Gå til innhold

Stresset fordi jeg frykter at kjæresten har en annen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er stresset i kveld. Årsaken til det er at kjæresten sender meg mye mindre meldinger enn han pleier å gjøre. Jeg frykter at han treffer andre. Eller at han har mistet interessen for meg selv om han har servert meg ene gullordet etter det andre. Og mye lovnader. 

Jeg mener at ettersom vi er kjærester så er det naturlig å avslutte forholdet før han eventuelt går videre. Hva mener dere? Kanskje det er bare meg som har panikk. Jeg kommer ikke til å si til han at jeg er stresset. Men vil ro meg forsiktig ut av situasjonen om han mangler interesse for meg. 

Overreagerer jeg for ingenting nå? 

Anonymkode: 800b0...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er stresset i kveld. Årsaken til det er at kjæresten sender meg mye mindre meldinger enn han pleier å gjøre. Jeg frykter at han treffer andre. Eller at han har mistet interessen for meg selv om han har servert meg ene gullordet etter det andre. Og mye lovnader. 

Jeg mener at ettersom vi er kjærester så er det naturlig å avslutte forholdet før han eventuelt går videre. Hva mener dere? Kanskje det er bare meg som har panikk. Jeg kommer ikke til å si til han at jeg er stresset. Men vil ro meg forsiktig ut av situasjonen om han mangler interesse for meg. 

Overreagerer jeg for ingenting nå? 

Anonymkode: 800b0...436

Du sier alt for lite til at det er mulig for oss å anta noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg lite på sånn kjæresteforhold, hva en kan forvente, og hva en kan være enig om. Har dere et felles mål som dere har snakket om, eller er dere bare kjærester for å være kjærester ?

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Du sier alt for lite til at det er mulig for oss å anta noe som helst.

Han skrev nettopp: Jeg går rundt å savner deg hele tiden. Mens jeg sitter å tenker at han bare sier det uten å mene det. Fordi andre har gjort det samme som han. Og når det iblant kommer litt mindre meldinger så tror jeg at han er i ferd med å forsvinne ut av livet mitt og så tar jeg sorgen på forskudd. Men plutselig så kommer det en ny melding som nå nettopp: Jeg savner deg så mye....

Er egentlig ikke annet enn at jeg tror at jeg ikke kan være bra nok som er årsaken til at jeg stresser. Andre som jeg kjenner sier at jeg må ikke stole på menn som sier at de savner meg osv for sånne ord sier de til alle. Og at jeg må ikke tro at når han sier at jeg er vakker for han... at jeg er det. Så jeg blir så kritisk. Men folk rundt meg vil ikke at jeg skal bli såret så de er veldig å fortelle meg at jeg må ikke tro noe  som helst uansett ord eller handling  

Anonymkode: 800b0...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det han gjør og det han sier stemmer overens, synes jeg du skal stole på det.

Alles liv er noe forskjellig fra dag til dag, og det vil påvirke hvor mye vi kontakter andre inkl kjæresten. Hvis han f. eks. er midt i eksamenslesing er det forståelig at meldingen kommer noe sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, FGT skrev:

Forstår meg lite på sånn kjæresteforhold, hva en kan forvente, og hva en er ening om. Har dere et felles mål som dere har snakket om ?, eller er dere bare kjærester for å være kjærester ?

Vi er kjærester og er enig i det. Dvs vi to planlegger livet sammen som vanlige par gjør. Men jeg er litt påvirket av venner rundt meg som er negativ til at jeg har fått meg kjæreste. De har så dårlig tro på det at jeg blir bare helt stresset og påvirket av de. De har ikke møtt han. Men de har dårlig tro fordi mine andre forhold ikke varte. Og jeg begynner igjen å tenke tilbake på det og blir stresset om dette bare er en reprise og at jeg plutselig sitter tom og alene igjen. 

Jeg kunne bare tatt til meg selvtilliten og dumpet han nå mens han sier at han savner meg og at jeg er vakker og den beste kjæreste for han. For da går jeg med selvtilliten i behold. Men jeg er jo interessert og liker han så jeg klarer ikke å gjøre det..

Anonymkode: 800b0...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Prøv å slappe av litt. Ikke mas på han. Dere er helt i startfasen og dette kan gå begge veier. Man må ta seg tid til å bli kjent før man kan vite om man skal satse på hverandre.

