Gå til innhold

Utleier tar 48.000 kroner i måneden for en 85kvm leilighet med 6 små soverom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nok et eksempel på griske og kyniske bolighaiers utnyttelse av mennesker med dårlig økonomi. Vi trenger en ny boligpolitikk her i landet.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/betaler-8000-i-maneden-for-14-kvm/3423425394.html

Seks somaliske kvinner er stuet sammen i en leilighet og betaler 8.000 kroner i måneden.

- Kommunen kunne ikke hjelpe meg med leilighet. Nav betaler maks 8.000 i måneden, og dette var det beste jeg greide å skaffe på det åpne markedet.

Hun og fem andre kvinner bor i en leilighet på 85 kvadratmeter som er bygget om, slik at den har seks små soverom. Utleier tar til sammen 48.000 kroner i måneden fra de seks kvinnene.

Ordfører Marianne Borgen (SV) sier at dette er kynisk utnyttelse av kvinner i en sårbar situasjon, og at Nav bør se på saken.

- Det bør også stilles spørsmålstegn ved om Nav skal akseptere å betale for slike boforhold. Det er ikke greit å bruke offentlige midler for å betale kyniske utleiere, sier hun.

Anonymkode: 04504...e11

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Ja, griskheten rår. Men hvorfor ikke sende flere asylsøkere til andre steder i landet en Oslo? Her er det da mange nok innvandrere..... For 8000 hadde man fått en dritbra leilighet i nord-trøndelag.

Tøyen er det nye in-stedet i Oslo så der er det dyrt. 

Endret av Worrysome plenty
19 minutes ago, Worrysome plenty said:

Ja, griskheten rår. Men hvorfor ikke sende flere asylsøkere til andre steder i landet en Oslo? Her er det da mange nok innvandrere..... For 8000 hadde man fått en dritbra leilighet i nord-trøndelag.

Er det så mange som vil bo i getto?  :ph34r:

Worrisome Plenty
44 minutter siden, Anonymkode skrev:

Er det så mange som vil bo i getto?  :ph34r:

Tøyen har blitt populært blant samme segment som gjorde Grunerløkka populært. Bor massevis av norsk ungdom på Tøyen. Jeg kjenner flere. Det har blitt hipt som bare faen.

Annonse

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Min kjære bor noen mil utenfor Trondheim, men sannelig har prisene her gått opp noe voldsomt - både huspriser og leiepriser er like høye som i Trondheim nå. Hvilket betyr at det er nesten bare hos oss leieboeren betaler under 8000,- for en normalstor leilighet.

1 hour ago, Worrysome plenty said:

Tøyen har blitt populært blant samme segment som gjorde Grunerløkka populært. Bor massevis av norsk ungdom på Tøyen. Jeg kjenner flere. Det har blitt hipt som bare faen.

Hipstere er en merkelig rase.

Worrisome Plenty
1 time siden, Lillemus skrev:

Min kjære bor noen mil utenfor Trondheim, men sannelig har prisene her gått opp noe voldsomt - både huspriser og leiepriser er like høye som i Trondheim nå. Hvilket betyr at det er nesten bare hos oss leieboeren betaler under 8000,- for en normalstor leilighet.

Jo, men tror du kan finne en plass på bygda i nord-trøndelag du får noe til 8000,- Feks var Verran tidligere Norges billigste sted å bo.

2 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jo, men tror du kan finne en plass på bygda i nord-trøndelag du får noe til 8000,- Feks var Verran tidligere Norges billigste sted å bo.

Det heter ikke Nord-Trøndelag lenger. :) 

Worrisome Plenty
25 minutter siden, Lillemus skrev:

Det heter ikke Nord-Trøndelag lenger. :) 

Nei, men det er fortsatt nordlige delen av Trøndelag dah.....

Sør i Trøndelag er det vel dyrere å bo? Spess nær Trondheim ?

6 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Nei, men det er fortsatt nordlige delen av Trøndelag dah.....

Sør i Trøndelag er det vel dyrere å bo? Spess nær Trondheim ?

Det er nok dyrere nære de større byene overalt i landet vil jeg tro.

AnonymBruker
5 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg bor i Nord Trøndelag, og her får man ikke en dritbra leilighet til 8.000,- 

Anonymkode: 5e47a...dbb

Annonse

Worrisome Plenty

Den over koster 5700 masse plass. Så JO MAN FÅR LEILIGHET TIL 8000 eller mindre i gokk... Men de foretrekker å bo i Oslo. Da til og med hippe bydeler som Tøyen, da får de ett lite kott da.

19 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Den over koster 5700 masse plass. Så JO MAN FÅR LEILIGHET TIL 8000 eller mindre i gokk... Men de foretrekker å bo i Oslo. Da til og med hippe bydeler som Tøyen, da får de ett lite kott da.

Vil vel bo sammen med sine egne. Ikke så rart det, egentlig.

Worrisome Plenty
5 minutter siden, gråstein skrev:

Vil vel bo sammen med sine egne. Ikke så rart det, egentlig.

Ja, men da må de jo ta til takke med det de får da. Skal man gi somaliere særfordeler?

Worrisome Plenty

For ordens skyld, er det selvfølgelig forkastelig å måtte betale 48000 for en 85 m2 leilighet på tøyen. Bare sier det finnes billige leiligheter i hele Norge. Og det ikke er en rett å bo i Oslo. Mange som bor seg "ihjel" i Oslo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...