AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Hei! Jeg er 15 år og lurer på to ting: 1.min søster begynte å gå til gynekolog når hun var 16. Er dette noe jeg også burde tenke på? 2.det er også en ting som jeg bekymrer meg for, her om dagen falt jeg av når jeg var på ridning. Etter det opplevde jeg litt blødninger fra vaginaen, er dette noe jeg egentlig burde bekymre meg for? Jeg er sikker på at det ikke er mensen og er redd for at det skal være noe alvorlig. Anonymkode: a723a...471 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443229-f%C3%B8rste-gang-til-gynekolog-og-noe-annet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 1.min søster begynte å gå til gynekolog når hun var 16. Er dette noe jeg også burde tenke på? Svar: Hvis du er seksuelt aktiv, er det lurt å bli sjekket for klamydia, men det kan gjøres ved en urinprøve. Det er ikke grunn til gynekologisk undersøkelse (som gjøres hos fastlegen), heller ikke hvis du har behov for prevensjon 2.det er også en ting som jeg bekymrer meg for, her om dagen falt jeg av når jeg var på ridning. Etter det opplevde jeg litt blødninger fra vaginaen, er dette noe jeg egentlig burde bekymre meg for? Jeg er sikker på at det ikke er mensen og er redd for at det skal være noe alvorlig. Svar: Det er ikke noe du skal bekymre deg for. Det kan lett komme en liten blødning fra det ytre kjønnsorgan. Jeg tror ikke at blødningen kom fra vagina (fra skjeden). Det er ikke tegn på noe alvorlig. Fint at du stiller spørsmål i stedet for å gå og være bekymret. Husk at du også kan spørre helsesøster om intime spørsmål. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443229-f%C3%B8rste-gang-til-gynekolog-og-noe-annet/#findComment-3856419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.