AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 Skrevet 14. mars 2018 Jeg er 45 år og har den siste tiden opplevd små "blackouts". Jeg har tidigere i livet hatt 3 epilepsianfall (GTK), så det virket naturlig å tenke at dette også var epilepsi. Det eneste var at disse blackoutene var helt annerledes. Jeg har hormonspiral, og har derfor ikke blødninger i det hele tatt. Jeg har også i det siste blitt veldig mørkeredd/husredd, og lurer på om dette kan skyldes overgangsalder. Er det noen andre som har opplevd tilsvarende? Anonymkode: d7dd5...76f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 Skrevet 14. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 45 år og har den siste tiden opplevd små "blackouts". Jeg har tidigere i livet hatt 3 epilepsianfall (GTK), så det virket naturlig å tenke at dette også var epilepsi. Det eneste var at disse blackoutene var helt annerledes. Jeg har hormonspiral, og har derfor ikke blødninger i det hele tatt. Jeg har også i det siste blitt veldig mørkeredd/husredd, og lurer på om dette kan skyldes overgangsalder. Er det noen andre som har opplevd tilsvarende? Anonymkode: d7dd5...76f Selv om jeg nærmer meg 49 er jeg ikke kommet i overgangsalderen selv enda, men jeg har aldri hørt om slike effekter av overgangsalderen. Ta en tur til lege, så får du et riktig svar. Anonymkode: 605b4...14c 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mars 2018 Skrevet 15. mars 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 45 år og har den siste tiden opplevd små "blackouts". Jeg har tidigere i livet hatt 3 epilepsianfall (GTK), så det virket naturlig å tenke at dette også var epilepsi. Det eneste var at disse blackoutene var helt annerledes. Jeg har hormonspiral, og har derfor ikke blødninger i det hele tatt. Jeg har også i det siste blitt veldig mørkeredd/husredd, og lurer på om dette kan skyldes overgangsalder. Er det noen andre som har opplevd tilsvarende? Anonymkode: d7dd5...76f Jeg er snart 50 år og har merket litt til overgangsalderen i flere år med hetetokter og endret blødningsmønster men noe slikt som det du beskriver har jeg aldri hørt i sammenheng med overgangsalderen. Det er jo stadig vekk tråder her inne fra kvinner som lurer på om alskens symptomer kan ha med overgangsalderen å gjøre så ikke vet jeg. Ta deg en tur til egen om du er engstelig for dette for å få et ordentlig svar. 0 Siter
Sandefjord Skrevet 15. mars 2018 Skrevet 15. mars 2018 Jeg tror at jeg bare stopper opp og gjerne reiser meg opp hvis jeg sitter. Jeg blir stående/sittende helt stiv en liten stund. (fra noen sekunder til et par minutter) Når jeg kommer meg til meg selv igjen husker jeg ingenting av det. Jeg skal til nevrologen i morgen for å undersøke om det er noe nevrologisk, men jeg håper jo at det ikke har det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.