Gå til innhold

Hvorfor er det slik at på noen preller alt av som vann på gåsa mens andre går nedenom og hjem for ingenting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har det først og fremst med hvordan de blir møtt når noe inntreffer i livet deres eller er det mest en genetisk komponent som ingen med vett og forstand vil vedkjenne seg å være bærer av.?

Anonymkode: 1c6fa...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det først og fremst med hvordan de blir møtt når noe inntreffer i livet deres eller er det mest en genetisk komponent som ingen med vett og forstand vil vedkjenne seg å være bærer av.?

Anonymkode: 1c6fa...574

Arv OG miljø.

Anonymkode: 88cde...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener man kan lure på så mangt i dag. Men får man svar. ?Blant annet har det slått meg mer og mer hvordan mange som skriver på DOL nok hadde gjort det helt utmerket i rollen som urkespolitikerer om de bare slapp til. Der mangler man også mange eldre har jeg hørt. Men hvordan tar man egentlig inn folk der? Sønn av og far av og mor til Media??

Anonymkode: 1c6fa...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For det er ikke noen som er laget av plast? ( Unnskyld meg men det er veldig varm i dag og jeg føler meg bare dårlig inni meg men prøver å fungere på et vis og gjøre de rette tingene som gjør fremtid eksistens fortsatt mulig) Men sikkert så mange som bare prøver å minimere tapene sine i dag. Men her er varmt ignorerte skal det jo bare være å klage på.😊

Anonymkode: 1c6fa...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det først og fremst med hvordan de blir møtt når noe inntreffer i livet deres eller er det mest en genetisk komponent som ingen med vett og forstand vil vedkjenne seg å være bærer av.?

Anonymkode: 1c6fa...574

Jeg er bare psykolog på hobbybasis, men tror det har med ett av fem personlighetstrekk: "nevrotisme". Det er medfødt, men kan også påvirkes av miljø.

Jeg er veldig usikker på hvordan miljøet virker inn. De som har blitt mobbet virker mer sensitive for kritik enn andre. Jeg kjente en med alvorlig sykdom som gav en del smerte. Han var mer redd for smerte enn andre. De har ikke blitt "herdet", heller tvert om. 

Jeg vet ikke hvordan det er med curling-barn som er skjermet for kritikk gjennom livet. Vil kanskje tro de også får sjokk når verden går dem i mot.

Kanskje det er best med noe motstand, men ikke overveldende. Man må vel erfare at man kan vinne over problemene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det først og fremst med hvordan de blir møtt når noe inntreffer i livet deres eller er det mest en genetisk komponent som ingen med vett og forstand vil vedkjenne seg å være bærer av.?

Anonymkode: 1c6fa...574

Jeg sier det samme. Hvorfor preller noen alt av seg så lett? Mens andre sliter? Har det med erfaringer å gjøre, at andre ikke har kjent på det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
7 minutter siden, Mina1 skrev:

Og jeg skal på date i dag. Gruer vettet av meg

Lykke til da. Ta den tiden dere trenger til å finne ut om det er klaff. Er det ingen gnist der, så er det ingen krise. Bare å gå videre.

Mvh Pappa. :P

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
Akkurat nå, Gargamel skrev:

Lykke til da. Ta den tiden dere trenger til å finne ut om det er klaff. Er det ingen gnist der, så er det ingen krise. Bare å gå videre. 

Takk. Jeg vet. Jeg liker ikke å bruke tid på dette date-greiene. Utrolig kjedelig. Men ønsker man å finne en kjæreste, så må man forsøke... Men jeg hater det. hehe ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er i all hovedsak ARV. Ja miljø kan ha noe påvirkning, hovedsakelig i ekstreme tilfeller, men denne effekten er grovt "overrated", foreldre har meget lite påvirkning på barns personlighet. og ofte får en 2  barn med vidt forskjellig perosnlighet med samme forteldre f.eks. og psykologer og eksperter sliter veldig da, ofte kommer de med svada bortforklaring som at ok da må foreldrene ha behandlet barna forskjellig og bla.bla.bla

Det er lett å gå i fella her, samfunnet har endret seg drastiskt, det vil medføre at folk oppfører seg drastisk forskjellig, men ikke nødvendigvis at personlighetene er annerledes. Du kan ha samme personlighet men når det ytre miljøet endres, endres også hvordan du oppfører deg, i det samfunnet, selv med lik personlighet. At generasjon prestasjon ikke tåler motgang er bare vås, det er samfunnet som ikke aksepterer at en møter motstand, og en må forholde seg til det som individ, det er ikke rom for å feile som ung, da er det game over. Det handler ikke om personlighet det handler om konsekvenser som er mye større enn tidligere for barn, og dermed blir det mer ansvar og krav på de unge, som en del av dem selvsagt ikke oppfyller, og dermed får store konsekvenser for dem. Men ikke skyld på dem, eller insinuer at dem ikke tåler motstand, det er samfunnet som er problemet ikke de unge.

