Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pr i dag er jeg diagnostisert med dystymi og har ingen ønsker om barn. Jeg har mer en nok med meg selv, sykdommen og dagliglivet. Men sterilisering er så utrolig dyrt. Jeg ser man kan få det dekket om det står om liv og helse, men hvor ille skal dette være før det i heletatt kan vurderes? Jeg har en bakgrunn som suicidal, har vært på psykiatrisk og går til psykolog og kan ærlig talt si at blir jeg gravid tar jeg abort, og er det for sent vil jeg gjøre alt mellom himmel og jord for å få dekket senabort, er det for sent og er det mye mulig selvmord hadde blitt neste steg.

Jeg har p-stav etter at jeg pga dystymien ofte glemte piller, men jeg har perioder hvor jeg har ingen mens, også har jeg plutselig mensen i tre uker, før det er bort en uke, kommer tilbake, borte to måneder, så mensen i to uker o.s.v.

Vet ikke om dette er noe du har vært borti, men tenkte jeg spurte her før jeg tok det opp med lege. Bedre å bli skuffet over nettet enn ansikt til ansikt.

Anonymkode: e19fd...306

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ut fra det du beskriver tror jeg absolutt at det er sjanse for at du kan få dekket utgiftene til inngrepet. Sterilisering utføres ved kikkhullsoperasjon (laparoskopi) i narkose. Det gjøres som dagkirurgi med sykmelding i 2-3 dager. Det innvirker ikke på menstruasjonssyklus eller påvirker tidspunkt for overgangsalder.

Du har bare glemt å fortelle din alder. Du bør være over 25 år. Jeg vil foreslå at du får en støtteerklæring fra din psykolog og anbefaling også fra din fastlege. Det bør noteres at du har forsøkt prevensjon, men har bivirkninger. Har p-staven innvirket på din psyke?

Lykke til, fortell gjerne om resultatet.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...