Gå til innhold

Opp og ned innen sekunder


Jarle

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Det er bare så rart det hele. Ikke noe system. Jeg forteller om disse svingningene, og alle mener dette er vanlig ved angst generalisert. Jeg prøver ritalin om dagen og idag opplevde jeg morgenen som veldig oppe og ikke redd - litt sånn brusende følelse. Etterhvert kan den kjipe angstfølelsen komme snikende og ta meg for så å forsvinne igjen. Har jo hele livet vært veldig der oppe full av energi og glad og egentlig aldri kjent på depresjon. Man kan vel ikke være hypoman i minutter? Kveldene mine er også stort sett helt symptomfrie - uansett hvordan dagen har vært - gleder meg liksom til den trygge dyna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Jarle

    36

  • AnonymBruker

    30

  • stjernestøv

    6

Sorry for mas altså. Så under en hypomani styrer man liksom ikke klart? Man er ikke betenkt over situasjonen og har angst samtidig? Lurer også på en siste ting - det virker som de gangene jeg har hatt det fint har blitt utløst av noe - en opplevelse, noe jeg har lest eller sett - altså det skjer bare ikke av seg selv da. Men likevel er det vanskelig å repetere akkurat de hendelsene. Hvordan starter din hypomani?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Jarle skrev:

Hei igjen. Det er bare så rart det hele. Ikke noe system. Jeg forteller om disse svingningene, og alle mener dette er vanlig ved angst generalisert. Jeg prøver ritalin om dagen og idag opplevde jeg morgenen som veldig oppe og ikke redd - litt sånn brusende følelse. Etterhvert kan den kjipe angstfølelsen komme snikende og ta meg for så å forsvinne igjen. Har jo hele livet vært veldig der oppe full av energi og glad og egentlig aldri kjent på depresjon. Man kan vel ikke være hypoman i minutter? Kveldene mine er også stort sett helt symptomfrie - uansett hvordan dagen har vært - gleder meg liksom til den trygge dyna. 

Det høres mest ut som angst som kommer og går. Når angsten slipper taket, så føler du deg fri og lettet i noen minutter, men så kommer den tilbake. På kvelden har man ikke de samme forventningene og pliktene som på dagtid og derfor tror jeg at man automatisk slapper mer av og dertil har det bedre med seg selv.

Anonymkode: f1d8e...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Jarle skrev:

Sorry for mas altså. Så under en hypomani styrer man liksom ikke klart? Man er ikke betenkt over situasjonen og har angst samtidig? Lurer også på en siste ting - det virker som de gangene jeg har hatt det fint har blitt utløst av noe - en opplevelse, noe jeg har lest eller sett - altså det skjer bare ikke av seg selv da. Men likevel er det vanskelig å repetere akkurat de hendelsene. Hvordan starter din hypomani?

Det er bare å spørre:-) Mine hypomanier er i hvertfall sånn at jeg tenker kun på alt som er gøy og er ikke klar over at jeg er sånn før det har gått noen dager egentlig. Angsten er ikke like sterk, men kan komme plutselig allikvel. Det kan være fordi jeg sover for lite og samtidig sliter meg ut. Det virker som opplevelsen av noe gjør deg glad og det er nok fordi det er der og da og ikke for at du nødvendigvis skal repetere de for å prøve å bli glad på nytt av de samme tingene. Det er fint at du kan føle denne gleden, for dersom depresjonen hadde vært sterk, så hadde du ikke hatt det slik. Min hypomani starter som regel helt ut av det blå. Akkurat som med depresjonene, så bare faller det liksom på meg uten noen spesiell grunn (som jeg har lagt merke til i hvertfall.) Jeg er som sagt hypoman i noen dager før det faller meg inn at det faktisk er det som skjer. Jeg blir som regel veldig energisk og sosial og livet smiler virkelig, men så kommer depresjonene og jeg blir like forvirret og overrasket hver gang og da kommer som regel også angsten for fullt i tillegg. 

Anonymkode: f1d8e...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Det høres mest ut som angst som kommer og går. Når angsten slipper taket, så føler du deg fri og lettet i noen minutter, men så kommer den tilbake. På kvelden har man ikke de samme forventningene og pliktene som på dagtid og derfor tror jeg at man automatisk slapper mer av og dertil har det bedre med seg selv.

