Gå til innhold

Noen som har vært innlagt på sykehus etter selvmordsforsøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har vært innlagt på sykehus etter selvmordsforsøk? Hvilken behandling fikk du, hvor lenge måtte du være der og ble du innlagt på psykiatrisk etterpå?

Anonymkode: 335cf...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært innlagt på sykehus etter selvmordsforsøk? Hvilken behandling fikk du, hvor lenge måtte du være der og ble du innlagt på psykiatrisk etterpå?

Anonymkode: 335cf...bc8

Min bror var innlagt flere ganger pga overdose, ble sendt hjem etter de hadde pumpet han. En gang ble han innlagt på psykiatrisk, da var han psykotisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Ble pumpet og fikk aktivt kull. Én natts innleggelse med observasjon på medisinsk avdeling, og rett hjem i drosje dagen etter. Fikk dog time hos dps poliklinikk ganske kjapt etterpå.

Anonymkode: 33c5e...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Ja, jeg var innlagt på sykehus i et døgn etterpå. Jeg fikk motgift mot det jeg hadde tatt, pluss glukose og salter. Etterpå ble det to (!) måneder tvangsinnleggelse på psykiatrisk sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, lå der ei natt hastig sammensydd og ble tvangsinnlagt etterpå. Måtte operere håndleddet og hadde noen hos meg hele tiden. Tok en frivillig innleggelse etterpå for familiens skyld.

Anonymkode: 7e29c...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Jeg ble innlagt etter e nesten vellykket forsøk på å fryse i hjel. Etter noen bevisstløse dager på intensiven pga av overdosen jeg hadde tatt og utviklet lungebetennelse og måtte tilbringe to uker på infeksjonsavd. for å få IV antibiotika. De ga meg ingen "særbehandling" der, utover at han som er tilsynspsykiater for sykehuset der jeg bor var innom meg relativt hyppig. Han tilbød meg opphold på DPS, men der trives jeg ikke og takket derfor pent nei. Min behandler liktie ikke det, og jeg endte opp på psykehuset i stedet. Var i grunnen greit nok det. Mye gikk ut på skjerming i starten. Så medisinjusteringer og en god del samtaler. Etter tre uker ble jeg skrevet ut. Ikke 100% i vater, men de sørget for at ting var på plass da jeg kom ut. At det ikke var lenge til jeg hadde time hos behandleren min osv.

Anonymkode: 3a082...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra første gang som 13 åring, så har jeg blitt innlagt de gangene jeg har prøvd. Først på sykehuset og så etterhvert overført til psykiatrisk. 

Etterhvert ble jeg innlagt når tankene om dette kom, var da som regel grense psykotisk.

Nå har jeg vært heldig og fått veldig god hjelp i mange år. Har hatt faste folk rundt meg, både utenfor og på sykehuset. Nå er det heldigvis mange år siden jeg har trengt innleggelse. Har en fastlege som er helt fantastisk, noe som er gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, emilie321 skrev:

Bortsett fra første gang som 13 åring, så har jeg blitt innlagt de gangene jeg har prøvd. Først på sykehuset og så etterhvert overført til psykiatrisk. 

Etterhvert ble jeg innlagt når tankene om dette kom, var da som regel grense psykotisk.

Nå har jeg vært heldig og fått veldig god hjelp i mange år. Har hatt faste folk rundt meg, både utenfor og på sykehuset. Nå er det heldigvis mange år siden jeg har trengt innleggelse. Har en fastlege som er helt fantastisk, noe som er gull verdt.

Er dette helhjerta selvmordsforsøk som du nevner nå eller et rop om hjelp og oppmerksomhet?

Anonymkode: f1894...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette helhjerta selvmordsforsøk som du nevner nå eller et rop om hjelp og oppmerksomhet?

Anonymkode: f1894...138

Jeg kjenner deg selvsagt ikke, og vet selvsagt heller ikke noe om intensjonen din med å spørre slik. Men jeg synes du virker ufin. Du har kanskje aldri vært så langt nede at du har tenkt tanken på å begå selvmord, og heldige deg for det! 

Mange tenker tanken uten å gjøre noe med det. Noen tenker tanken, og gjør ett eller flere forsøk. Det vitner om stor krise i de menneskenes liv. Mange av de som prøver å begå selvmord vil nok ikke egentlig dø, men handlingene vitner om at de trenger hjelp til å leve. Og det bør de få uten å måtte møte nedlatenhet.

Anonymkode: 33c5e...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dette helhjerta selvmordsforsøk som du nevner nå eller et rop om hjelp og oppmerksomhet?

