Gå til innhold

Savner du NRK tilbake i eteren eller på lufta og håper problemene kan løses eller er du likeglad med hvordan det går?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noe er liksom borte synes jeg. Alt koster svimlende mye å lage gode programmer det er jo ikke vanskelig å forstå og det er stor konkurranse. Hva tror dete vil skje i denne klonflikten? Savner både Derrich og Hjartet på rette sted igrunnen men ting koster skjorta i dag.

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Som vanedyr savner jeg dagsrevyen. Selv om jeg ikke nødvendigvis altid liker vinklingen de har, så foretrekker jeg de ovenfor tv2 nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lever dere ikke da litt "avsides"? Om dere har merket så lite mener jeg.

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lever dere ikke da litt "avsides"? Om dere har merket så lite mener jeg.

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Man har da Internett, og nok av andre radio og tv-kanaler.

Anonymkode: 24472...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg fikk 550'000 kroner i året for å spre propaganda, ville ikke jeg streiket.

Men, men.

Savner dem ikke nei

Anonymkode: c2f1c...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir det ikke bare stadig krav om å kjøpe mere data fra leverandøren deres hele tiden for skal man se noe via mobil iallefall så koster det dritmye data bare pr minutt har jeg såvidt prøvet meg frem til.

En annen sak er at den påvirkning vi vanlige vanligvis setter oss under er akkurat nå kraftig redusert som dere er inne på og akkurat det kan kjennes litt bra. Men det tror jeg er fordi at journalistene ofte skal klemme inn så mye på et kort innslag at de fleste får vondt i hodet eller føler følelsesmessig avklaring fordi fakta er for grusomt .

Nå er det vel ikke umulig at man kommer tilbake med en samlet og sterkere profil som kanskje er mer konsistent og ikke revner ved første øyekast. NRK har jo liksom sett nyhetene med den norske folkesjelas briller og man har lært seg å sette pris på de ulike stemmene uavhengig av politisk snert og bakgrunn opp gjennom årene. Hva de taper på er mangel på tid ofte tror jeg. Tid til å intervjue mennesker og tid i det hele. Det er litt bakgrunn også for krisa tror jeg. At disse som er rikshournalister har et sterkere press ja det er ikke vanskelig å forstå. At de får et familieliv til å henge sammen ja det er vanskelig å forstå. I alle kriser bærer de et større ansvar virker det som enn topp politikere sommaren kan si de er indisponert den dagen eller ikke har mulighet til å møte. De må liksomholde linja åpen for jeg tror det ganske publikum venter det. Man venter også at de skal stille de vanskelige spørsmål på tvers av alt. De har fortjent et sikkert utkomme.

Man må jo bare håpe at de alle vet hva de gjør. De vet nok best hvor skoen trykker.

Men mange av oss er nok veldig engstelig for at TV nok i fremtida blir luksusvare som det var i begynnelsen.Selv har jeg fått et så anstrengt forhold til hele greia at det helt greit at økonomien bare sier sitt kanskje.

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja professoren har kanskje rett. Folk har jo alltid fantasi om ikke annet. Kanskje er det også bare bra for oss. Man blir bare litt overopphetet i varmen.😊

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så mange tragedier i dag som aldri når offentlighetens lys tror jeg. Man mangler penger sikkert også til etterforskende journalistikk. NRK har jo alltid hatt et særlig ansvar for alt det norske. Man kan jo ikke forvente det av andre kanaler. Kanskje hele NRK burde få mer å rutte med av statsbudsjettet like godt først som sist.

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NRK har jo liksom " oppdratt" mange av oss og nå er altså oppdrageren " bortreist på ubestemt tid" og ingen skjerm og ingen signal.  Det er ofte så mye man kan gjøre lite ved i livet. Noe man igjen blir minnet sterkt på. Sånn er det når oppdragelsen svikter en kanskje eller ikke rekker lenger enn til av og på knappen. Enkelte engasjer seg kanskje heller i politikk for å påvirke hvordan Hverdagsmennesket har det. På vei mellom butikkhyllene i 20 % stillingen eller utenfor med koppen eller hastende mot jernbanestasjonen for å bygge ut landet. Eller nok en gang i kø på legens venteværelse.

