Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg får lette blødninger etter samleie. De er veldig svake og gir seg ganske raskt. Det er ferskt lyserødt blod, nesten litt rosa. Det er som sagt veldig lite, men jeg kan se det når jeg tørker meg etter ett do besøk. Jeg har ikke hatt dette problemet tidligere, men jeg begynner å lure på om det kanskje har noe med spiralen min å gjøre? Jeg har også de siste månedene slitt med smerter ved skambeinet. Vet ikke om dette er riktig beskrivelse om hvor det er lokalisert, men er det beste jeg kan forklare. Er liksom «mellom hoftene», og smerten er lokalisert som regel på midten, men kan også skifte litt side. Har vært hos gynekolog med skambein smerten, men hun hadde ikke noe klart svar til meg når alt så bra ut i hennes øyne. Men hun trodde det kunne være kroppen min som ikke blir vandt med spiralen sa hun. Jeg har tatt klamydia test og den var negativ. Er verdt å nevne jeg er i ett langvarig forhold, og tvilte i utgangspunktet det hadde noe sammenheng med dette, men hun ville utelukke det. Det med blødningene har startet nå så dette har jeg ikke fått spurt henne om, men jeg tenkte å høre her først da jeg føler min egen gynekolog ikke tar meg helt på alvor. Var litt redd for livmorshalskreft siden min mor fikk dette (eller forstadiet til det) i en alder av 18 år, og jeg følte jeg burde ta en celleprøve for å utelykke det. Men det mente min gynekolog vae unødvendig siden det ikke er arvelig og hun hadde sett om noe var galt? Hva tenker du om alt dette? Er blødningene noe jeg må være ops på, eller er det rett og slett spiralen som «kutter» meg litt under samleie?

Mvh jente 20 år

Anonymkode: c4712...593

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Blødning ved samleie skyldes i de fleste tilfeller blødning fra livmorhalsen. Det kan igjen skyldes infeksjon (lurt å få tatt en prøve som du har fått), det kan skyldes en polypp (som din lege ville ha oppdaget) eller det kan bety at det er ‘kjertelslimhinne’ eller ‘ektopi’ på livmorhalsen som er blodrik og lett blør ved samleie. Nevnte legen noe om det? Det er helt ufarlig, kan evt behandles med laser.

Du nevnte ikke om det er en hormonspiral du har fått? Jeg går ut fra det. Den gir mellomblødninger, og det blod som evt. har samlet seg i skjeden kan renne ut i forb. med samleie. Blødningen er ikke spiralen som kutter deg, det er helt sikkert.

Du har fått en vurdering av gynekologen, men hvis problemet fortsetter kan du be om en ny vurdering.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...