Gå til innhold

Kommer det av latuda?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Stiv i nakke og skuldre? Sykepleieren trodde ikke det, men de innrømmer sjeldent bivirkninger. Så går det opp til hodet, kan jo ikke ta migrenemedisin hver dag? Dette kan være bivirkninger sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Føler meg ikke vel på de medisinene, er jo slettes ikke bra! Fuck medisiner! Burde jeg bare trappe ned litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta opp medisinspørsmål med legen din. 

Anonymkode: 94480...4f0

Ja får ringe når han kommer igjen. Stivheten ble bedre når jeg tok akineton, da er det vel bivirkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Fionys skrev:

Har du prøvd å bevege litt på deg for å se om det hjelper?

Har prøvd å bevege skuldre og nakke, men det blir bare så utrolig stivt og vondt. Det forsvant med akineton så det er nok bivirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Har prøvd å bevege skuldre og nakke, men det blir bare så utrolig stivt og vondt. Det forsvant med akineton så det er nok bivirkning.

Du får kontakte den som har skrevet ut medisin til deg for å høre hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, stjernestøv said:

Føler meg ikke vel på de medisinene, er jo slettes ikke bra! Fuck medisiner! Burde jeg bare trappe ned litt?

Here we go again....

Anonymkode: 34445...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, Fionys skrev:

Du får kontakte den som har skrevet ut medisin til deg for å høre hva du skal gjøre.

Ja jeg får gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Here we go again....

Anonymkode: 34445...4b3

Trappe ned litt skulle jeg hvis jeg fikk for mange bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Trappe ned litt skulle jeg hvis jeg fikk for mange bivirkninger. 

Men snakk med behandler først! Ikke den der psykepleieren din, men psykiateren. Dette gjør du hver eneste gang - det dukker opp noe ubehag, du skylder umiddelbart på medisinene (selv om du like gjerne kan klage på det samme når du ikke går på medisiner...) og begynner å trappe ned på egenhånd. Og så har du det gående igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 timer siden, Lillemus skrev:

Men snakk med behandler først! Ikke den der psykepleieren din, men psykiateren. Dette gjør du hver eneste gang - det dukker opp noe ubehag, du skylder umiddelbart på medisinene (selv om du like gjerne kan klage på det samme når du ikke går på medisiner...) og begynner å trappe ned på egenhånd. Og så har du det gående igjen.

Ja får snakke med han om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bivirkningene blir for store, kan det være en idé å trappe ned litt og stå på den dosen lenger, før du trapper opp igjen. Men dette må du ta med psykiateren. En annen ting er at når man tar medisiner som kan gi stive muskler, er det nok lurt å passe på å tøye de musklene som blir stive. Jeg sliter endel med stive muskler i utgangspunktet. Når jeg nå i tillegg trapper opp på Concerta og har erfaring med at musklene i halsen strammer seg veldig på andre sentralstimulerende, prøver jeg være ekstra nøye med å ta de styrkeøvelsene og tøyingene som naprapaten har anbefalt. Skal sies at jeg sliter litt med det når det er 30 grader i skyggen og jeg egentlig ikke orker gjøre en dritt, men alle de andre dagene passer jeg på å både trene og tøye. Det tar kanskje 15 min å komme igjennom det programmet jeg har fått. I tillegg er det enda viktigere at man beveger på seg, når man har stive muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
6 minutter siden, Trine skrev:

Om bivirkningene blir for store, kan det være en idé å trappe ned litt og stå på den dosen lenger, før du trapper opp igjen. Men dette må du ta med psykiateren. En annen ting er at når man tar medisiner som kan gi stive muskler, er det nok lurt å passe på å tøye de musklene som blir stive. Jeg sliter endel med stive muskler i utgangspunktet. Når jeg nå i tillegg trapper opp på Concerta og har erfaring med at musklene i halsen strammer seg veldig på andre sentralstimulerende, prøver jeg være ekstra nøye med å ta de styrkeøvelsene og tøyingene som naprapaten har anbefalt. Skal sies at jeg sliter litt med det når det er 30 grader i skyggen og jeg egentlig ikke orker gjøre en dritt, men alle de andre dagene passer jeg på å både trene og tøye. Det tar kanskje 15 min å komme igjennom det programmet jeg har fått. I tillegg er det enda viktigere at man beveger på seg, når man har stive muskler.

Ja han skrev det at jeg skulle trappe ned hvis jeg fikk parkinson,men må vel snakke med han om det. Du får stive muskler av medisiner du og ja,kan jo prøve å tøye ut og se om det hjelper. Det hjalp jo å ta akineton, da må det jo være bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men jeg er ikke bra på medisiner, er ikke bra uten heller. Men det blir aldri helt bra :( Lurer på hva som feiler meg i grunn,siden jeg ikke klarer å fungere selv om jeg ikke er psykotisk. Føler jeg fungerte bedre da...med det åndelige. Savner det ❤️ Har et sterkt ønske om å redusere på dosen og se om jeg får det bedre da,kjenner den medisinen gjør noe med hjernen. Det er vel ikke bra å slutte brått heller? Har det ikke bra nå,klarer jo ingenting heller og føler meg så håpløst. Det er vondt å se at jeg ikke kommer meg videre i livet, står fast. Ser dere på meg som håpløs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Ja, jeg kommer til å redusere dosen,men skal gjøre det i samarbeid med psykiateren. Det er jo uansett mitt valg, kanskje jeg får tilbake noe av det åndelige da. Savner å se lysene, det er ånder og engler og hjelpere...de støttet meg.Klarer ikke dette lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har vært passiv i årevis så skal det mer til enn medisiner for å komme i aktivitet igjen. Det krever en enorm innsats og den må man gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Fionys skrev:

Hvis man har vært passiv i årevis så skal det mer til enn medisiner for å komme i aktivitet igjen. Det krever en enorm innsats og den må man gjøre selv.

Ja det er sant. Men hvorfor kan jeg ikke gå på en lav dose ap? Da klarer jeg vel mer, psykiatere skal alltid bare øke. Skal man gå rundt som en zombie da? Nei ikke faen! Er glad jeg kan tenke selv,sånn som dette vil jeg ikke være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Og hvorfor tar jeg dette her? Det virker ikke på meg, jeg gir opp. Ringer i morgen og opplyser om at jeg tar mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...