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alle er ikke hvem du tror de er ofte. Alle de NRK ansatte har jo i alle år vært verdifulle støttespillere i manges liv og det siste jeg så var at man ønsker å bytte dem ut hvert år for liksom å tyne mest mulig ut av den menneskelige innsatstsfaktoren. Forstår godt at de streiker. Dette går over alle støvleskaft om det går igjennom. Bare for å henge med i trender som jo bare er luftige spådommer.

Man blir ganske forskrekket. NRK er jo noe mer enn iskiosken på hjørnet uten noen forkleinsel for den.Alle trodde jo at TV var kommet for å bli. Håper ikke alt er så ille som det kan virke. Må jo være et stort dilemma for politikerene våre at de ansatte er så dårlig ivaretatt.

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke sett på TV på iallefall et års tid jeg heller fordi jeg følte alt ble for mye for oss hjemme hos oss og jeg følte at det ikke var bra for oss med våre sykdomsbildet uten at jeg vet om jeg hadde rett ,men NRK er liksom tegnet på at " det overordnede i Norge " er i orden på en måte. Nasjonens voktere liksom. Man husker jo historien fra begynnelse av forrige verdenskrig at man trikset med NRK. Så jeg bryr meg selv om økonomien kan være vanskelig der nå ,men det bare må vel ha med de politiske føringer å gjøre eller kanskje mangel på kunnskap om hvordan alt blir. Det er jo så mange syn ettersom jeg leser. De har vel kanskje masse jus å ta høyde for også ettersom det sikkert er samarbeider med alt teknologorelaterte ting. Selve bygningen er vel ikke så betydningsfull akkurat men at de sender er det synes jeg. Og at man tar sjansen på menneskene foran teknologien. Det vil de vinne på i det lange løp tror jeg. Kanskje man kunne friste med noen gode pensjoner slik som statsleder og politikere har?

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men jeg er enig i at det kanskje er mange andre veldig viktige samfunnsinstitusjoner som er i vel så store skviser såsom sykehusene og fylkessammenslåinger og mye uforståelig men kanskje det er for at    vi alle vil få mindre å leve av i fremtida på grunn av klimatrusselen. Men hvor har man det fra i så fall. Men nå gjelder det altså NRK og de ansatte der som blir utsatt for merkelige tenkemåter. Det er vanskelig å forstå  bare mye av hva man kan lese  og må være leit for de som jobber der.

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der  er man så helt spesielle at de har sikkert skikkelige og ordentlige advokater som ser på sakene sine men allikevel de er savnet. Liksom en vegg som er ute når radion bare sender bakgunnsmusikk til shopping.

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Har ikke rukket å savne dem, men mener at NRK har livets rett i en eller annen form. Jeg aner ikke om journalister NRK tjener for mye eller for lite (alt tatt i betraktning), så jeg holder ikke med noen av partene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er en gruppe ansatte som har et bedre samhold tror jeg og er bedre på å artikulere seg.Håper de klarer å gå foran med godt eksempel. " Regner det på presten så drypper det på klokkeren , som man sier i ordtaket. Andre samfunnsinstitusjoner får kanskje mere glød til å stå på.  Igrunnen veldig forståelig at folk ønsker ei lønn som står bedre i forhold til bokostnader og familiers vilkår. Spesielt i statlig sektor har det vært nærmest millionbøter en lang årekke tror jeg mange vil hevde. Men alt har kostnadsrammer og avtaler så også NRK. Men hva mener politikerene. Det må jo være det viktigste. De sitter jo med alle innsyn og vet mere og jeg tror alle ønsker å høre god politikken.😊

Anonymkode: 6d6c9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...