Jeg er nok litt enig med dem som sier at du ikke skal legge så alt for stor vekt på hva som blir skrevet. Mange strør rundt seg med svulstige ord og det er bare ord.

Se heller mer på hvordan han handler.  

Hvis du er den jeg tror du er, så har jeg inntrykk av at du er litt naiv og da er det så lett å bli skuffet. 

Ikke tenk giftemål sånn med det første. Du er på datestadiet. Kjærestestadiet kommer senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er kjærester og er enig i det. Dvs vi to planlegger livet sammen som vanlige par gjør. Men jeg er litt påvirket av venner rundt meg som er negativ til at jeg har fått meg kjæreste. De har så dårlig tro på det at jeg blir bare helt stresset og påvirket av de. De har ikke møtt han. Men de har dårlig tro fordi mine andre forhold ikke varte. Og jeg begynner igjen å tenke tilbake på det og blir stresset om dette bare er en reprise og at jeg plutselig sitter tom og alene igjen. 

Jeg kunne bare tatt til meg selvtilliten og dumpet han nå mens han sier at han savner meg og at jeg er vakker og den beste kjæreste for han. For da går jeg med selvtilliten i behold. Men jeg er jo interessert og liker han så jeg klarer ikke å gjøre det..

Anonymkode: 800b0...436

Du må ta det med ro. Alt ser ut til å være i skjønneste orden. Ikke lag problemer ut av ingen ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Prøv å slappe av litt. Ikke mas på han. Dere er helt i startfasen og dette kan gå begge veier. Man må ta seg tid til å bli kjent før man kan vite om man skal satse på hverandre.

Jeg er nok litt enig med dem som sier at du ikke skal legge så alt for stor vekt på hva som blir skrevet. Mange strør rundt seg med svulstige ord og det er bare ord.

Se heller mer på hvordan han handler.  

Hvis du er den jeg tror du er, så har jeg inntrykk av at du er litt naiv og da er det så lett å bli skuffet. 

Ikke tenk giftemål sånn med det første. Du er på datestadiet. Kjærestestadiet kommer senere. 

Han spurte om jeg ville være kjæresten hans rett etter første date. Jeg sa ja. Så jeg har sagt ifra til andre interesserte menn at jeg har funnet en mann. Mulig det er feil å gjøre det sånn. 

Jepp jeg lever meg litt for romantiserende  inn i situasjonen. Han har presentert meg for mange venner, familie og kollegaer og alt. Og jeg går jo rett på å tror at han gjør det fordi han liker meg. Også blir jeg samtidig stresset fordi jeg er redd at det er sånn de gjør med 5 damer om gangen eller noe sånt. Og at jeg får for store håp.

Anonymkode: 800b0...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Du må ta det med ro. Alt ser ut til å være i skjønneste orden. Ikke lag problemer ut av ingen ting. 

Jeg forteller ikke han om at jeg er stresset med dette. Later som om alt er i skjønneste orden. Kommer til å ro meg fint ut av det om jeg merker at han blir uinteressert. Men kanskje alt er i orden. ..? Han påstår at jeg er hans drømmedame. Men det er litt skummelt og for jeg blir så full i håp av dette. Og så blir jeg redd for å bli såret på nytt..  

Anonymkode: 800b0...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, kupton skrev:

Hvis det han gjør og det han sier stemmer overens, synes jeg du skal stole på det.

Alles liv er noe forskjellig fra dag til dag, og det vil påvirke hvor mye vi kontakter andre inkl kjæresten. Hvis han f. eks. er midt i eksamenslesing er det forståelig at meldingen kommer noe sjeldnere.

Han virker seriøs. Men jeg synes dette virker nesten for utrolig til å være sant. Altså jeg liker han kjempegodt, og at han gjør det samme tilbake synes jeg er utrolig. Jeg blir litt redd hele situasjonen. Jeg får så mye følelser, at jeg mister litt meg selv på en måte. 

Anonymkode: 800b0...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forteller ikke han om at jeg er stresset med dette. Later som om alt er i skjønneste orden. Kommer til å ro meg fint ut av det om jeg merker at han blir uinteressert. Men kanskje alt er i orden. ..? Han påstår at jeg er hans drømmedame. Men det er litt skummelt og for jeg blir så full i håp av dette. Og så blir jeg redd for å bli såret på nytt..  

