AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Hadde medisinsk abort for rett over 4 uker siden. Var innlagt på sykehus under aborten og de så til at alt var ute før jeg fikk gå hjem. De første to ukene blødde jeg som en vanlig mens. Så de neste to ukene etter det hadde jeg en slags brun/gulaktig kraftig utflod. Det kom også litt lyserødt på papiret når jeg tørket meg. Måtte bruke bind for noen ganger kunne det renne en del mens andre ganger kom det veldig lite igjen.. Så for 5 dager siden begynte jeg plutselig å blø kraftig. Kjentes ut som noe falt ut av meg hver gang når jeg satt på do. Vet ikke om det bare var fordi det var så store mengder blod som kom når jeg satt meg ned å slappet av i musklene. Idag har jeg blødd mer enn jeg noen gang har gjort. Plutselig bare kjente jeg det kom når jeg var på jobb. Det bare rant og rant. Store mengder. Menskoppen ble fylt opp med en gang og det har aldri skjedd meg før. Store koagulerte klumper med blod kom også. Har aldri kjem et så tungt bind før, det var helt gjennomtrukket og i tillegg måtte jeg stå å holde papir under. Er det noe galt? Føler jeg aldri skal slutte å blø, det skremmer meg. Føler ikke jeg kommer til å få et normalt liv igjen eller sexliv i det hele tatt.. Har ingen symptomer på infeksjon. Kan noe få blødningene til å stoppe? Orker ikke holde på sånn lenger Anonymkode: aec90...810 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442581-stopper-ikke-%C3%A5-bl%C3%B8-etter-abort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde medisinsk abort for rett over 4 uker siden. Var innlagt på sykehus under aborten og de så til at alt var ute før jeg fikk gå hjem. De første to ukene blødde jeg som en vanlig mens. Så de neste to ukene etter det hadde jeg en slags brun/gulaktig kraftig utflod. Det kom også litt lyserødt på papiret når jeg tørket meg. Måtte bruke bind for noen ganger kunne det renne en del mens andre ganger kom det veldig lite igjen.. Så for 5 dager siden begynte jeg plutselig å blø kraftig. Kjentes ut som noe falt ut av meg hver gang når jeg satt på do. Vet ikke om det bare var fordi det var så store mengder blod som kom når jeg satt meg ned å slappet av i musklene. Idag har jeg blødd mer enn jeg noen gang har gjort. Plutselig bare kjente jeg det kom når jeg var på jobb. Det bare rant og rant. Store mengder. Menskoppen ble fylt opp med en gang og det har aldri skjedd meg før. Store koagulerte klumper med blod kom også. Har aldri kjem et så tungt bind før, det var helt gjennomtrukket og i tillegg måtte jeg stå å holde papir under. Er det noe galt? Føler jeg aldri skal slutte å blø, det skremmer meg. Føler ikke jeg kommer til å få et normalt liv igjen eller sexliv i det hele tatt.. Har ingen symptomer på infeksjon. Kan noe få blødningene til å stoppe? Orker ikke holde på sånn lenger Anonymkode: aec90...810 Jeg hadde oppsøkt legen om jeg var deg. Vet ikke hva som er normalt. Men jeg ville spurt legen om det var normalt å blø sånn. Jeg spontanaboterte (ufrivillig abort) en gang. Måtte ta utskraping for embryoet hadde dødd, og det hang fast i livmorveggen. . Husker ikke hvor mye jeg blødde etterpå. Men tror ikke det var så ekstremt mye. Mener at blødningene stoppet ganske fort. Men det er forskjell på medisinsk abort og utskraping, tror jeg. Tror man får litt hormonelle forstyrrelser etter en abort, og det kan mulig være årsak til det hele, men jeg ville oppsøkt lege for å være sikker. Jeg blødde helt sinnsykt etter en fødsel, og flere uker og måneder etterpå så rant blodet som en foss iblant. Men da var det ganske store menstruasjoner som jeg fikk i etterkant. Pga hormonforstyrrelser. Endret 25. mai 2018 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442581-stopper-ikke-%C3%A5-bl%C3%B8-etter-abort/#findComment-3851333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 1 time siden, Mina1 skrev: Jeg hadde oppsøkt legen om jeg var deg. Vet ikke hva som er normalt. Men jeg ville spurt legen om det var normalt å blø sånn. Jeg spontanaboterte (ufrivillig abort) en gang. Måtte ta utskraping for embryoet hadde dødd, og det hang fast i livmorveggen. . Husker ikke hvor mye jeg blødde