Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har to graviditeter bak meg som følge av bruk av Legrozol (Femar), hvor vi har fått treff på første forsøk (første kur) begge gangene ved hjelp av disse tablettene. Nå ønsker jeg å bli gravid igjen. Jeg har fremdeles noen kurer igjen av Femar, men ser nå at de er gått ut på dato. Kan de brukes selv om det står en utløpsdato, eller må jeg bestille en time hos gynekolog for å få ny resept? 

Anonymkode: 81fc0...d54

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tilleggsinformasjon til spørsmålet over: jeg er 33 år. 

Hei og takk for raskt svar. Mine menstruasjoner er regelmessige, ca 30 dagers syklus. Jeg brukte Femar for å forsterke eggløsningen, og fordi min mann har litt trege svømmere. 

Utløpsdato var juli 2017. 

Mette Moen, Gynekolog

Jeg ville ikke bruke et preparat som er utgått for mer enn ett år siden. Dessuten vil jeg være tilbakeholdende med å bruke Letrozol i din situasjon med regelmessige menstruasjoner. Da har du med meget stor sikkerhet eggløsning uten behov for behandling. Eggløsning er eggløsning, den kan ikke bli 'forsterket'. Hvor lenge har dere tidligere forsøkt graviditet før du brukte Letrozol?

Vennlig hilsen Mette

Annonse

Kanskje jeg har misforstått noe da, jeg fikk det hvertfall for å få i gang eggløsning (eller noe sånt). Vi forsøkte nesten 1 år med første mann, 3-4 måneder med andre mann. Etter første kur med Letrozol ble jeg gravid begge gangene. 

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det er regelmessige menstruasjoner med 25-35 dagers intervall, så  kan du regne med nesten 100% sannsynlighet for at det er eggløsning. Uansett, flott at du ble gravid.

Hvor lenge har du nå forsøkt?

Skade kan vel neppe å ta gammel medisin, men effekten kan være redusert.

Vennlig hilsen Mette

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...