Hjelpsøkes Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Jeg bor i utlandet så får ikke tak i en lege som snakker engelsk her. Jeg er 24 år og har aldri hatt problemer med samleie før. Nå får jeg kjempe vondt rett under skjedeinngangen og helt ut over sidene av rompen opp mot innside lår når jeg har samleie. Det svir og er mørke lilla rundt inngangen. Jeg har hatt etter mitt forrige legebesøk(med en utrolig hardhendt og vond lege) blødd uregelmessig både nytt rødt blod, men særlig gammelt brunt blod. Det er kun ved samleie dette skjer. Jeg er redd og trenger hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442400-hjelp-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Dessverre kan jeg ikke si noe konkret om hva som feiler deg, men skal likevel forsøke. For det første, så kan selv den mest hardhendte undersøkelse ikke påføre deg langvarige skader som uregelmessig blødning. Den kul du kjenner ved skjedinngangen kan være det som betegnes Bartholinitt, som er 'infeksjon' i en kjertel som produserer slim. Hvis det blir for plagsom, kan det behandles med et enkelt kirurgisk inngrep. Blødning ved samleie og etter undersøkelse kan skyldes en 'ektopi', som vil si at det er rikelig og blodrik slimhinne på livmorhalsen. Det ses spesielt ved bruk av p-pille. Er helt ufarlig, men kan være plagsomt. Det bør undersøkes, helst av gynekolog som evt. kan utføre kikkertundersøkelse, kolposkopi. Andre årsaker bør utelukkes. Det var mine tanker, men du må til lege for undersøkelse. Er det umulig å komme til en lege som kan engelsk? Jeg håper at du kan få hjelp. Vennlig hilsen Mette Fra Wikepedia: A Bartholin's cyst occurs when a Bartholin's gland is blocked and the gland becomes inflamed. Sizes range from that of a pea to that of an egg and form just within each side of the lower part of the opening of the vagina. An abscess may form if the cyst becomes infected. In this case it often becomes red and painful when touched Cervical ectropion (or cervical eversion) is a condition in which the cells from the 'inside' of the cervical canal, known as glandular cells (or columnar epithelium), are present on the 'outside' of the vaginal portion of the cervix. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442400-hjelp-meg/#findComment-3849817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.