Anonymkode: f1d8e...803

Ja ikke sant - men kan man liksom føle seg veldig deppa sammen med angsten også? Dette forsvinner jo også like fort. Trodde liksom angsten satte igang hjertepumpa og svetting og slikt, men den oppfører seg kanskje annerledes over tid når man blir vant med den? Ikke så redd for den. Igår for eksempel hadde jeg en fin energisk morgen - så kom den kjipe følelsen av og på ved lunsjtider frem mot ettermiddagen - så var resten av dagen fin og lugn. Er så rart. I senga om morgenen kommer den ganske kjapt, men det er vel fordi man ligger å tenker og liksom leter etter den? Kan virkelig angst være så av og på?? Trodde det var mer en jevn følelse. Tuusen takk for svar.

 

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Jarle skrev:

Ja ikke sant - men kan man liksom føle seg veldig deppa sammen med angsten også? Dette forsvinner jo også like fort. Trodde liksom angsten satte igang hjertepumpa og svetting og slikt, men den oppfører seg kanskje annerledes over tid når man blir vant med den? Ikke så redd for den. Igår for eksempel hadde jeg en fin energisk morgen - så kom den kjipe følelsen av og på ved lunsjtider frem mot ettermiddagen - så var resten av dagen fin og lugn. Er så rart. I senga om morgenen kommer den ganske kjapt, men det er vel fordi man ligger å tenker og liksom leter etter den? Kan virkelig angst være så av og på?? Trodde det var mer en jevn følelse. Tuusen takk for svar.

 

Jarle

Angst og depresjoner følger hverandre og de lever på en måte side om side og det er helt vanlig at man kan føle seg deprimert sammen med angsten. Angsten gir seg utslag på mange måter og det med rask puls og svetting er bare ett av symptomene angsten kan gi. Hos meg er den mer som et anfall av nokså voldsom uvirkelighetsfølelse, ubehag og tomhet. Utrolig ekkelt å føle at man "forsvinner" på en måte. Angsten er veldig av og på hos meg. Jeg kan ha angst i noen minutter for så å være bra resten av dagen.

Anonymkode: f1d8e...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar igjen. Jeg føler meg veldig igjen her. Etter at angsten slo inn etter en tung periode for et år siden er denne situasjonen stort sett det jeg har tenkt på i 24 timer i døgnet minus kveldene. Sånt blir man jo også veldig nede av da. Ikke vite hva det er. Det opprettholder vel også angst? Jeg har som nevnt startet med ritalin denne helgen og både igår og idag fikk jeg veldig hjerteklapp og da seff masse angst der og da, men etter det har gitt seg har jeg det bedre enn på lenge. Liksom blitt skikkelig avbrutt og fått noe annet å tenke på - føler meg lettet. Kan angsten din eller den kjipe følelsen også fly av og på gjennom en dag eller en lengre periode - typ i sekunder minutter? Er dine kvelder også fine? Den uvirkelighetsfølelse er veldig skremmende - den har jeg også masse - er det et tegn på angst det da? Trær, himmel og alt er helt rart. Sorry masse spørsmål, men du skal vite hvor godt det føles å høre fra en som kjenner dette - veldig glad for det.

 

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Angst og depresjoner følger hverandre og de lever på en måte side om side og det er helt vanlig at man kan føle seg deprimert sammen med angsten. Angsten gir seg utslag på mange måter og det med rask puls og svetting er bare ett av symptomene angsten kan gi. Hos meg er den mer som et anfall av nokså voldsom uvirkelighetsfølelse, ubehag og tomhet. Utrolig ekkelt å føle at man "forsvinner" på en måte. Angsten er veldig av og på hos meg. Jeg kan ha angst i noen minutter for så å være bra resten av dagen.

Anonymkode: f1d8e...803

Sorry mas - har ikke vært mye innpå her så vet ikke om du fikk opp forrige melding.

