Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, usikker skrev:

Noen som har erfaring?

Hvor lang tid/rekonvalesens/smerter osv..

Vet jeg kan spørre fastlegen, men ønsker ikke å vente 4-6 år.

(Vennligst ikke skriv om at mannen heller bør sterilisere seg, det er ikke en faktor el mulighet her)

Sterilisering foregår i narkose, du blir sendt hjem samme dag og det er lite eller ingen smerter i etterkant, men på Volvats sider står det at man regner med et par dager før man er i normal form igjen. :) Jeg har ikke angret ett sekund på at jeg steriliserte meg! Merker ingenting bortsett fra at jeg slipper å bruke hormonprevensjon, noe som har vært veldig positivt for min del. ;)

Forøvrig er det helt vanlig å spørre fastlegen om dette og ikke noe å skamme seg over.

2 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Hvor gammel er du? Hilsen Mette

Jeg er over 40, og har fast partner. 

Bruker kobberspiral. 

Stemmer det at det er flere års ventetid v offentlig sykehus? Og kan hvemsomhelst få sterilisering utført? 

12 minutter siden, usikker skrev:

Stemmer det at det er flere års ventetid v offentlig sykehus? Og kan hvemsomhelst få sterilisering utført?

Jeg ventet noen få måneder. Husker ikke helt hvor lenge, men det var under et halvt år. 

Hvem som helst kan få det utført, men du må betale det selv også i det offentlige systemet, hvis du ikke har en eller annen grunn som gjør at du får unntak. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...