Skjerpings

Anonymkode: f07ec...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager for så negativ vinkling en dag med så fint vær. Deppa og desillusjonert er mye tidens melodi kan det virke som. Jeg tror det har mye å si hvordan man blir møtt om noe inntreffer. Jeg tror det er der det svikter og har alvorlig sviktet for så mange. Velsignes at dere unge prøver å tenke positivt og vise nye veier i alt rot. Mer enn lykke til😊

Anonymkode: 1c6fa...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan bare bli for mye for alle tror jeg uansett alder eller stilling eller stand eller etninsk tilhørighet. Og da bør man selvsagt oppsøke hjelpeinstansene.

Anonymkode: 1c6fa...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at vi ville bli overrasket over hvordan det var å være i en annen persons kropp. Vi opplever ofte verden så ulikt og ser ting ut fra vårt eget perspektiv. Noen er mer følsom ja men det behøver ikke være noe negativt. Jeg har vært mindre følsom i perioder av livet mitt men jeg har da også vært hardere og mindre medfølelende med andre. Jeg var et følsomt barn som slet med mye frykt og vanskelige tanker. Dette kunne jeg ikke snakke om fordi hos oss skulle man være sterk og « riste av seg ting». Kjenner at overskriften til denne tråen provosere meg fordi jeg vet det er en del som mener seg å være bedre enn andre da de takler motgang bedre. Det er så mange faktorer som spiller inn som vi som står utenfor ikke vet om et menneske. 

Anonymkode: a6048...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 timer siden, Mina1 skrev:

Og jeg skal på date i dag. Gruer vettet av meg

Lykke til! Fortell gjerne hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det først og fremst med hvordan de blir møtt når noe inntreffer i livet deres eller er det mest en genetisk komponent som ingen med vett og forstand vil vedkjenne seg å være bærer av.?

Anonymkode: 1c6fa...574

Jeg tåler lite, vet ikke hvorfor det er sånn. Mine foreldre tåler mer enn meg,men mine søsken har alle noe psykisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
5 timer siden, Gargamel skrev:

Lykke til da. Ta den tiden dere trenger til å finne ut om det er klaff. Er det ingen gnist der, så er det ingen krise. Bare å gå videre.

Mvh Pappa. :P

Den daten var jo koselig :) . Han sier at han håper på å gå tur med meg en dag osv, så dette lovet jo bra forløbig  Han var veldig lett å prate med. Men om han snur om så er det ingen krise, men han var morsom, og pratet veldig åpent og fint. Han var veldig gentlemann i oppførsel. ;) . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Lykke til! Fortell gjerne hvordan det gikk.

Han var sjarmerende - slik som på bilder. Han var veldig gentlemann i oppførsel. Veldig sånn : kvinnen først osv.. .hehehe.  Skikkelig gentlemann. Han pratet om alt mulig, og var ganske åpen. Høflig , og hadde veldig fine holdninger om livet. Han er ikke glad i uteliv, og festing / alkohol. Han elsker familielivet sa han. Det viktigste for han.  Han liker seg i naturen, og elsker alt som har med naturoppplevelser å gjøre. Samt å trene. Han hadde mye til felles med meg i holdninger og tanker. Men jeg vet ikke hvordan dette kommer til å gå. Han har ihvertfall sagt at han håper på å gå turer sammen med meg. :) . Åhhh han var søt ;) . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Mina1 skrev:

Han var sjarmerende - slik som på bilder. Han var veldig gentlemann i oppførsel. Veldig sånn : kvinnen først osv.. .hehehe.  Skikkelig gentlemann. Han pratet om alt mulig, og var ganske åpen. Høflig , og hadde veldig fine holdninger om livet. Han er ikke glad i uteliv, og festing / alkohol. Han elsker familielivet sa han. Det viktigste for han.  Han liker seg i naturen, og elsker alt som har med naturoppplevelser å gjøre. Samt å trene. Han hadde mye til felles med meg i holdninger og tanker. Men jeg vet ikke hvordan dette kommer til å gå. Han har ihvertfall sagt at han håper på å gå turer sammen med meg. :) . Åhhh han var søt ;) . 

Høres bra ut det Mina :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Høres bra ut det Mina :) 

Det gjør det :) . Jeg må si at den fyren var slik som jeg liker at en mann er. Pratsom og med positive interesser som jeg liker: Natur og not party :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, Mina1 skrev:

Det gjør det :) . Jeg må si at den fyren var slik som jeg liker at en mann er. Pratsom og med positive interesser som jeg liker: Natur og not party :) 

Krysser fingrene for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...