Tusen takk for svar igjen. Jeg føler meg veldig igjen her. Etter at angsten slo inn etter en tung periode for et år siden er denne situasjonen stort sett det jeg har tenkt på i 24 timer i døgnet minus kveldene. Sånt blir man jo også veldig nede av da. Ikke vite hva det er. Det opprettholder vel også angst? Jeg har som nevnt startet med ritalin denne helgen og både igår og idag fikk jeg veldig hjerteklapp og da seff masse angst der og da, men etter det har gitt seg har jeg det bedre enn på lenge. Liksom blitt skikkelig avbrutt og fått noe annet å tenke på - føler meg lettet. Kan angsten din eller den kjipe følelsen også fly av og på gjennom en dag eller en lengre periode - typ i sekunder minutter? Er dine kvelder også fine? Den uvirkelighetsfølelse er veldig skremmende - den har jeg også masse - er det et tegn på angst det da? Trær, himmel og alt er helt rart. Sorry masse spørsmål, men du skal vite hvor godt det føles å høre fra en som kjenner dette - veldig glad for det.

 

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Jarle skrev:

Sorry mas - har ikke vært mye innpå her så vet ikke om du fikk opp forrige melding.

Tusen takk for svar igjen. Jeg føler meg veldig igjen her. Etter at angsten slo inn etter en tung periode for et år siden er denne situasjonen stort sett det jeg har tenkt på i 24 timer i døgnet minus kveldene. Sånt blir man jo også veldig nede av da. Ikke vite hva det er. Det opprettholder vel også angst? Jeg har som nevnt startet med ritalin denne helgen og både igår og idag fikk jeg veldig hjerteklapp og da seff masse angst der og da, men etter det har gitt seg har jeg det bedre enn på lenge. Liksom blitt skikkelig avbrutt og fått noe annet å tenke på - føler meg lettet. Kan angsten din eller den kjipe følelsen også fly av og på gjennom en dag eller en lengre periode - typ i sekunder minutter? Er dine kvelder også fine? Den uvirkelighetsfølelse er veldig skremmende - den har jeg også masse - er det et tegn på angst det da? Trær, himmel og alt er helt rart. Sorry masse spørsmål, men du skal vite hvor godt det føles å høre fra en som kjenner dette - veldig glad for det.

 

Jarle

Det går helt fint og det er bare å komme med spørsmål. Jeg er ingen fagperson, men svarer ut fra min egen erfaring.

Det at du hele tiden (unntatt kveldene) grubler over hva som feiler deg, gjør at du opprettholder angsten. Jeg vil ikke si at grublingen bare er negativ, for det er en naturlig måte å lete etter svar på om seg selv. Uansett vil jeg tro at du har mye mer igjen for å få snakket med en fagperson om dette fordi h*n vil kunne gi deg de rette svarene på alt du måtte lure på. Det gir en enorm trygghet og er, etter min mening, grunnleggende for å komme deg videre.

Så godt at Ritalin hjelper deg. Det var nok rett medisin for deg. Angsten min kan komme som små "snutter" som varer i noen få sekunder eller den kan vare i minutter, timer eller dager. Den kommer som regel når jeg minst ønsker det og er veldig ubekvem.

Mine kvelder er fine fordi jeg har mye mer energi og blir ikke så lett sliten. Dessuten føler jeg meg mye mer tilstede. Det fins unntak, men det hører til sjeldenhetene. Angsten er uberegnelig og kan dessverre være sterk på kvelden selv om energien og tilstedeværelsen er mye bedre enn på dagen. Hvorfor det er slik aner jeg ikke. Det kan muligens ha sammenheng  med de affektive problemene jeg sliter med.

Jeg håper at svarene mine kan hjelpe deg til å forstå litt av hva angst er og hvordan den kan arte seg, for jeg vet hvor innmari vondt det er å leve med den uforutsigbarheten og frykten angsten gir og det er gjennom å snakke med andre man finner svarene.

 

Anonymkode: f1d8e...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen - du kan bare ane hvor mye det betyr for meg å diskutere disse tingene med en som virkelig vet hva det er. Jeg har vært hos forskjellige fagpersoner gjennom dette året og tror først nå jeg har landet på noen jeg har tiltro til, men for meg er dine ord og opplevelser mye viktigere føler jeg - setter virkelig pris på at du deler. Kjenner jeg er mer positiv i tankegangen bare etter våre meldinger.

