Gå til innhold

Din beste ferieopplevelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Mina1 skrev:

Noen som har noe å fortelle? Hvor var du? Hvor opplevde du ditt beste ferieminne? 

Har mange gode ferieminner og jeg tror muligens de beste er fra turene ut fra hytta vår. :) Trenger ikke være dyre turer til eksotiske plasser på den andre siden av kloden for å gi de beste ferieminnene.

Årets beste minne så langt er kanskje da guttungen (han er jo "bare" 19 år...) løp uti vannet ved hytta med stjerner i blikket og kastet seg uti så vannspruten sto og viste med hele seg at han nøt livet til fulle der og da. :wub:

9 timer siden, Lillemus skrev:

Har mange gode ferieminner og jeg tror muligens de beste er fra turene ut fra hytta vår. :) Trenger ikke være dyre turer til eksotiske plasser på den andre siden av kloden for å gi de beste ferieminnene.

Årets beste minne så langt er kanskje da guttungen (han er jo "bare" 19 år...) løp uti vannet ved hytta med stjerner i blikket og kastet seg uti så vannspruten sto og viste med hele seg at han nøt livet til fulle der og da. :wub:

Helt sant. Man behøver ikke å reise langt for å ha en fin ferie :) . Enig med deg. Det er varmt nok i Norge i sommer. 

Jeg var i Mexico/Guatemala/Belize som 22-åring, og på studietur pr buss gjennom Finland og Russland til St.Petersburg et par år etter. Begge disse reisene var veldig skjellsettende, og åpnet øynene mine for hvor like og forskjellige vi mennesker kan være på en og samme tid. Reisen gjennom et knippe -stan-land i fjor gjorde også veldig inntrykk, og kommer alltid til bli stående som en sterk, spennende og god opplevelse. 

Gjest Gargamel

Tror det må være en tur til Hellas tidlig i tenårene, sammen med andre ungdommer. Jeg og en kamerat sjekket opp greske jente og det var kjempespennende. Det normale er vel at grekere sjekker opp norske jenter, men det viste seg å være fullt mulig motsatt vei også:P

Det drøyeste var at vi lurte oss til noen kyss, så det var veldig uskyldig.

Annonse

12 timer siden, Mina1 skrev:

Helt sant. Man behøver ikke å reise langt for å ha en fin ferie :) . Enig med deg. Det er varmt nok i Norge i sommer. 

Hva med deg selv da? Jeg synes det er litt pussig at så mange starter slike tråder uten å komme med egne eksempler eller forslag.

Jeg har så mange fine ferieminner, og det er vanskelig å plukke ut ett. Her er et utvalg av gamle og nye minner, kortreiste og langreiste fine ferier:

• Eviglange sommere hos mine besteforeldre ved sjøen. Plukke jordbær og reddik til frokost, fiske, grave krabber, sole oss, bade, spille kort og sjakk om kvelden, ta opp poteter til middag som vi vasket i blikkfat og helte vannet på blomstene (måtte ikke sløse med vannet)
  • Turer til familie på gård, der vi som regel var i 1-2-3 uker. Masse unger, telt i hagen, fullt hus, dyr, sykling, krangling, leking, luking, hopping i høyet, plukke kirsebær og rips
  • Min første sydentur og husmorferie, der jeg sov og hvilte og solte meg det meste av uka. Deilig.
  • Vintertur med mannen tre netter bare oss to sist vinter. Ski, hotell, gå turer, prate, kose oss - rene honeymoon'en :P
  • Tur til Frankrike med familien, der vi fikk kombinert storbyferie, besøke kjente, Disneyland og treffe en fransk familie vi kom godt overens med. Godt planlagt, og godt gjennomført.
  • Dager på fjellet på Vestlandet med mann og barn. Gå dagsturer, kjenne lukta fra fjellet og sauene, få besøk av kyr om kvelden, spille spill og lese i dårlig lys, hente vann i brønnen.

Har så mange fine ferieminner at det er umulig å velge 😊.

Noe av det jeg husker best var første interailen. Jeg var ikke veldig bereist på den tiden og synes det var veldig spennende å komme til så mange ulike land og steder og ikke minst treffe folk fra hele verden. Inntrykkene og begeistringen var dessuten så mye sterkere på den tiden - kan savne akkurat dét.

På 3.8.2018 den 11.18, Lillemus skrev:

Hva med deg selv da? Jeg synes det er litt pussig at så mange starter slike tråder uten å komme med egne eksempler eller forslag.

Jeg er veldig redd for å skrive for mye om livet mitt på nettet. Men jeg hatt fantastiske ferier. Veldig mange. Jeg klarer ikke å favorisere en av dem. Det var så mange fine. 

Endret av Mina1
AnonymBruker

I år vil jeg nevne på bakgrunn av alt man hører i nyhetene å motta frikort fra HELFO med egeninnbetalingstaket nådd. Det var en uforklarlig spesiell bra følelse. Ingen ferieopplevelse selvsagt. Men i solskinnet og åpne konvolutten var noe rart. Jeg er ikke synsk eller noe Men jeg ble så takknemmelig på en måte. Vanskelig å sette ord på.

Jeg reiser aldri på ferie men bør  idyllisk til i naturskjønne omgivelser så meg er det ikke synd på nei. Tar en dag av gangen. Ser fremover et semester av gangen. Har et skriveprosjekt på gang. Heldigvis noe i livet som ikke er så avhengig av hvor man bor eller oppholder seg eller hvem man er eller hvor mye penger man tjener.🍏

Anonymkode: cbc4a...562

AnonymBruker

Mitt beste ferieminne er fra den tiden jeg bare var hjemme, gikk barføtt i gresset og spiste is, kanskje leste noen bøker i sola eller var ute på sjøen med båten og vi stoppet et sted der jeg kunne hoppe fra dekk på båten og ned i sjøen.

Anonymkode: f36f8...353

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...