Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Den 11.mars avsluttet 3 måneders kurs med Esmya. Fikk aldri noen bivirkninger når jeg brukte pillene, men etter den 11.mars har jeg hatt hetebølger. Var hos legen 1 mnd senere, spurte om jeg er i overgangsalder (er 44 år). Fikk bare svar , vet ikke og skulle komme tilbake om 1 år. 

Er det overgangsalder eller får jeg mense tilbake? Har hatt veldig stabil syklus før jeg begynte med Esmya i desember.  

Anonymkode: 6748f...2be

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dette skal du ikke akseptere. Du må kreve å få sjekket om du er i overgangsalder eller ikke. Det kan enkelt gjøres ved måling av følgende hormoner: østradiol, FSH og LH (dessuten bør du sjekke prolaktin og TSH som sier noe om hypofyse og stoffskifte). Hvis du er kommet i overgangsalder, bør du overveie hormonerstatning fram til 50-52 års alderen.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...