Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

jeg har periodevis slitt med smerter i endetarmen, som jeg har trodd kunne være hemoroider som kommer og går. Men jeg har nå oppdaget at disse smertene ofte kommer relatert til mensen og at de med tiden har økt i smerteintensitet. Det som skjer er at jeg får smerter på venstre ytre kjønnleppe, og at denne fortsetter til endetarmen samt at jeg blir litt hoven rundt og får smerter som stråler nedover i benet. Jeg går nå ikke på prevenansjon. Og nå stråler disse smertene helt ut til tærene. Det er stort sett overkommelig smerte, men litt ubehagelig. Hva kan dette være? Og vil det kanskje hjelpe å begynne på prevensjon igjen?

Anonymkode: 946e1...ff6

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dessverre er det ingen informasjon om din alder, evt barnefødsler, barneønske?

Smerter som du beskriver kan ses ved den godartede tilstanden endometriose hvor det er unormal plassering av livmorslimhinne, f.eks. omkring rektum. Det kan medføre smerter som du beskriver.

Vennlig hilsen Mette

AnonymBruker

Beklager, det glemte jeg. Jeg er 29 år og har er barn. Jeg har latt vær å begynne på prevensjon fordi vi skal prøve å få nr to etter sommeren. men da får jeg kanskje ta en tur til gynekologen og vurdere å begynne på prevansjon igjen for en kort stund? Takk for svar!

AnonymBruker
10 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Smerter som du beskriver kan ses ved den godartede tilstanden endometriose hvor det er unormal plassering av livmorslimhinne, f.eks. omkring rektum. Det kan medføre smerter som du beskriver.

Vennlig hilsen Mette

Beklager, det glemte jeg. Jeg er 29 år og har er barn. Jeg har latt vær å begynne på prevensjon fordi vi skal prøve å få nr to etter sommeren. men da får jeg kanskje ta en tur til gynekologen og vurdere å begynne på prevansjon igjen for en kort stund? Takk for svar!

AnonymBruker
10 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Vennlig hilsen Mette

Jeg glemte også å skrive at jeg har merket en kul, på venstre side. den kom for noen måneder siden og var øm. Men så har jeg ikke tenkt mer over den jeg ikke merket noe mer. Men nå er den øm igjen om det virker som det da kan relateres til disse andre plagene.

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Hvis kulen sitter ved skjedeinngangen kan det være en Bartolincyste, en hoven kjertel, helt godartet. Få legen til å ta en titt på den. Blir den for ubehagelig, kan den åpnes med et lite inngrep i lokalbedøvelse, det må gjøres av gynekolog med en spesiell teknikk. Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...