Gå til innhold

Noe jeg burde få med?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det. Jeg merker forskjell når jeg tar medisiner og uten, jeg blir to forskjellige personer. 

Jeg tviler på at en selv med letthet kan vurdere om man er psykotisk eller ikke. Overlat det til psykiateren.

Anonymkode: 3ada2...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at en selv med letthet kan vurdere om man er psykotisk eller ikke. Overlat det til psykiateren.

Anonymkode: 3ada2...358

Ok. Men det er jo feil at jeg har vært psykotisk hele tiden fra 2014, har jo tatt medisiner underveis. Sa jeg hadde ikke kommet meg siden sist innleggelse. "Du er jo psykotisk hele tiden" sa han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at en selv med letthet kan vurdere om man er psykotisk eller ikke. Overlat det til psykiateren.

Anonymkode: 3ada2...358

Så vidt jeg har forstått dette ligger det i psykosens natur at den ikke erkjennes av den det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men det er jo feil at jeg har vært psykotisk hele tiden fra 2014, har jo tatt medisiner underveis. Sa jeg hadde ikke kommet meg siden sist innleggelse. "Du er jo psykotisk hele tiden" sa han. 

Han mente vel at uten medisiner er du psykotisk hele tiden, og derfor må du ta medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Han mente vel at uten medisiner er du psykotisk hele tiden, og derfor må du ta medisiner.

Jeg vet ikke jeg, føler meg ikke psykotisk nå. Har pleid å være dårlig da, føler meg ikke mer dårlig enn vanlig. Bortsett fra angsten da. Tar ikke mye vival for det hjelper ikke alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja det kan du si. Kanskje jeg bare skal kutte dem ut og ikke høre på hva de sier. 

Det er vel en god stund siden du lyttet til spesialistenes råd i mer enn noen få uker? 

Anonymkode: a2802...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel en god stund siden du lyttet til spesialistenes råd i mer enn noen få uker? 

Anonymkode: a2802...9fb

Hører nå på hva de sier og tenker på det, så veier jeg for og imot. Og det er helt greit for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet ikke jeg, føler meg ikke psykotisk nå. Har pleid å være dårlig da, føler meg ikke mer dårlig enn vanlig. Bortsett fra angsten da. Tar ikke mye vival for det hjelper ikke alltid. 

Kanskje ikke kjempepsykotisk, men det er vel fordi du fortsatt tar medisiner, selv om det er en veldig lav dose. Men angsten din øker jo i takt med reduksjon av AP. Så alt henger vel litt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Kanskje ikke kjempepsykotisk, men det er vel fordi du fortsatt tar medisiner, selv om det er en veldig lav dose. Men angsten din øker jo i takt med reduksjon av AP. Så alt henger vel litt sammen.

Ja det gjør vel det,henger sammen alt sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du tror på ånder, Illuminati, en elite, osv. så er du pr medisinsk definisjon psykotisk. Det relevante spørsmålet er heller når du fungerer best, uavhengig av psykose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Så lenge du tror på ånder, Illuminati, en elite, osv. så er du pr medisinsk definisjon psykotisk. Det relevante spørsmålet er heller når du fungerer best, uavhengig av psykose. 

Men det er da mange som tror på det,mange psykotiske da. Vet ikke når jeg fungerer best. Men i dag snakket sykepleieren om at jeg holdt jo avtaler, så hvis jeg hadde en treningskontakt el hadde jeg jo møtt opp. Det stemmer jo det, jeg trenger et dytt. Håper jeg kan få hjelp til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det. Jeg merker forskjell når jeg tar medisiner og uten, jeg blir to forskjellige personer. 

Det kan du vel trygt si, spørsmålet er jo når fungerer du best? Når du går på en stabil medisindose over lengre tid (noe du ikke gjør) eller når du sjonglerer vilt med medisinene, trapper ned og kutter ut flere ganger i året?

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Hører nå på hva de sier og tenker på det, så veier jeg for og imot. Og det er helt greit for dem. 

Du hører hva de sier, men du kjører jo stort sett ditt eget løp. Siden du ikke er på tvang kan de jo ikke si noe til det.

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Men det er da mange som tror på det,mange psykotiske da.

Det er vel en viss forskjell på om man tror på illuminati og det tøyset der og samtidig fungerer greit i hverdagen eller om man tror på det og slett ikke fungerer godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lillemus skrev:

Det kan du vel trygt si, spørsmålet er jo når fungerer du best? Når du går på en stabil medisindose over lengre tid (noe du ikke gjør) eller når du sjonglerer vilt med medisinene, trapper ned og kutter ut flere ganger i året?

