Gå til innhold

Seroquel 12,5 + Remeron 15 mg - despo etter søvn


Grytegress

Anbefalte innlegg

Har fått utskrevet Remeron 15 mg for å bedre søvn etter en lengre periode med angst/depresjon grunnet sykdom.

Remeronen har til nå hatt ingen innvirkning på søvnen og er despo etter søvn. Har vært så godt som søvnløs i flere måneder. Sovner ikke, blir liggende å rotere og våkner alt for tidlig om jeg først dupper av.

Har tidligere brukt Seroquel 25 mg en kort periode men hadde mye ubehagelige bivirkninger av den så sluttet å ta den.

Vurderer å ta en halv dose av Seroquel (12,5 mg) sammen med Remeronen men vet ikke om det er ulurt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slike spørsmål er helt meningsløse. Så lenge en snakker om så små doser er det ikke farlig. Om det gjør godt for deg eller ikke, kan ingen svare på. Den eneste måten å finne det ut på er å prøve.

Anonymkode: 55343...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike spørsmål er helt meningsløse. Så lenge en snakker om så små doser er det ikke farlig. Om det gjør godt for deg eller ikke, kan ingen svare på. Den eneste måten å finne det ut på er å prøve.

Anonymkode: 55343...07e

Det virker ikke som om spørsmålet (eller svaret) er meningsløst for ts. 

Det er ikke alle som har inngående kunnskap om farmakologi. Det er derfor man spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Erfaringene fra slikt bruk kan vanligvis deles i tre: En gruppe merker ingen forskjell. En gruppe synes effekten var negativ. En gruppe synes effekten var positiv. Hvilken gruppe en selv kommer til å havne i, vet en ikke før en har prøvd.

Anonymkode: 55343...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erfaringene fra slikt bruk kan vanligvis deles i tre: En gruppe merker ingen forskjell. En gruppe synes effekten var negativ. En gruppe synes effekten var positiv. Hvilken gruppe en selv kommer til å havne i, vet en ikke før en har prøvd.

Anonymkode: 55343...07e

Det er jeg klar over. Hadde likevel lyst til å høre om andres evt erfaringer med utprøving av medikantene som er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Grytegress skrev:

Har fått utskrevet Remeron 15 mg for å bedre søvn etter en lengre periode med angst/depresjon grunnet sykdom.

Remeronen har til nå hatt ingen innvirkning på søvnen og er despo etter søvn. Har vært så godt som søvnløs i flere måneder. Sovner ikke, blir liggende å rotere og våkner alt for tidlig om jeg først dupper av.

Har tidligere brukt Seroquel 25 mg en kort periode men hadde mye ubehagelige bivirkninger av den så sluttet å ta den.

Vurderer å ta en halv dose av Seroquel (12,5 mg) sammen med Remeronen men vet ikke om det er ulurt?

 

Da ville jeg tatt kontakt med legen igjen for å høre hva h*n mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

motorPrøysen

På 15 mg Remeron begynner mer aktiverende egenskaper å slå inn. Derfor er ofte lavere doser mer effektive for søvn. Men på 15 mg virker Remeron også antidepressivt, så den effekten går du i så fall glipp av. 

Hvis du fortsatt er plaget med angst og depresjon bør dette også behandles. Da er sjansen god for at også søvnen bedres. Søvnbedringen man ofte ser ved bruk av Remeron og Seroquel skyldes at begge har en antihistamin effekt. Det fins også medisiner for søvn som virker på en annen måte. Ta det opp med legen din.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Fant denne tråden via googling! Men den er da aktuell for meg. Jeg tar imidlertid 30mg remeron, men merker at søvneffekten muligens avtar litt nå- eller den roer meg hvertfall ikke tilstrekkelig ned nå. Tok seroquel for søvn før jeg begynte med remeron for depressiv episode med angst. Så har fortstat seroquel. En lenger opp her skriver at det er meningsløst å spørre og at denne kombinasjon er ufarlig pga lave doser- hva kunne evt vært farlig? Vil jo sikkert sovne tungt om jeg har litt seroquel i tillegg til remeron, men kunne det vært farlig i form av å sovne for tungt eller farlig for hodet på annet vis?

Anonymkode: 4b393...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2018 den 19.55):

Erfaringene fra slikt bruk kan vanligvis deles i tre: En gruppe merker ingen forskjell. En gruppe synes effekten var negativ. En gruppe synes effekten var positiv. Hvilken gruppe en selv kommer til å havne i, vet en ikke før en har prøvd.

Anonymkode: 55343...07e

Kan vi feste dette svaret øverst innen psykiateren? 😅😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (10 minutter siden):

Kan vi feste dette svaret øverst innen psykiateren? 😅😅 

Haha sant det da. Men hva betyr det at effekten var negativ. Jeg spør jo om hva som evt er farlig med det og hvordan man kan reagere negativt på det. Samme som ts her opprinnelig lurte på.

Det kan jo ikke helt sammenlignes med å si «smak på agurk så merker du om du liker det»

Anonymkode: 4b393...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grytegress skrev (På 17.3.2018 den 20.43):

Det er jeg klar over. Hadde likevel lyst til å høre om andres evt erfaringer med utprøving av medikantene som er nevnt.

Det er meget tvilsomt om du finner noen som har prøvd denne komboen (og det er IKKE fordi de ikke overlevde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 minutter siden):

Det er meget tvilsomt om du finner noen som har prøvd denne komboen (og det er IKKE fordi de ikke overlevde).

Åh, hvorfor er det tvilsomt? Hadde vært fint med litt utdypende svar da😜

Anonymkode: 4b393...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (4 minutter siden):

Fordi det er uvanlig lav dose på den ene og lav dose på den andre. Rart om noen både skulle brukt denne kombo  OG være på dol.

Hva betyr dol?

det er jo ikke uvanlig å bruke laveste dose seroquel for søvn?  og når da remeron ikke lenger er tilstrekkelig for søvn og urobiten- hvorfor er det såå utenkelig å kombinere?

nå ser jeg at hovedinnlegget opererer med enda lavere enn det som er aktuelt for meg da (som er 30mg remeron og 25mg seroquel). 
 

Og kan du si noe om hvorfor det ikke er farlig? Evt hva som kunne vært farlig med kombinasjon av disse medisinene uansett dose?

Anonymkode: 4b393...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte nå at dol er doktor online😆Men hadde jo vært fint å få et ordentlig svar når først spør da, og ikke er så bevandret.

Hvorfor er det så sykt uvanlig ? Og er det potensielt farlig? Isåfall hva er farlig med kombinasjonen?

Anonymkode: 4b393...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kunne ingen svare på dette?

Hvorfor er det en så utenkelig og rar kombinasjon mtp lav dose seroquel for styrking av søvn og/eller for å dempe tankekjør/uro?

Og hvorfor er kombinasjonen ikke farlig/eventuelt farlig? Hva slags plager eller merkbare negative effekter kunne man evt fått?

Anonymkode: 4b393...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
kupton skrev (På 15.11.2023 den 18.46):

Fordi det er uvanlig lav dose på den ene og lav dose på den andre. Rart om noen både skulle brukt denne kombo  OG være på dol.

Man kan vel bruke remeron som antidepressiv og så legge til seroquel for å dempe tankekjør og bedre søvn hvis remeron sin søvneffekt avtar eller ikke gir god og rolig nok søvn? Det fikk jeg høre både av fastlege og av en overlege på psykiatrisk. Stemmer ikke det? 

Hvis ikke de har noen negative forsterkende effekter er det vel ok skulle man tro. 

 

Anonymkode: 4b393...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...