AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Jeg tror at mitt problem er at jeg husker litt for godt hva som blir sagt i terapitimer. Jeg har opplevd mange ganger at terapeuter forteller hva de skal gjøre og hvordan vi skal gå frem for så å ikke følge det opp. Kommer med en mening en gang og helt motsatte neste gang. Jeg forstår at det er vanskelig for en terapeut å huske alt de har sagt til ulike pasienter. Feks sa min psykiater at vi skulle trappe ned medisin til null innen en dato for så å prøve en annen medisin. Ved neste konsultasjon ville han bare avslutte uten å foreslå noe annet. Dette var før den datoen vi var enig om ? Da jeg stilte spørsmål ved dette siden jeg fremdeles var dårlig lurte han på om jeg hadde kontrollbehov ang medisiner.Han hadde også snakket om å henvise meg til en traumeterapeut . Det ble aldri noe av. At vi skulle begynne med kognitiv terapi neste gang, det ble aldri noe av. At jeg skulle utredes videre ,det ble aldri noe av osv.,Et annet eksempel var psykologen på DPSen som sa at jeg nå bare skulle fokusere på å bli frisk og ikke tenke jobb før etter sommeren ,uken etter holdt hun en tale til meg om hvor viktig det var for psyken å jobbe og spurte om jeg prøvde å lure til meg uføretrygd siden jeg ikke var mer ivrig på å jobbe nå. Hun hadde tydeligvis glemt hva vi snakket om. ( jeg hadde ikke et sekund tenkt på uføretrygd).Jeg har mange slike erfaringer og etter hvert sluttet jeg å stole på det de sa. Skriver ikke terapeuter ned hva de selv sier til pasientene?. Er dette vanlig? Anonymkode: 47d9f...8d6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442839-skriver-ikke-terapeutene-ned-hva-de-selv-sier-til-pasientene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Høres ut som du burde bytte behandler... De skal selvfølgelig skrive notater etter hver samtale, men det er sikkert noen som lar være/skriver svært lite. Anonymkode: 5cb62...70e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442839-skriver-ikke-terapeutene-ned-hva-de-selv-sier-til-pasientene/#findComment-3853331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.