Noe av det som ødela veldig for meg etter at jeg gikk på denne smellen var en psykiater jeg gikk til. En gammel mann som primært driver med psykoanalyse. Ettersom  jeg har gått på srri zoloft etter angst siden tyveårene ville han da prøve andre merker - dette uten hell. Han var liksom rådvill. Så etter sommeren i fjor hadde jeg plutselig firefem symptomfrie dager uten angstfølelsen i det hele tatt. Jeg ble jo veldig glad. Følte meg helt normal igjen og hadde energi til å sykle med sønnen min og ta et glass vin på kvelden med kona mi osv. En kveld tok jeg motorsykkelen min ned til byen til og med - stoppet opp ved en cafe på Bislett og tok med en «kjørepils» i solen og livet var bra. Etter noen dager kjenner jeg at angsten kommer snikende tilbake og så blir jeg jo redd igjen og går til psykiateren. Ut ifra dette jeg forteller mener han 99% at jeg er bipolar 2 med rapid cycling!!!!? Denne handlngen på bislett var hypomani! Han kjenner meg ikke godt og bare slenger dette ut. Aldri spurt om barndommen min og heller ikke nevnt at jeg kunne ha adhd. Da tenker jeg at det er sikkert fint med en diagnose og begynner selvfølgelig å google - dette med hypomanier osv stemmer liksom ikke. Jeg har alltid vært gira, men aldri liksom over meg selv og denne perioden jeg er i nå er jo  ikke delt opp i slike faser som noe bipolart er. Dette har jeg tenkt og tenkt og tenkt på og jeg får jo nesten angst av å føle velvære.  Når jeg har disse periodene hvor angsten kan komme av og på ofte er jeg overbevist om at nå skjer det - dette er rapid cycling og jeg kommer til å ta livet av meg - sånne ville tanker gir jo bare mer angst. 

Tror dette også handler om trygghet og ha noe å tro på - det virker iihvertfall slik på meg. Så angst er en affektiv lidelse? Jeg har ikke peil. For det er det du har? 

Som sagt prøver jeg Ritalin nå - skulle sikkert gjort det for 30 år siden, men sånn er det. Opplevelsen jeg fikk mandag morgen etter en halvtimes tid etter at jeg hadde tatt dem - litt sånn kroppslig rush og da positiv fokus vekk fra andre tanker har gjentatt seg både igår og akkurat nå - merkelig? 

Håper du vil opprettholde dialogen altså - dette hjelper ihvertfall meg innmari mye og håper også jeg kan komme med noe til deg. 

Mailen min er [email protected] hvis vi skal skrives et annet sted.

tusen takk igjen

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er godt å høre at jeg kan bidra med noe gjennom min egne erfaringer og diagnoser. Jeg har selv hatt veldig godt utbytte av å snakke med likestilte, for de er i samme båt og vi kjenner oss igjen i hverandre. Allikevel hadde jeg aldri vært der hvor jeg er den dag i dag hvis jeg ikke hadde søkt profesjonell hjelp. Min behandler er veldig dyktig og jeg har veldig god kjemi med vedkommende og det har mye å si for forløpet, så det er veldig fint at du har funnet en behandler som du er fornøyd med.

Det høres veldig rart ut at den psykiateren du var hos sa at du nok er bipolar med bakgrunn i den hendelsen du nevner. Det skal nok mye mer til, men det kan være at du har snakket med ham om noe mer enn den spesifikke hendelsen? Han burde snakke med deg om barndommen og hvordan du har det i hverdagen og bruke strukturerte spørreskjemaer for å bedre kunne kartlegge symptomene. Jeg synes du burde be om å få en grundig utredning for dette, så slipper du å gruble over om det er det ene eller det andre. Det kan "løse opp" angsten din enten du er bipolar eller ikke. Der kommer det du nevner om trygghet inn og også det å ha noe å tro på, for vet du at du er eller ikke er bipolar med rapid cycling, så vil du nok slappe mye mer av. Da jeg fikk bipolar-diagnosen, så ble jeg ikke det minste overrasket fordi jeg har levd med det så lenge og trengte egentlig bare å få satt navn på det jeg opplever., men det ga meg endelig et holdepunkt jeg kunne konsentrere meg om og jobbe med videre og det var en enorm lettelse oppi alt det tunge. Det er min personlige erfaring og det er ikke sikkert at du ser det på den måten, men jeg vil oppfordre deg til å prøve dersom det viser seg at det er det. En viktig ting, dersom du aldri har vært alvorlig deprimert, så er det heller ikke bipolar lidelse. Jeg har depresjoner som nesten tar livet av meg innimellom og har du først opplevd de så vet du hva det dreier seg om. Bipolar lidelse er en affektiv lidelse og det var det jeg mente i forrige svar. Angst er utenom dette og er et  tilleggssymptom på bl.a. bipolar lidelse og ADHD.