Du hører hva de sier, men du kjører jo stort sett ditt eget løp. Siden du ikke er på tvang kan de jo ikke si noe til det.

Det er vel en viss forskjell på om man tror på illuminati og det tøyset der og samtidig fungerer greit i hverdagen eller om man tror på det og slett ikke fungerer godt...

Vet ikke når jeg fungerer best, for fungerer ikke bedre på medisiner. Jeg skal prøve å fungere bedre nå, komme i gang med noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke når jeg fungerer best, for fungerer ikke bedre på medisiner. Jeg skal prøve å fungere bedre nå, komme i gang med noe. 

Har du spurt familien din hva de mener om det? Synes de du fungerer bedre på medisiner eller uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fionys skrev:

Har du spurt familien din hva de mener om det? Synes de du fungerer bedre på medisiner eller uten?

De sier ikke så mye om det, men når jeg snakker til min mann om illuminati sier han "Nå må du ta medisiner". Så jeg prøver å ikke snakke så mye om det, men litt glipp blir det jo. Prøver å ikke snakke til noen om det, best å holde det for meg selv. Men sa det jo til psykiateren og sykepleieren, og jeg vet jo hva de syns om det. At medisinene virker bedre på høyere dose,men jeg må tenke litt på det. For nå føler jeg og tenker jeg mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

De sier ikke så mye om det, men når jeg snakker til min mann om illuminati sier han "Nå må du ta medisiner". Så jeg prøver å ikke snakke så mye om det, men litt glipp blir det jo. Prøver å ikke snakke til noen om det, best å holde det for meg selv. Men sa det jo til psykiateren og sykepleieren, og jeg vet jo hva de syns om det. At medisinene virker bedre på høyere dose,men jeg må tenke litt på det. For nå føler jeg og tenker jeg mer. 

Det er ikke alltid det er bra å føle og tenke mer, det kommer an på hvor "sunne" følelsene og tankene er. Tar følelsene og tankene over deler av livet så er det slettes ikke bra. Da er det sykdommen og ikke du som styrer livet ditt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fionys skrev:

Det er ikke alltid det er bra å føle og tenke mer, det kommer an på hvor "sunne" følelsene og tankene er. Tar følelsene og tankene over deler av livet så er det slettes ikke bra. Da er det sykdommen og ikke du som styrer livet ditt lenger.

Ok syns det var rart psykiateren sa jeg burde føle og tenke mindre,tok det som en fornærmelse. Men kanskje det er noe i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

De sier ikke så mye om det, men når jeg snakker til min mann om illuminati sier han "Nå må du ta medisiner". Så jeg prøver å ikke snakke så mye om det, men litt glipp blir det jo. Prøver å ikke snakke til noen om det, best å holde det for meg selv. Men sa det jo til psykiateren og sykepleieren, og jeg vet jo hva de syns om det. At medisinene virker bedre på høyere dose,men jeg må tenke litt på det. For nå føler jeg og tenker jeg mer. 

Det er bra at du kommer litt ut.

Hva sa mannen din om redusering av medisinen? Syns du ikke at det er belastende for familien din når du ikke ta medisinen på ordentlig måte. Hør på mannen din. Jeg håper at du har det snart bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Betti 11 skrev:

Det er bra at du kommer litt ut.

Hva sa mannen din om redusering av medisinen? Syns du ikke at det er belastende for familien din når du ikke ta medisinen på ordentlig måte. Hør på mannen din. Jeg håper at du har det snart bedre.

Han sa ingenting, han har sagt at han kan ikke bestemme hva jeg skal gjøre med medisinene. Det er ikke belastende for dem, de lever sine liv og jeg lever mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Han sa ingenting, han har sagt at han kan ikke bestemme hva jeg skal gjøre med medisinene. Det er ikke belastende for dem, de lever sine liv og jeg lever mitt. 

Selvfølgelig kan det være belastende for dine nærmeste å se deg alvorlig psyk på jevnlig basis. Det kan være fullstendig hjerteskjærende å se et familiemedlem miste grepet om virkeligheten og forsvinne i vrangforestillinger, paranoia og hallusinasjoner. 

Jeg kan se for meg at det er ekstra frustrerende når hovedårsaken til sykdomsutbruddene er gjentatt tukling med medisinene.

Jeg vet at mine egne dårlige perioder påvirker folk jeg er glad i. Dette er en stor motivasjonsfaktor for å være trofast mot behandlingen og andre forebyggende vaner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...