etterpå. Men tror ikke det var så ekstremt mye. Mener at blødningene stoppet ganske fort. Men det er forskjell på medisinsk abort og utskraping, tror jeg. Tror man får litt hormonelle forstyrrelser etter en abort, og det kan mulig være årsak til det hele, men jeg ville oppsøkt lege for å være sikker. Jeg blødde helt sinnsykt etter en fødsel, og flere uker og måneder etterpå så rant blodet som en foss iblant. Men da var det ganske store menstruasjoner som jeg fikk i etterkant. Pga hormonforstyrrelser. Blødde du i flere måneder i strekk eller var det kraftige blødninger ved mens du hadde? Lurer på om det hjelper å begynne på ppiller Anonymkode: aec90...810 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442581-stopper-ikke-%C3%A5-bl%C3%B8-etter-abort/#findComment-3851348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blødde du i flere måneder i strekk eller var det kraftige blødninger ved mens du hadde? Lurer på om det hjelper å begynne på ppiller Anonymkode: aec90...810 Jeg husker ikke alt. Men jeg husker at jeg fikk kraftige hormonforstyrrelser. Jeg blødde gjerne i 2 uker i strekk. Og helt sykt mye. Måtte på sykehus for å undersøke. Men det var kun hormonforstyrrelser. Mistenker at du har hormonelle forstyrrelser, men anbefaler deg å kontakte lege slik du er sikker. Jordmor her inne har sikkert et bra svar på hva det kan være. Men blir det for ille så ville jeg ha kontaktet lege. Forstår bekymringen men drikk mye. Som oftest er det uskyldige ting som gjør det tror jeg. Mine mensblødninger etter fødsel var ganske ekstreme. Kraftige i lang tid. Endret 25. mai 2018 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442581-stopper-ikke-%C3%A5-bl%C3%B8-etter-abort/#findComment-3851350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Har blødd veldig mye i dag også. Rakk å komme meg på do og da bare rant det blod og svære klumper ut. Det var blodsprut over hele doen. Har hatt 3 runder med dette bare idag og ble plutselig ekstremt svimmel. Eller det føltes ut som det skulle svartne for meg. Måtte bare få lagt meg ned. Kommer meg jo ikke ut av huset når det er så ille. Anonymkode: aec90...810 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442581-stopper-ikke-%C3%A5-bl%C3%B8-etter-abort/#findComment-3851368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har blødd veldig mye i dag også. Rakk å komme meg på do og da bare rant det blod og svære klumper ut. Det var blodsprut over hele doen. Har hatt 3 runder med dette bare idag og ble plutselig ekstremt svimmel. Eller det føltes ut som det skulle svartne for meg. Måtte bare få lagt meg ned. Kommer meg jo ikke ut av huset når det er så ille. Anonymkode: aec90...810 Hvis du blør så mye, så mister du jo mye blod. Ikke rart du blir svimmel. Synes du skal ringe legevakta og forhøre deg! Anonymkode: 19ddd...95d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442581-stopper-ikke-%C3%A5-bl%C3%B8-etter-abort/#findComment-3851372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har blødd veldig mye i dag også. Rakk å komme meg på do og da bare rant det blod og svære klumper ut. Det var blodsprut over hele doen. Har hatt 3 runder med dette bare idag og ble plutselig ekstremt svimmel. Eller det føltes ut som det skulle svartne for meg. Måtte bare få lagt meg ned. Kommer meg jo ikke ut av huset når det er så ille. Anonymkode: aec90...810 Synes du bør ringe legevakt og høre om de mener du skal komme slik at de kan få undersøkt deg. Anonymkode: 983b8...929 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442581-stopper-ikke-%C3%A5-bl%C3%B8-etter-abort/#findComment-3851386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Jeg synes at du skal ringe til avdelingen som du har hatt kontakt med og høre om du skal komme til undersøkelse. Ut fra din beskrivelse kan det være den første menstruasjon etter aborten, og den kan være annerledes. Best å få en sjekk. Rikelig blødning kan reduseres med Cyklokaprontabletter, men dem må du ha på resept. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442581-stopper-ikke-%C3%A5-bl%C3%B8-etter-abort/#findComment-3851436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.