Så fint at Ritalin hjelper deg til å skyve bort negative tanker over til noe positivt. Det er ikke så merkelig at du føler det slik siden Ritalin er et sentralstimulerende medikament og gir slike symptomer. 

Det er godt å føle at jeg kan være til hjelp for noen andre og det gir meg mye tilbake, så takk også til deg.

Anonymkode: f1d8e...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey - hvordan hadde jeg visst at jeg har hatt en alvorlig depresjon? Og det er slltid et kriterie for bp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, Jarle skrev:

Hey - hvordan hadde jeg visst at jeg har hatt en alvorlig depresjon? Og det er slltid et kriterie for bp?

Det hadde du merket. Da er du dypt deprimert over tid (over 2 uker.) Du klarer ikke å komme deg opp av sengen, sover mye mer enn vanlig, spiser for lite eller for mye, ser ikke noe mening med livet lenger eller ser mørkt på alt og på fremtiden samt at du kan få gråteanfall, føle deg verdiløs og til og noen driver med selvskading eller prøver å ta livet sitt. Det å ha gjentakende depresjoner er et kriterie for bp, men du må også ha hatt minst ett tilfelle av (hypo)mani.

Anonymkode: f1d8e...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, men jeg kan virkelig ikke huske å ha vært deprimert før. Er såklart en depresjon som ligger over hele situasjonen nå, men den grunner nok mest i håpløsheten over angsten og usikkerheten. Etter at jeg leste alt for mye om folk med rapid cycling og at disse tar livet av seg oftere enn andre har jeg jo blitt livredd for det og det er jo svært deprimerende å tenke på. Dette er kanskje ikke det samme? Lå mye i sengen i starten, også da med mest frustrasjon. Jeg har som sagt vært veldig «oppe» hele livet, men det er vel ikke det samme som å ha vært i en hypomani?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Jarle skrev:

Ok, men jeg kan virkelig ikke huske å ha vært deprimert før. Er såklart en depresjon som ligger over hele situasjonen nå, men den grunner nok mest i håpløsheten over angsten og usikkerheten. Etter at jeg leste alt for mye om folk med rapid cycling og at disse tar livet av seg oftere enn andre har jeg jo blitt livredd for det og det er jo svært deprimerende å tenke på. Dette er kanskje ikke det samme? Lå mye i sengen i starten, også da med mest frustrasjon. Jeg har som sagt vært veldig «oppe» hele livet, men det er vel ikke det samme som å ha vært i en hypomani?

Du tar sorgene på forskudd med den tankegangen. Ikke misforstå meg, jeg forstår at du er redd for dette med rapid cycling, men etter min mening så bekymrer du deg nok unødig pga. tankene om at det KAN skje. Du har angst for angsten og dette blir en ond sirkel. Dersom du merker at du blir veldig deprimert plutselig,så ta kontakt med helsevesenet så får du hjelp til å takle det på riktig måte. Det at du føler at du har vært veldig "oppe" i livet , vil jeg tro at har med ADHD og ikke det bipolare, fordi det bipolare svinger og er mye mer intens.