Anonymkode: f1894...138

Hei, igjen en som er frustrert og gå løs på folk når en er nede. Folk som skriver her har det veldig vanskelig og trenger hjelp og ikke nedlatende kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dette helhjerta selvmordsforsøk som du nevner nå eller et rop om hjelp og oppmerksomhet?

Anonymkode: f1894...138

Det var helhjerta forsøk.

Må si at jeg idag er veldig glad for at jeg ikke greide det. Er også takknemlig for all hjelp jeg har fått og enda får. Uten den hadde jeg nok ikke hatt det såpass som jeg har det idag. Sliter fortsatt, men har et leveverdig liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Det var helhjerta forsøk.

Må si at jeg idag er veldig glad for at jeg ikke greide det. Er også takknemlig for all hjelp jeg har fått og enda får. Uten den hadde jeg nok ikke hatt det såpass som jeg har det idag. Sliter fortsatt, men har et leveverdig liv. 

Det var fint sagt, enig i det. Jeg ha en fantastisk fastlege, mental helse og psykisk helse i kommunen. Uten det burde jeg ligge dø et sted. Var på kanten og har det ikke bra, men fant litt håp i det. Det er mennesker som bryr seg og de vil jeg ikke skuffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette helhjerta selvmordsforsøk som du nevner nå eller et rop om hjelp og oppmerksomhet?

Anonymkode: f1894...138

Jeg tror ikke det er så svart/hvitt som jeg opplever at du framstiller det her. Foruten de helt åpenbart manipulerende selvmordstruslene (f.eks trusler om å ta livet sitt hvis kjæresten gjør det slutt) som ikke er relevante i denne diskusjonen, så er nok slike forsøk handlinger i fortvilelse over en ekstremt vanskelig situasjon. Det er nok få som ønsker å dø, men de ønsker ikke å leve livet sitt slik det i øyeblikket er og ser ingen annen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner deg selvsagt ikke, og vet selvsagt heller ikke noe om intensjonen din med å spørre slik. Men jeg synes du virker ufin. Du har kanskje aldri vært så langt nede at du har tenkt tanken på å begå selvmord, og heldige deg for det! 

Mange tenker tanken uten å gjøre noe med det. Noen tenker tanken, og gjør ett eller flere forsøk. Det vitner om stor krise i de menneskenes liv. Mange av de som prøver å begå selvmord vil nok ikke egentlig dø, men handlingene vitner om at de trenger hjelp til å leve. Og det bør de få uten å måtte møte nedlatenhet.

Anonymkode: 33c5e...96d

Synes det bør være en viss takhøyde her for å stille spørsmål uten at man blir kalt for ufin og nedlatende. Hvis Emilie finner spørsmålet upassende, klarer hun nok å si fra selv. Hun har svart ryddig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Jeg tror ikke det er så svart/hvitt som jeg opplever at du framstiller det her. Foruten de helt åpenbart manipulerende selvmordstruslene (f.eks trusler om å ta livet sitt hvis kjæresten gjør det slutt) som ikke er relevante i denne diskusjonen, så er nok slike forsøk handlinger i fortvilelse over en ekstremt vanskelig situasjon. Det er nok få som ønsker å dø, men de ønsker ikke å leve livet sitt slik det i øyeblikket er og ser ingen annen løsning.

Er enig i det du skriver. Hadde jeg sett en liten lysning den gangen så hadde jeg nok ikke ønsket å dø, men jeg var så dårlig og langt nede at jeg så overhodet ingen løsning. Jeg trodde også den gang at jeg ødela familien og alle rundt. Hadde jo også hørt det så mange ganger før.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Synes det bør være en viss takhøyde her for å stille spørsmål uten at man blir kalt for ufin og nedlatende. Hvis Emilie finner spørsmålet upassende, klarer hun nok å si fra selv. Hun har svart ryddig nå.

Jeg er ikke helt enig. Hadde for ca. en uke siden en som snakkte litt merkelig måte og jeg satt resten av kvelden meg angst på ryggen.

Anonymkode: 508ef...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, issomethingwrong skrev:

Synes det bør være en viss takhøyde her for å stille spørsmål uten at man blir kalt for ufin og nedlatende. Hvis Emilie finner spørsmålet upassende, klarer hun nok å si fra selv. Hun har svart ryddig nå.

Ja, men da så...

(Om du skulle føle at dette svaret til deg var både ufint og nedlatende, så får si ifra!)

Anonymkode: 33c5e...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...