Anonymkode: 800b0...436

Den sjansen må du nesten ta.🙂

Ting kan. slå begge veier så klart, men sånn er det alltid. Mer eller mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Gargamel skrev:

Den sjansen må du nesten ta.🙂

Ting kan. slå begge veier så klart, men sånn er det alltid. Mer eller mindre. 

Det  er sant. Egentlig er det slikt det er i forhold og. Man vet aldri. 

Problemet mitt er at jeg biter veldig på alle fine ord som han sier til meg. Han er veldig med å fortelle at jeg er den eneste damen  han vil ha og at han er skikkelig forelsket osv. Jeg blir så smigret  men samtidig redd. Men må bare ta sjansen. Jeg er veldig forelsket blitt i han. Noe jeg aldri hadde trodd at jeg kunne føle for noen igjen . Men jeg ble. Egentlig en veldig herlig følelse men også vanskelig  

Anonymkode: 800b0...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
50 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Prøv å slappe av litt. Ikke mas på han. Dere er helt i startfasen og dette kan gå begge veier. Man må ta seg tid til å bli kjent før man kan vite om man skal satse på hverandre.

Jeg er nok litt enig med dem som sier at du ikke skal legge så alt for stor vekt på hva som blir skrevet. Mange strør rundt seg med svulstige ord og det er bare ord.

Se heller mer på hvordan han handler.  

Hvis du er den jeg tror du er, så har jeg inntrykk av at du er litt naiv og da er det så lett å bli skuffet. 

Ikke tenk giftemål sånn med det første. Du er på datestadiet. Kjærestestadiet kommer senere. 

Hvordan vet du de er i startfasen? Er du synsk?

Anonymkode: e9eeb...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du de er i startfasen? Er du synsk?

Anonymkode: e9eeb...112

Jeg kan ta feil, men hvis hun er den jeg tror hun er ,er de i startfasen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vinner ikke uten å satse. Tenk om du rygger ut av noe som kunne blitt din flotte mann resten av livet? Siden du er her inne på psyk forumet regner jeg med du sliter med litt psykisk også, da kan det være du er litt for mye på vakt ovenfor hvilke signaler han sender. Det kan være du har en litt for stor beskyttelsesmekanisme i deg pga tidligere forhold. Utifra det du forteller kan jeg ikke se at det er noen grunn til bekymring. La han være den han er, ikke gi han egenskaper dine ekser har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre som jeg kjenner sier at jeg må ikke stole på menn som sier at de savner meg osv for sånne ord sier de til alle. Og at jeg må ikke tro at når han sier at jeg er vakker for han... at jeg er det. Så jeg blir så kritisk. Men folk rundt meg vil ikke at jeg skal bli såret så de er veldig å fortelle meg at jeg må ikke tro noe  som helst uansett ord eller handling  

Anonymkode: 800b0...436

Det var da en merkelig en ting å si😮 Hvem er disse du kjenner? Har de møtt ham? Har de møtt deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du de er i startfasen? Er du synsk?

Anonymkode: e9eeb...112

Man trenger ikke være synsk for å se hvem trådstrter er i dette tilfellet. :) De er i startfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han skrev nettopp: Jeg går rundt å savner deg hele tiden. Mens jeg sitter å tenker at han bare sier det uten å mene det. Fordi andre har gjort det samme som han. Og når det iblant kommer litt mindre meldinger så tror jeg at han er i ferd med å forsvinne ut av livet mitt og så tar jeg sorgen på forskudd. Men plutselig så kommer det en ny melding som nå nettopp: Jeg savner deg så mye....

Anonymkode: 800b0...436

Ante meg at det var deg ja. Slapp av! Han er en voksen mann med et liv - han kan ikke sitte og skrive meldinger til deg hele dagen! Stol på det han sier og gjør - han har da ikke gjort noe som helst som tilsier noe annet enn at han er forelsket i deg og vil fortsette å være sammen med deg? Annet enn at han har skrudd ned frekvensen på meldingene en liten smule - og det er tillatt. 

Han hadde ikke presentert deg for venner og familie hvis han bare ville leke med deg en stund - det er jeg temmelig sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overreagerer jeg for ingenting nå? 

Ja, det tror jeg du gjør.

Du kan ikke måle noens seriøsitet ut fra antall meldinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...