Gå til innhold

Stanse/forebygge psykose

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei hei. Jeg har vært psykotisk» tidligere sier de, de siste månedene har jeg vært stabil. Men nå kjenner jeg at jeg føler meg ekstra sliten, stemmene er mer intense og det er vanskeligg å konsentrere seg om hverdagslige ting. Paranoia hevr kveld. jeg har etterhvert fått såpass god innsikt at jeg skjønner at dette er en varsellampe. Greia er er at jeg skal ut å reise om ca en måned, ei reise som jeg har gledet meg til og som viktig for meg. Jeg er så redd for at jeg skal bli enda dårligere sånn at jeg ikke kan reise. Nå er jeg liksom der at jeg fortsatt har grepet på virkeligheten men jeg vet jo at virkeligheten forsvinne etterhvert. Er det noen som vet hvordan jeg kan stanse utviklingen før jeg blir helt dratt inn i kaoset? Psykologen min merker at jeg er mer distansert og sliten, men jeg tør ikke å fortelle om hvor ille stemmene har blittt for jeg orker ikke å bli innlagt igjen. Jeg vil bare passe på at jeg er i form til å reise om en måned. Noen som kan litt om sånn og som vet hva jeg budre gjøre?

Anonymkode: 085f8...8e2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/442321-stanseforebygge-psykose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei hei. Jeg har vært psykotisk» tidligere sier de, de siste månedene har jeg vært stabil. Men nå kjenner jeg at jeg føler meg ekstra sliten, stemmene er mer intense og det er vanskeligg å konsentrere seg om hverdagslige ting. Paranoia hevr kveld. jeg har etterhvert fått såpass god innsikt at jeg skjønner at dette er en varsellampe. Greia er er at jeg skal ut å reise om ca en måned, ei reise som jeg har gledet meg til og som viktig for meg. Jeg er så redd for at jeg skal bli enda dårligere sånn at jeg ikke kan reise. Nå er jeg liksom der at jeg fortsatt har grepet på virkeligheten men jeg vet jo at virkeligheten forsvinne etterhvert. Er det noen som vet hvordan jeg kan stanse utviklingen før jeg blir helt dratt inn i kaoset? Psykologen min merker at jeg er mer distansert og sliten, men jeg tør ikke å fortelle om hvor ille stemmene har blittt for jeg orker ikke å bli innlagt igjen. Jeg vil bare passe på at jeg er i form til å reise om en måned. Noen som kan litt om sånn og som vet hva jeg budre gjøre?

Legg deg inn nå, vær ærlig med psykologen. Da er sjansen mye større for at du er frisk nok til du skal dra. 

Anonymkode: 95447...b45

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medisiner. + Nok næring og søvn.

Anonymkode: 6f274...00c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...