AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Hei! Kvinne, 27 år. Ellers frisk. De siste to månedene har jeg hatt noen symptomer mellom menstruasjonene, noe jeg ikke har pleid å ha. Nå har det kommet igjen, for tredje gang. Symptomene kommer ca. en uke etter endt menstruasjon, og er som følger: - Smerter/murring nederst i mage og rygg. Likner menssmerter, men disse smertene er litt svakere enn det jeg pleier å ha. De kommer ikke i tak slik som menssmerter, men er konstante. - Små blødninger. Enten brun utflod, og brune slimklumper, eller så er det rosa utflod og lyserøde blodspor. Sparsommelig mengde. - Kvalme, spesielt om morgenen. Noe svimmelhet/uvelhetsfølelse. - Mageubehag, generelt. - Irritabilitet, kort lunte, PMS-liknende symptomer, men mildere. - Selve menstruasjonene er normale, med PMS-symptomene siste uka før mensen har definitivt økt til et nesten ekstremt nivå. Hva kan årsakene til dette være? Bør jeg gå til lege, eller er jeg kanskje i hormonell ubalanse? Takker for svar. Anonymkode: 5085c...cbf 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443597-begynt-%C3%A5-f%C3%A5-symptomer-mellom-menstruasjonene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Hvis du har regelmessige menstruasjoner, så er hormonell ubalanse lite sannsynlig. Symptomene peker ikke i en retning, så jeg tar dem ett etter ett. - Smerter/murring nederst i mage og rygg. Likner menssmerter, men disse smertene er litt svakere enn det jeg pleier å ha. De kommer ikke i tak slik som menssmerter, men er konstante. Det kan være den godartede tilstand, endometriose, de starter typisk i perioden før menstruasjon, evt helt fra eggløsning, Som regel kan tilstanden bare påvises ved kikkhullsoperasjon i narkose. Behandling er p-piller eller gestagen (tabletter, sprøyte eller hormonspiral)- Små blødninger. Enten brun utflod, og brune slimklumper, eller så er det rosa utflod og lyserøde blodspor. Sparsommelig mengde. Du bør få sjekket livmorhalsen. - Kvalme, spesielt om morgenen. Noe svimmelhet/uvelhetsfølelse. Tyder ikke på noe spesielt, kanskje komponent i PMS- Mageubehag, generelt. Kan være ledd i endometriose- Irritabilitet, kort lunte, PMS-liknende symptomer, men mildere. PMS-symptom. Blir ofte værre med tiden- Selve menstruasjonene er normale, med PMS-symptomene siste uka før mensen har definitivt økt til et nesten ekstremt nivå. Det er ulike måter å forsøke behandling, hør med din lege. Det er flere symptomer, og det beste vil nok være en henvisning til gynekolog, men ikke noe som haster. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443597-begynt-%C3%A5-f%C3%A5-symptomer-mellom-menstruasjonene/#findComment-3859535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.