen" for å si det slik ville jeg tro.

Gjest Maggie55

Hei

Selv om jeg oftest har en kritisk vinkling til alt betyr ikke det at jeg ikke setter umåtelig pris på alle de som gjør en ubetalelig innsats i hverdagen for oss alle. De som bringer og frakter og muliggjør frukt i hyllene på supermarkedet tilkjørt på norske veier i vintermørket og mulig å kjøpe et eple tidlig morgen på supern om man er våken. Alle de som virkelig hver dag gjør natt til dag for oss alle. Alle her også. Utrolig  fantastiske mennesker dere er. 😊

Og alle som selger blader i gata med alltid hyggelige kommentarer og smil. At ikke flere av oss stopper tror jeg har å gjøre med at vi mange føler at unge mennesker burde fått milighet til tryggere liv og at vi føler oss så utsatte selv i en utrygg verden og med ofte så dårlige utsikter og egen håpløshet og utilstrekkelighetsopplevelse.

Det er så altfor lett å glemme den store og uerstattelige innsats de alle gjør hver dag i all slags vær og føreforhold. Så bare et tusen takk for at de alle finnes der hver dag😊

Gjest Maggie55

Hvorfor klarer man ikke å finne opp bedre "vaksiner" mot datavirus? Jeg har sett en del tråder her med masse "uforståelige tegn" som om noen har sovnet over tastaturet som kommer med noen måneders mellomrom. Er hackerne eller de som ødelegger bedre garsjerte ??

1 time siden, Maggie55 skrev:

Hvorfor klarer man ikke å finne opp bedre "vaksiner" mot datavirus? Jeg har sett en del tråder her med masse "uforståelige tegn" som om noen har sovnet over tastaturet som kommer med noen måneders mellomrom. Er hackerne eller de som ødelegger bedre garsjerte ??

Det er automatsendt hacking, koreansk eller noe sånt. Problemet er at det er uendelig mange måter å gjøre sånt på - og hackerne er minst like dyktige og spesialiserte som de som forsøker å beskytte sidene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...