Anonymkode: f1d8e...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjør nok det - er bekymra og kjenner etter hele tiden. Klarer liksom ikke å tenke på noe annet. Tenker hvordan er det mulig å ha det sånn her et helt liv?? Kroppen min vil gjøre alle de tingene jeg gjorde før som jeg nå ikke takler eller tør. Jeg tvinger meg på jobb hver dag, men har det jo ikke bra. Rapid cycling er vel også da mye mer ekstremt? Selvom det føles jo veldig veldig rart å være angstfull eller deprimert for så å komme opp noen sekunder eller minutter rygg i rygg. Også har det jo ikke vært sånn hele tiden. Droppet forøvrig den ritalinen idag - fikk helt sykt angst midt oppi det igår og tror det er relatert til den. Står også på pakningsvedlegget at den ikke skal gis til folk med angst under noen omstendighet - merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Jarle skrev:

Ja gjør nok det - er bekymra og kjenner etter hele tiden. Klarer liksom ikke å tenke på noe annet. Tenker hvordan er det mulig å ha det sånn her et helt liv?? Kroppen min vil gjøre alle de tingene jeg gjorde før som jeg nå ikke takler eller tør. Jeg tvinger meg på jobb hver dag, men har det jo ikke bra. Rapid cycling er vel også da mye mer ekstremt? Selvom det føles jo veldig veldig rart å være angstfull eller deprimert for så å komme opp noen sekunder eller minutter rygg i rygg. Også har det jo ikke vært sånn hele tiden. Droppet forøvrig den ritalinen idag - fikk helt sykt angst midt oppi det igår og tror det er relatert til den. Står også på pakningsvedlegget at den ikke skal gis til folk med angst under noen omstendighet - merkelig.

Angst er vanskelig å bli klok på. Den kommer og går når den selv vil og i ulike former. Det er vondt og begrensende å føle på angsten, men den er bare en følelse og som med andre følelser, så kan den besrbeides og hindres til en viss grad og du vil få det bedre med deg selv. Det er ikke gjort på en, to, tre, men er en lang prosess som må jobbes med på ulike måter underveis. Det er fint at du prøver å være i jobb og fungere, det gjør at du lettere vil holde deg ovenpå og ikke falle så dypt. Prøv å ikke tenk så altfor mye på dette og ta det heller hvis det kommer. Det har jo gått bra så langt? 

Når det gjelder Ritalin, så kan den gi angstsymptomer. Du bør ta kontakt med den som har foreskrevet de til deg og ikke bråslutte på de. 

Anonymkode: f1d8e...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen. Du har jo nevnt at angsten/den fæle følelse din kan komme å gå på sekunder. Det er jo det jeg føler på her også nå - likevel kan dette føles litt som stemningssvingninger - liksom superkjipt til fint. Synes det er så vanskelig å skille på om det er angst eller kjempetrist følellse. Det er derfor jeg er så usikker og leser om sånt som ultra ultra rapid cycling osv. Men det er kanskje noe annet? Mer ekstremt?Kjenner du noe til dette? Det er jo ikke like intenst alle dager heller - også er det liksom på dagen også gir det seg utpå kvelden. 

 

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Jarle skrev:

Takk igjen. Du har jo nevnt at angsten/den fæle følelse din kan komme å gå på sekunder. Det er jo det jeg føler på her også nå - likevel kan dette føles litt som stemningssvingninger - liksom superkjipt til fint. Synes det er så vanskelig å skille på om det er angst eller kjempetrist følellse. Det er derfor jeg er så usikker og leser om sånt som ultra ultra rapid cycling osv. Men det er kanskje noe annet? Mer ekstremt?Kjenner du noe til dette? Det er jo ikke like intenst alle dager heller - også er det liksom på dagen også gir det seg utpå kvelden. 

 

Jarle

Angstfølelsen gjør deg redd for "noe" mens stemningssvingningene gir seg utslag i humørsvingninger. Dersom du mener at det er humøret ditt som svinger så raskt, så kan det være noe bipolart og du bør få deg en grundig utredning. Hos meg kan angsten komme og gå på minutter og sekunder, men stemningssvingningene varer som regel i såfall en halv dag før de gir seg igjen. Det er nok rapid cykling og de føles veldig ekstreme og lammende.

Anonymkode: f1d8e...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - de humørsvingningene du har - går du da fra å være nedstemt/mørke tanker til å være vanlig og lett i humøret eller er det mer ekstremt? 

Jeg føler på liksom et mørke som kan løses opp til et lett humør. Tror også helt klart disse kan ofte utløses av eksterne hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...