Gå til innhold

Kan noen vær så snill og hjelpe meg!Ny jobb, beregning av anesienitet,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan noen kloke hoder oppklare det i fet skrift for meg? Jeg er altså blitt ansatt som assistent  - uten  krav til utdanning . Aner virkelig ikke hvordan jeg skal regne ut min ansenitet.. 

Her er bestemmelsen i kommunen:

12.1 Hovedregel

den 1. i tilsettingsmåneden på grunnlag av godskrevet lønnsansiennitet.

Omsorgstjeneste godskrives med inntil 3 år. Med omsorgstjeneste menes

omsorg for barn eller pleie av eldre eller syke. ( har to barn på 10 og 15 år)

12.2 Godskriving av tjeneste

Ved tilsetting i stillingskode med den sentralt fastsatte minstelønn for

ufaglærte, godskrives all tidligere privat og offentlig tjeneste i lønnsansienniteten. (Vil det si for læretid og praksis eller bare lønnet arbeid?)

Som privat tjeneste regnes også arbeid i hjemmet med inntil 6 år. (Hva defineres som arbeid i Hjemmet??)

Ved tilsetting i annen stilling, godskrives offentlig tjeneste fullt ut.

I

Anonymkode: ecf45...d67

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen kloke hoder oppklare det i fet skrift for meg? Jeg er altså blitt ansatt som assistent  - uten  krav til utdanning . Aner virkelig ikke hvordan jeg skal regne ut min ansenitet.. 

Her er bestemmelsen i kommunen:

12.1 Hovedregel

den 1. i tilsettingsmåneden på grunnlag av godskrevet lønnsansiennitet.

Omsorgstjeneste godskrives med inntil 3 år. Med omsorgstjeneste menes

omsorg for barn eller pleie av eldre eller syke. ( har to barn på 10 og 15 år)

12.2 Godskriving av tjeneste

Ved tilsetting i stillingskode med den sentralt fastsatte minstelønn for

ufaglærte, godskrives all tidligere privat og offentlig tjeneste i lønnsansienniteten. (Vil det si for læretid og praksis eller bare lønnet arbeid?)

Som privat tjeneste regnes også arbeid i hjemmet med inntil 6 år. (Hva defineres som arbeid i Hjemmet??)

Ved tilsetting i annen stilling, godskrives offentlig tjeneste fullt ut.

I

Jeg har forresten fagbrev, men som ikke er relevant i denne jobben. Hva blir jeg definert etter da?

AnonymBruker

Dette med ansennitetsberegning tror jeg det er vanlig sedvane for å ta opp når arbeidskontrakt skrives. De fleste regner all ordinær arbeidserfaring som kan dokumenteres. (Jeg har kun erfaring fra jobb i staten)

Anonymkode: 98e52...15f

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forresten fagbrev, men som ikke er relevant i denne jobben. Hva blir jeg definert etter da?

Ufaglært 

Anonymkode: b4711...868

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...